room
Hi-Fi freak
Mariss Jansons dirigerer i år ser jeg!
Enig i det siste. Undres hvordan det hadde blitt med dirigenter som ikke vanligvis forbindes med dette repertoraet:knuba skrev:Gleder meg også over at konserten de siste årene har endret seg både mtp repertoar, men ikke minst med valg av dirigenter som trekker frem litt flere nyanser av orkesteret enn tidligere
Jeg vi ikke ha løpetempo på 1.nyttårsdaggrammofon skrev:Men hva synes folk egentlig om konserten i år? Jeg har dessverre kun fått høre den første halvparten, men det jeg hørte (med typisk NRK-lydkvalitet jf. diskusjonen om dette et annet sted i dette forumet), var ganske typisk Jansons: Veldig tydelig, men litt tungt og tregt. Jeg foretrekker at det sprudler litt mer av musikken, særlig 1. nyttårsdag. Hva mener andre om dette??
Høres jo ut som en utmerket aften tross "radbrekket" intropengesluk skrev:;D ;D Radbrekking er vel å ta i - jeg ble bare så skuffet fordi akkurat den introen er noe av det mest dramatiske og stemningsfulle i hele operaen - og så dæljet de løs i reine cheerleader - homecoming fokkings US parade-stil... nedttur. Men resten var greit nok forsåvidt, men ikke helt sånn øs som det skal være. Fabio Luisi var dirigent, mener jeg å huske.
Fantastisk oppførelse forøvrig, beste jeg har sett noen gang. Nytt scenekonsept, med levende bakteppe som besto av 24 elementer på ca. 0,5 x 8 m., lagret opp horisontalt ca. på midten og på begge sider av scenen med et skinnesystem slik at veggen kunne vinkles trinnløst helt fra loddrett til vannrett, og hvert element kunne snus og kjøres helt individuelt. Overflaten var av enten opalisert glass eller plast, utøverne gikk oppå overflaten ved flere anledninger. Hvert element kunne vise levende bilder enten individuelt eller samlet i gruppe eller hele veggen/gulvet - you name it! Elementene var plane på ene siden. og med knekk ca. midt på på motsatt side slik at de dannet en trekantet kasse, nmed ca. 25 cm, tykkelse i endene og kanskje en meter midt på. Inni kassene ble det så projisert film. Helt fantastisk. Siegfrid (inspirert av Sluket ) vasset rundt på en skogbunn og SPARKET vekk løvet - skummelt livaktig!! Sangerne var i særklasse de cooleste jeg noen gang har sett på en Wagner-forestilling. Hysterisk bra.
Absolutt. Bare jeg som er bortskjemt!Ole I skrev:Høres jo ut som en utmerket aften tross "radbrekket" intropengesluk skrev:;D ;D Radbrekking er vel å ta i - jeg ble bare så skuffet fordi akkurat den introen er noe av det mest dramatiske og stemningsfulle i hele operaen - og så dæljet de løs i reine cheerleader - homecoming fokkings US parade-stil... nedttur. Men resten var greit nok forsåvidt, men ikke helt sånn øs som det skal være. Fabio Luisi var dirigent, mener jeg å huske.
Fantastisk oppførelse forøvrig, beste jeg har sett noen gang. Nytt scenekonsept, med levende bakteppe som besto av 24 elementer på ca. 0,5 x 8 m., lagret opp horisontalt ca. på midten og på begge sider av scenen med et skinnesystem slik at veggen kunne vinkles trinnløst helt fra loddrett til vannrett, og hvert element kunne snus og kjøres helt individuelt. Overflaten var av enten opalisert glass eller plast, utøverne gikk oppå overflaten ved flere anledninger. Hvert element kunne vise levende bilder enten individuelt eller samlet i gruppe eller hele veggen/gulvet - you name it! Elementene var plane på ene siden. og med knekk ca. midt på på motsatt side slik at de dannet en trekantet kasse, nmed ca. 25 cm, tykkelse i endene og kanskje en meter midt på. Inni kassene ble det så projisert film. Helt fantastisk. Siegfrid (inspirert av Sluket ) vasset rundt på en skogbunn og SPARKET vekk løvet - skummelt livaktig!! Sangerne var i særklasse de cooleste jeg noen gang har sett på en Wagner-forestilling. Hysterisk bra.
Gratulerer, helt riktig. Du får rett til å ta en vakker utskrift av bildet, og dessuten ære og berømmelse i premie.Ole I skrev:Det er nok ikke komponisten, men von Radetz i egen høye person