Nytt forum?

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
2.702
Antall liker
434
Torget vurderinger
4
Det er vel fritt frem å joine dette forumet? Så kan dere klappe hverandre på ryggen ang. RME og ICE og fortelle hvor mange idioter det er der ute som ikke skjønner forskjellen på god lyd og at RME DACen er åpenbaringen av det ultimate lydobjekt ;)
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
271
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Et forum som ikke vet å verdsette de soniske fordeler ved haifinneolje som dielektrikum har jeg ingen tro på..
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Hvis jeg ikke husker feil så var 'haioljen' fra leveren, som all annen tran. Dessuten var det en haiart som levde på meget dypt vann, må vite. Som om ikke denne upresise beskrivelsen var nok, var ikke bruksområdet dielektrikum. Det var ment til å smøre kontakter for at de skulle lede strømmen bedre, altså stikk motsatt effekt. Det var vel noen hundrelapper for et neglelakkglass....

HiHiHi! ;D

Ellers: Greit med pludretråden, men et forum med egen topic for RME? Muligens litt drøyt?
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
271
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Hvis jeg ikke husker feil så var 'haioljen' fra leveren, som all annen tran. Dessuten var det en haiart som levde på meget dypt vann, må vite. Som om ikke denne upresise beskrivelsen var nok, var ikke bruksområdet dielektrikum. Det var ment til å smøre kontakter for at de skulle lede strømmen bedre, altså stikk motsatt effekt. Det var vel noen hundrelapper for et neglelakkglass....

HiHiHi! ;D

Ellers: Greit med pludretråden, men et forum med egen topic for RME? Muligens litt drøyt?
Haifinne-olje er fra haiens finne tror jeg. Den ble (angivelig) brukt som dels dielektrikum i en eminent kabel (hvis navn og internasjonale meritter dessverre har gått i glemmeboka) som kunne kjøpes eksklusivt nede i dronningens gate for kanskje 15 år siden. Jeg er fortsatt imponert..

Mvh Vidar P
 
R

Rojoh

Gjest
Hoodoo og voodoo funka for Ali. Rumble in the jungle, you know... ;) Får vel sette på en Dr. John-plate. Funker minst like godt som Densens Demagic. ;D
 

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Innlegg
3.446
Antall liker
2.630
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
Total Topics: 0
Total Posts: 0
Total Members: 1

Ikke akkurat hva jeg vil kalle et folksomt forum :p
 

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Innlegg
1.410
Antall liker
0
Regner med at man automatisk blir medlem av døveforbundet og fattigkassen ved innmelding.
 

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
5.636
Antall liker
394
Har ikke meldt meg inn enda, gidder ikke være den eneste fra HFS der.
 

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
5.636
Antall liker
394
Det er vel fritt frem å joine dette forumet? Så kan dere klappe hverandre på ryggen ang. RME og ICE og fortelle hvor mange idioter det er der ute som ikke skjønner forskjellen på god lyd og at RME DACen er åpenbaringen av det ultimate lydobjekt ;)
Såingen innlegg om ICE der jeg men..........

Regner med at man automatisk blir medlem av døveforbundet og fattigkassen ved innmelding.
Hvorfor det?
 

kjetilrosand

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.11.2003
Innlegg
177
Antall liker
0
Jeg ble medlem NR 2 tror jeg :) Litt ensomt der inne, men men....
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Haifinne-olje er fra haiens finne tror jeg. Den ble (angivelig) brukt som dels dielektrikum i en eminent kabel (hvis navn og internasjonale meritter dessverre har gått i glemmeboka) som kunne kjøpes eksklusivt nede i dronningens gate for kanskje 15 år siden. Jeg er fortsatt imponert..

Mvh Vidar P
Mulig vi snakker om to forskjellige produkter her... Men den greia jeg (sånn halvveis) husker, var å få kjøpt hos OHC på omtrent samme tida. Det var et kontaktsmøremiddel til ca. 600,- for et glass på størrelse med en liten neglelakkflaske. Dette husker jeg fortsatt som en av de første "HÆ"-opplevelsene i min audiofile barndom. Mulig det virket. Jeg aner ikke, men det er så mange av disse greiene at jeg blir mer og mer skeptisk for hvert år som går...
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
271
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Mulig vi snakker om to forskjellige produkter her... Men den greia jeg (sånn halvveis) husker, var å få kjøpt hos OHC på omtrent samme tida. Det var et kontaktsmøremiddel til ca. 600,- for et glass på størrelse med en liten neglelakkflaske. Dette husker jeg fortsatt som en av de første "HÆ"-opplevelsene i min audiofile barndom. Mulig det virket. Jeg aner ikke, men det er så mange av disse greiene at jeg blir mer og mer skeptisk for hvert år som går...
;D  Det var endel "HÆ!?"-opplevelser nede på OHC en tid ja..
I ettertid ser det jo ikke ut som om noen av disse revolusjonerende nye oppdagelsene har revolusjonert noe som helst i bransjen allikevel..?

Mvh Vidar P
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
20.948
Antall liker
6.128
Endelig!
Dette har jeg ventet på.
Et forum hvor hovedfokusen er at det ikke skal være noe ormeolje der.
Hva blir det neste tro?
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.250
Antall liker
16.225
Sted
Østfold
Det finnes jo et dedikert ormeoljeforum også, så da skulle det vel være muligheter for alle fetisjer.
 
Topp Bunn