Nytt leketøy, Zhaolu 2.0 DAC

borgsol

Fersking
Ble medlem
07.04.2007
Innlegg
2
Antall liker
0
Er en fersk amatør, men har noen spørsmål.. Har en vsx 1015, dv454 som jeg bruker til både film og musikk, har jeg noe å hente på å kjøpe en Zhaolu 2.0 DAC? Eller er det helt meningsløst?
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Hei!
Siden jeg er eier av den avbildede og moddede Zhaolu dacen, og du tydeligvis ikke får noe (annet) svar, så kan jeg jo forsøke uten at det muligens vil være til stor hjelp.
Du får i hvert fall ikke inntrykket av å bli totalt oversett ;D

Jeg bruker min kun ved Hd basert spilling iMac/ Airport Express/ optisk Van den Hul til nevnte dac.
Dette fungerer kjempefint i mine ører og mener å ha forstått at også andre på påsketreffet her syntes det, om enn kankje litt forskjellig mening av den tonale.
Det kan f.eks. være p.g.a de opampene som nå brukes opa 2904, som gir et litt "lysere" og oplevelsesmessig mer oppløst lydbilde, mot de jeg opprinnelig hadde LT1057 som da ga et noe mørkere og mer basstungt lydbilde.
Nok om det.
Jeg har vel kun en gang brukt denne (før oppgraderingen) med Denon 2900 som drivverk og (mener å huske, men ikke sikker) vanlig digitalkabel, eller var det optisk ::)
Det husker jeg ganske godt som mindre vellykket, uten at jeg aner hvorfor.

Har du tenkt til å kjøpe fra diy.kit.hk. eller er det noe du kan kjøpe her brukt her hjemme?

Mvh.KW
 

borgsol

Fersking
Ble medlem
07.04.2007
Innlegg
2
Antall liker
0
Hei!
Siden jeg er eier av den avbildede og moddede Zhaolu dacen, og du tydeligvis ikke får noe (annet) svar, så kan jeg jo forsøke uten at det muligens vil være til stor hjelp.
Du får i hvert fall ikke inntrykket av å bli totalt oversett ;D

Jeg bruker min kun ved Hd basert spilling iMac/ Airport Express/ optisk Van den Hul til nevnte dac.
Dette fungerer kjempefint i mine ører og mener å ha forstått at også andre på påsketreffet her syntes det, om enn kankje litt forskjellig mening av den tonale.
Det kan f.eks. være p.g.a de opampene som nå brukes opa 2904, som gir et litt "lysere" og oplevelsesmessig mer oppløst lydbilde, mot de jeg opprinnelig hadde LT1057 som da ga et noe mørkere og mer basstungt lydbilde.
Nok om det.
Jeg har vel kun en gang brukt denne (før oppgraderingen) med Denon 2900 som drivverk og (mener å huske, men ikke sikker) vanlig digitalkabel, eller var det optisk ::)
Det husker jeg ganske godt som mindre vellykket, uten at jeg aner hvorfor.

Har du tenkt til å kjøpe fra diy.kit.hk. eller er det noe du kan kjøpe her brukt her hjemme?

Mvh.KW

Heisan!

Takker for responsen! :)

Er ganske så fersk innen dette med hifi og surround bare så det er sagt, har også ett ganske begrenset budsjett enn så lenge dessverre. Har nå byttet høytalere fra cv dc12 til dynavoice m-65 og har da plutselig oppdaget at det ble gøy å høre på musikk igjen. Synes de låter fint og detaljert sammenlignet med de gamle CVene jeg hadde. Men "problemet" er at jeg bruker dvdspilleren til musikkavspilling også.

Hadde derfor tenkt å kjøpe en cdspiller, men så var det en som nevnte at kanskje en dac hadde vært noe. Så leste jeg om denne dac´en som det dreier seg om i denne tråden, hadde tenkt og kjøpe fra diy.kit.hk. Men om det er som du opplevde (om jeg ikke har misforstått?) ikke så mye å hente så burde jeg kanskje gå for en cdspiller?

Lurer på hvor dyr cdspiller jeg isåfall må kjøpe for at jeg skal merke forskjell fra dvdspilleren? (Pioneer dv-454)
Håper på svar :)

Ha en fin dag!

Mvh Børge
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Hei!
Det siste du spør om tør ikke jeg å svare på.
På denne www.diykits.com.hk/ kan du sjekke noen svært billige dacer,scroll deg nedover til Dac in the box super pro og prodac, de koster 70 og 100 usdollar +frakt ca. 22 dollar.
Har også usb inngang.
Jeg kan som du forstår ikke si noe om selve produktene opp mot hva du kan forvente deg av lydforbedringer, men min erfaring er at det er mye for pengene og dersom du leser gjennom denne tråden, så har vel en som kan sitt om dacer og dac-chipper sagt noe om det.
Det jeg er noe usikker på er samspillet mellom din dvd brukt som drivverk og div. dacer fra diykits.
Du høres for meg til å være forholdsvis ung og da er vel også hdbasert musikkgjengivelse også av interesse for deg og de dacene jeg nevner har også USB inngang samt optisk (så langt jeg har forstått)
Får håpe det er noen andre som kan bidra med litt (bedre) hjelp til deg her

Velkommen til HFS forresten:)

Mvh.KW

En del annet småsnadder også t.amp o.l. (dette mer ment til andre lesere)

edit; De små jeg henviser til er rene dacer og også derfor billigere (og mindre)
Den jeg har er også en hodetelefonforsterker og kan også brukes som preamp, men mange som ikke bruker den til det, har koblet bort dette som en del at "tweakingen" mot bedre lydgjengivelse.
 
B

bender

Gjest
blir stadig forbauset over forskjellene i signalkilder til visse merker.
f.eks denne og mange kinesiske er full av transistorer, op-amper, store kondiser, separate trafoer SMD osv og ser skikkelig forseggjort ut, uten at lyden egentlig imponerer.
mens andre har nesten ingenting inni, et fåtall motstander og kondiser, ingen op-amper en eneste drivertransistor.. og spiller godt.
blir ikke helt klok.
 

topline

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2005
Innlegg
2.103
Antall liker
0
Da var Zalo dac'en testet! Men en dråpe var nok.

KW måtte hjem og modde videre...

:)
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Da var Zalo dac'en testet! Men en dråpe var nok.

KW måtte hjem og modde videre...

:)
Jeg fortjente vel den ;) , jeg har jo k..... med deg noen ganger jeg og
;D
Vi bør vel legge til hva den bl.a. ble sammenliknet opp mot, dacdelen på Cary 306 sacd mII.
Kan jo i samme slengen nevne at en får 5 slike dacer for den ene signalkabelen din ;D (4 dersom vi tar med kostnad for oppgradering)
Jeg nevner også hva jeg tidligere har sagt, at jeg ikke hadde noen god erfaring med digitalinngangen/med Denon 2900 som drivverk.
Jeg sitter med en følelse at den virker bedre med optisk/toslink inngang, uten at jeg aner hvorfor.
Nei, det er nok bedre med mac/ae/optisk med denne dacen her, det holder ikke med Dell, Zalo er nok litt kresen der ;D, det heter visst matching ::)

Her er`n sammen med like liten og nett pre Nordic Ming Da MkII

Tre Små Kinesere



Den tredje lille kineseren tok for anledningen bildet ;) ;D

Mvh.KW
 

topline

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2005
Innlegg
2.103
Antall liker
0
Vi bør vel legge til hva den bl.a. ble sammenliknet opp mot, dacdelen på Cary 306 sacd mII.
Kan jo i samme slengen nevne at en får 5 slike dacer for den ene signalkabelen din ;D (4 dersom vi tar med kostnad for oppgradering)
Spørsmålet er vel da hva man skal med 5!!!! slike dacer?
Seriekoble dem for bedre lyd? ;D

Nei du får modde videre, KW!
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Spørsmålet er vel da hva man skal med 5!!!! slike dacer?
Seriekoble dem for bedre lyd? ;D

Nei du får modde videre, KW!
Hei igjen!
En på kjøkkenet sammen med Tandberg TR1000 og Keesonic.
En på soverommet sammen med MF A300 og Mission 750LE.
En i kjellern (kanskje) inntil videre ::)
En på badet sammen med Tivoliradioen ;D
Den femte får jeg vel la være å "kjøpe", siden jeg nå må kjøpe to airport express til ;D

Forresten er ikke seriekoppling in nå for tiden ::)

Mvh.KW
 
Topp Bunn