Nyhet ifra Allnic Audio.

Nyhet ifra Allnic Audio.

Den nå legendariske Allnic H-1202 som har vært Allnic sin Phono innstegsmodell, kommer nå i en oppgardert utgave. H-5500.
H-5500 har nå blitt utstyrt med to MM og to MC-innganger, en ny oppgradert strømtransformator mm i et chassis som ligner på de større søsknene - og som på H-1202, de samme MC Step-up transformatorer som Allnic's H-7000 og flaggskip H-8000!
Forventet Norsk pris Kr 39.000.- og leveringsklar i starten av Mars. Det vanker et godt introduksjonstilbud frem til starten av Mars. Ta kontakt.

Norsk AudioTeknikk AS
Ullevålsveien 13
0165 Oslo
MVA: 976 120 779
Tlf: 22200095
Mail: morten@norskaudioteknikk.no
Web: www.norskaudioteknikk.no
Facebook: https://www.facebook.com/NorskAudioTeknikk/
Facebook PMC: https://www.facebook.com/groups/384770248991790/

H-5500 front.jpg

H5500 sort.jpg

H5500 bak.jpg

H5500 opp.jpg
 
Sist redigert:

Kommentarer

Jon

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2014
Innlegg
1.523
Antall liker
6.655
Sted
Kolbotn
Torget vurderinger
2
Den ser spennende ut, selv for en som ikke bruker rør i oppsettet
 
  • Liker
Reaksjoner: nat

JMM

Slava Ukraini!
Ble medlem
27.11.2016
Innlegg
7.412
Antall liker
7.904
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
Synd at Allnic ikke beholder H-1202 i produksjon, siden det vel er heller få som faktisk har bruk for 2 x MM + 2 x MC.
 
  • Liker
Reaksjoner: nat

nat

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
1.546
Antall liker
3.442
Torget vurderinger
6
Synd at Allnic ikke beholder H-1202 i produksjon, siden det vel er heller få som faktisk har bruk for 2 x MM + 2 x MC.
Vist nok mange kunder som har etterlyst flere innganger. Så jeg synes det er bedre med en inngang for mye, enn en inngang for lite. Så når først H-1202 skulle oppgraderes, så var det veldig fint å gi den valgmuligheten.
Har flere kunder som har behov for ennå flere MC innganger.
 

JMM

Slava Ukraini!
Ble medlem
27.11.2016
Innlegg
7.412
Antall liker
7.904
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
Vist nok mange kunder som har etterlyst flere innganger. Så jeg synes det er bedre med en inngang for mye, enn en inngang for lite.

For all del, men hele poenget mitt var at det burde være plass til begge deler og at H-1202 kunne beholdes som innstegsmodell til en lavere pris enn den nye.
 
  • Liker
Reaksjoner: nat

nat

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
1.546
Antall liker
3.442
Torget vurderinger
6
For all del, men hele poenget mitt var at det burde være plass til begge deler og at H-1202 kunne beholdes som innstegsmodell til en lavere pris enn den nye.
H-1202 kostet Kr 35.000.- så det har blitt en prisoppgang på Kr 4.000. opp til H-5500 som også er et litt bedre produkt. Synes ikke selv det er så ille?
 

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Innlegg
8.151
Antall liker
6.733
Torget vurderinger
4
Det er vel begrenset hvor mye mer de ekstra inngangene koster.
På den andre siden er det å ha flere nesten like modeller et logistisk helvete for produsenter, spesielt om de også har nesten, men ikke like, komponenter.
 
  • Liker
Reaksjoner: nat

JMM

Slava Ukraini!
Ble medlem
27.11.2016
Innlegg
7.412
Antall liker
7.904
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
Joda, sant nok. Har jo heller ingen peiling på hvor mange av disse Allnic produserer eller selger. Er det snakk om heller begrensede antall så er selvsagt to nesten like produkter mer bryderi enn det som godt er.
 

JMM

Slava Ukraini!
Ble medlem
27.11.2016
Innlegg
7.412
Antall liker
7.904
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
Faen, jeg glemte å gi ros sammen med den milde skuffelsen jeg ga uttrykk for over... 😔

H-1202 er helt enkelt en av de aller beste RIIAene jeg har hørt noen gang, til noen pris, og ser i tillegg alvorlig snasen ut. H-5500 ser enda bedre ut og om den også er en smule bedre (og det er den helt sikkert) så er den etter min mening en absolutt no-brainer hvis man ser etter en RIIA rundt denne prisen.
 

Singh

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2006
Innlegg
1.656
Antall liker
1.717
Torget vurderinger
1
Veldig praktisk med flere innganger, bruker selv Jasmine LP 3.0 med 3 innganger som er i bruk.
 

Informasjon om bruker

nat
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
3.442
Link til alle artikler
256
nat sine annonser
Bransjenyheter
Norsk Audio Teknikk flytter!

Norsk Audio Teknikk flytter!

  • 91
Sofiemyr blir Mekka for troende audiofile:cool: Trommevirvel! Etter nesten tre tiår med å utvikle en mild avhengighet til bylufta i Oslo, har vi bestemt oss for å pakke sammen sirkuset og...
Fortsett
Bransjenyheter
Norsk Audio Teknikk på Oslo HiFi Show.

Norsk Audio Teknikk på Oslo HiFi Show.

  • 0
I forbindelse med våres 30-års jubileum i år og at vi flytter butikken til større og finere lokaler på Sofiemyrveien 12. 1412 Sofiemyr rett over påsken. Så vil vi under messen kjøre noe virkelig...
Fortsett
Bransjenyheter
PMC lanserte en nyhet under helgens Bristol Hi-Fi Show. Twenty5-active.

PMC lanserte en nyhet under helgens Bristol Hi-Fi Show. Twenty5-active.

  • 15
Det var storlansering av PMC sin Twenty5- aktive modul under helgens Bristol Hi-Fi Show. Denne modulen kan etter monteres på alle 2-veis Twenty5 modeller. Både den gamle utgaven og på nåværende...
Fortsett
Bransjenyheter
PMC Prodigy. 16 + utmerkelser på 7 måneder. Ferdig snakka!😎

PMC Prodigy. 16 + utmerkelser på 7 måneder. Ferdig snakka!😎

  • 1
Bildet viser en del av utmerkelsene PMC Prodigy-serien mottok i 2023 etter lanseringen i Mai. Prodigy5 ble også årets høyttaler i Premium klassen i Lyd & Bilde. Vi har begge inne på demo...
Fortsett
Bransjenyheter
Jubileumsforsterker fra Bladelius!

Jubileumsforsterker fra Bladelius!

  • 82
Norsk Audio Teknikk fyller 30 år i år, og vi feirer med å utvikle et helt unikt produkt i samarbeid med Bladelius. Det vi vet er at det blir en spesiell Limited Edition analog integrert...
Fortsett
Bransjenyheter
PMC Twenty5-21i årets stativ høyttaler i Hi-Fi+ i klassen opp til Kr 65.000.-

PMC Twenty5-21i årets stativ høyttaler i Hi-Fi+ i klassen opp til Kr 65.000.-

  • 0
Godt nytt år til alle her på sentralen! Det er ikke bare PMC sin budsjett modell Prodigy som gjør reint bor i tester og utmerkelser. Det anerkjente britiske hifi magasinet Hi-Fi+ utnevnte PMC...
Fortsett
Topp Bunn