Nytt furterom i kjelleren?

bia

Hvordan målte middagen i dag?
Ble medlem
03.04.2007
Innlegg
2.068
Antall liker
3.492
Torget vurderinger
8
Hei, har syslet med tanken om å innrede et rom i kjelleren en god stund. Har etterhvert kommet frem til at det rommet jeg bruker nå er den største begrensningen for å dra det ett hakk videre.

Målene på kjellerrommet er imidlertid ikke helt ideelle, og er en av grunnene til at jeg har vegret meg for å begynne. 7 - 3,6 - 2,05 (L,B,H) er de strategiske målene jeg har å forholde meg til.

Noen som har peil på om det er noe å satse på, eller om jeg heller skal lage verksted av det?

Mvh
 

J T

Overivrig entusiast
Ble medlem
06.01.2004
Innlegg
610
Antall liker
10
Hva er spredningsvinkel på mellomtone/diskant horisontalt og vertikalt? Har ca samme høyde på rommet, med Quad ESL 989, funker bra siden de ikke sprer så mye vertikalt.

Hvor brede er høyttalerne? Hvor mye luft trenger de på sidene - mine Quad står kliss inntil sidevegg, siden spredningsmønster tillater det.

Lengden på rommet ditt, og rektangulær form er jo i utg-pkt.. veldig bra. Du får luft bak ht. og bak lytteposisjon så kan fint unngå stående bølger i lyttepos.

Ser egentlig ikke problemet med det rommet.. så sant du får bredt nok sterebilde

JT
 

bia

Hvordan målte middagen i dag?
Ble medlem
03.04.2007
Innlegg
2.068
Antall liker
3.492
Torget vurderinger
8
Tenkte jeg skulle stable opp noe horngreier der etterhvert. Har ikke helt bestemt meg for hvordan løsningen blir. Uansett blir det DIY.

mvh
 

bia

Hvordan målte middagen i dag?
Ble medlem
03.04.2007
Innlegg
2.068
Antall liker
3.492
Torget vurderinger
8
Det jeg er mest skeptisk til er den lave takhøyden. Å meisle opp gulvet gidder jeg ikke....
 
Topp Bunn