Nyheter fra IKEA

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • KJ

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Innlegg
    11.149
    Antall liker
    4.307
    Torget vurderinger
    1
    K

    krille_krokodille

    Gjest
    Så ut som det var ganske trangt mtp. innvendig hyllehøyde der. Kanskje ikke akkurat noen fordel hvis man skal stappe inn diverse komponenter med høy tomgangsstrøm og varmeutvikling?

    At ikke verdens møbeldesignere kan ta audiofiles møbleringsbehov på alvor, ass... ;P
     

    Vedlegg

    Medeski

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.01.2003
    Innlegg
    498
    Antall liker
    77
    Så ut som det var ganske trangt mtp. innvendig hyllehøyde der. Kanskje ikke akkurat noen fordel hvis man skal stappe inn diverse komponenter med høy tomgangsstrøm og varmeutvikling?

    At ikke verdens møbeldesignere kan ta audiofiles møbleringsbehov på alvor, ass... ;P

    hehe....det gjelder bare å kjøpe riktige komponenter det ;) Burde passe som fot i hanske til mine naim bokser.
     

    Vedlegg

    Medeski

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.01.2003
    Innlegg
    498
    Antall liker
    77
    Den kan kanskje være et godt utgangspunkt for et høyttalerkabinett også, 2 stk. baffel og fugelim ...

    mvh
    KJ
    Spennende prosjekt KJ ;D ;D ;D
     

    Vedlegg

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.284
    Antall liker
    2.290
    Torget vurderinger
    4
    Jeg kjoepte denne for en ukes tid siden. Har platespiller, forsterker og cd-spiller oppaa, og cd-psu samt riia under.
    Funker fint og ser bra ut.
    Reolen virker mer solid enn de andre lack-produktene. Taaler 60kg paa topphyllen.
    Og selfoelgelig kan man tweake den saa langt fantasien rekker ;)
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Har du begynt å jobbe i utlandet, Kjoenik? ;-)
    Forøvrig ser denne hylla slett ikke dårlig ut.... Likner til forveksling min...hehe...
     

    Medeski

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.01.2003
    Innlegg
    498
    Antall liker
    77
    Jeg kjoepte denne for en ukes tid siden. Har platespiller, forsterker og cd-spiller oppaa, og cd-psu samt riia under.
    Funker fint og ser bra ut.
    Reolen virker mer solid enn de andre lack-produktene. Taaler 60kg paa topphyllen.
    Og selfoelgelig kan man tweake den saa langt fantasien rekker ;)
    Interressant. Hva brukte du tidligere? har du merket noen forskjell i lyden, i tilfelle hva?

    Mvh
     
    T

    theStig

    Gjest
    Jeg bruker Lack bord til å ha utstyret på... to stk i høyden for platespilleren. Har tweaka de med å lime beina fast til bordplata. Det låter stødigere, bedre fasthet i bassen. ;D (tulla nå)

    Noen som forresten vet om et billig skap med dører i IKEA-stil? Skulle hatt et for å putte PC'en inni for å bli kvitt siste rest av støy.
     
    T

    theStig

    Gjest
    må ikke være så stort heller... men takk for tipset.

    Tenkte å kle det innvendig med akustikkplate, og ha luftehuller på sidene og bak
     
    K

    kbwh

    Gjest
    De har noen 32cm? høye greier som egentlig er laget for å monteres over kjøleskap eller under en slagbenk også.
     
    T

    theStig

    Gjest
    Kan ha et kjøkkenskap med skuff da vet du, sånn at jeg kan ha min grønne CD-tusj oppi den.

    Kikka på kjøkkengreiene... de er litt høye. Bør ha makshøyde på 50 cm synes jeg. Dybden må også være minst 50 cm, ellers blir det ikke plass til PC'en inni.

    Gulvskapene blir for høye, og veggskap (overskap) blir for grunne. Ikke lett... hmm...
     
    T

    tst

    Gjest
    Møbler fra Ikea og andre fabrikanter er ikke lydmessig bra nok til hifi, det må være laget spesielt til audio, f.eks. Quadraspire,Atacama o.s.v.
     

    wilbur-x

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.07.2006
    Innlegg
    844
    Antall liker
    1
    Javel, og kjøkkenbord kan kun lages av Elektrolux, Metos, Victorinox  eller Bauknecht  :p
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.106
    Antall liker
    9.413
    Den kan kanskje være et godt utgangspunkt for et høyttalerkabinett også, 2 stk. baffel og fugelim ...

    mvh
    KJ
    Sideplatene er dårlige. Tynn spon på begge sider med pappull mellom.
     

    Vedlegg

    KJ

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Innlegg
    11.149
    Antall liker
    4.307
    Torget vurderinger
    1
    Sideplatene er dårlige. Tynn spon på begge sider med pappull mellom.
    Avhengig av hvordan disse platene resonerer ift lydtrykk, så behøver dette ikke ha stor betydning. Det bør forøvrig ikke være noen stor utfordring å gi platene på innersiden en litt annen resonansstruktur enn de på yttersiden. Ettersom det uansett trengs to bafler, en på forsiden til elementene, og en til baksiden, så vil det meste av vibrasjon i sideplatene være en funksjon av hvor påvirkelige de er ift. akustisk vibrasjon (aka. lyd), og her tror jeg ikke de er så ille.

    mvh
    KJ
     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.284
    Antall liker
    2.290
    Torget vurderinger
    4
    Interressant. Hva brukte du tidligere? har du merket noen forskjell i lyden, i tilfelle hva?

    Mvh
    Har vært på ferie impulse. Måtte bare kikke litt på hifisentralen da jeg alikevel skulle bestille flybilletter ;)

    Jeg vil vil trekke tilbake evt. positiv omtale av dette produktet.

    Etter to uker på ferie kommer jeg hjem og ser at toppplaten sagger på midten. Har cj´en i midten (ca 20 kg) og platespiller/cd-spiller på sidene. Og det er altså for mye... :mad:

    Problemet ville vært løst hvis man hadde en til av sideplatene som man kunne plassere i midten. De to metallavstiverne som følger med er ikke høye nok.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn