Nytt lytterom!

styx

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.12.2004
Innlegg
806
Antall liker
3
Sånn, nå er jeg tilbake fra første flyttesjau. Jeg fikk tatt noen målinger av stua/kjøkkenet, og håper at noen kyndige kan synse litt om dette kan bli et ålreit lytterom...

Kode:
 _______
| _____| 1.35 m
|                |
|                |
|                |
|                | 7.8 m
|                |
|                |
|                |
|_______|
   3.10 m
Taket er ~2.45m høyt. Det er litt dører og vinduer her og der, men det får da være måte på hvor nøyaktig man skal være. Avdelingen øverst er et slags kott som er adskilt med en døråpning uten dør i. Jeg har døra stående, så den kan settes opp igjen om det hjelper noe. Skal kottet tas med i beregningene?

Jeg hadde i utgangspunktet tenkt til å bruke den nederste kortveggen som hjem til anlegget. Hva tror dere? Burde jeg bare si opp kontrakten og flytte igjen med en gang, eller går det an å få til noe bra her? ???
 

styx

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.12.2004
Innlegg
806
Antall liker
3
Jeg tenkte forresten å bruke LEDE-prinsippet. Det er min helt egne bachelor pad, så det er ikke noe problem å dynge ned halve leiligheten med akustikkplater ;D Høyttalerne blir Ino Audio pi60 om økonomien tillater det...

Ifølge mine beregninger gir de dimensjonene (uten kottet) aksialmoduser som er spredd ganske jevnt utover. De eneste stedene to moduser "kræsjer" er 110 hz (110.2 og 110.9). Dette lover vel godt, eller..?

Edit: også har man tangientialmoduser da. :-[ De kræsjer støtt og stadig med aksialmodusene og innimellom med seg selv. Dæven, dette var komplisert :p
 

styx

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.12.2004
Innlegg
806
Antall liker
3
Jepp, har kikket en del på det rommet ditt :) Liker filosofien!

Hva tror du om kottet? Skal det tas med i beregningene, og kan det utelukkes fra beregningene om jeg slenger opp en ganske normal dør der? Hva gir best resultat..?
 
T

theStig

Gjest
Det ser mye bedre ut med 7,8 meter lengde, enn med hele lengden. Sett opp ei dør du...
 

styx

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.12.2004
Innlegg
806
Antall liker
3
Da gjør jeg det. Det står en varmtvannstank, en filserver og et kjøleskap der inne uansett, så det hjelper på både støy- og varmenivå i tillegg til akustikk :)

Takk for hjelpen så langt!
 
Topp Bunn