Nye xlr kabler til mitt oppsett . Hva vil dere annbefale?

hifi--

Medlem
Ble medlem
26.04.2009
Innlegg
17
Antall liker
20
Hei
Tenkte å kjøpe meg et par nye xlr signal kabler.
Har ikke så mye erfaring med xlr signal kabler og lydsignatur.
Hva vil dere annbefale til mitt oppsett? Takker for svar.

Hegel H200
Hegel cdp2a mk2
Dali Helicon
Kimber 8tc
 

Mbare

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2003
Innlegg
2.436
Antall liker
11
Whistler Coanda? Uten at jeg har hørt veldig mye, har jeg ikke hørt det bedre. For hva nå det enn måtte være verdt.
 

frans

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.12.2003
Innlegg
1.457
Antall liker
2
Duelund.
Flatvalset og glødet sølv med bomull og silke som dielektrum.

Oblivion Coherence er også gode kabler, men ligger nok endel over i pris.

Personlig synes jeg det ikke det er så stor forskjell på disse to kablene i XLR versjonen. Dog er det lenge siden jeg har svitsjet mellom disse to. Synes dog å erindre Duelund kablene er litt mer "organisk" enn Coherence (se f.eks. Fidelity no. 11 og Fidelity no. 34 ).
 
P

Parelius

Gjest
Kjøp deg noe Mogami og be done with it.

Å tro at du her vil bli klok på kablers lydsignatur er noe optimistisk.
 

kjetil200

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.08.2009
Innlegg
394
Antall liker
227
Torget vurderinger
14
Har meget god erfaring med LFD sine Grainless XLR mellom mine Hegel-komponeneter.
 

TAS

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.12.2007
Innlegg
1.794
Antall liker
2.017
Sted
Norge
Torget vurderinger
9
Av de mange trauste varianter som er prøvd ut i mitt eget oppsett… kan jeg trygt anbefale Whistler Coanda XLR, en meget vellydende sølvkabel med Shadow plugger…sitter som støpt og har veldig god skjerming. Spilt på de i to år og fremdeles lykkelig … alternativt har Whistler en modell under som er nesten like bra…. Cerise heter den. Uansett er det best å prøve ut i eget anlegg før man kjøper….as always 8)

mvh,
tas
 

Vedlegg

hifi--

Medlem
Ble medlem
26.04.2009
Innlegg
17
Antall liker
20
Først vil jeg takke for de svar jeg har fått.
Har vel kommet til den konklusjon at jeg vil prøve ut flere av disse kablene som er nevnt , vil komme tilbake med svar når valget av xlr kabel er tatt.
 

musicman

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2005
Innlegg
3.436
Antall liker
2.069
Sted
Ålesund
Torget vurderinger
1
hifi- skrev:
Hei
Tenkte å kjøpe meg et par nye xlr signal kabler.
Har ikke så mye erfaring med xlr signal kabler og lydsignatur.
Hva vil dere annbefale til mitt oppsett? Takker for svar.

Hegel H200
Hegel cdp2a mk2
Dali Helicon
Kimber 8tc
Har selv erfaring med Hegel, og jeg hadde ville prøvd ut Harmonic Technology pro silway mk II eller III. En kabel som hos meg stod godt til Hegel sin lydsignatur. Den er noe varm uten å bli ullen. Har du mulighet til å få deponert på div kandidater, er det absolutt det beste. Da kan du i ro og mak kose deg med god musikk uten å lure på om du har kjøpt katta i sekken.
 

Billa

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.06.2007
Innlegg
1.134
Antall liker
464
Torget vurderinger
2
frans skrev:
Duelund.
Flatvalset og glødet sølv med bomull og silke som dielektrum.

Oblivion Coherence er også gode kabler, men ligger nok endel over i pris.

Personlig synes jeg det ikke det er så stor forskjell på disse to kablene i XLR versjonen. Dog er det lenge siden jeg har svitsjet mellom disse to. Synes dog å erindre Duelund kablene er litt mer "organisk" enn Coherence (se f.eks. Fidelity no. 11 og Fidelity no. 34 ).
Hvilke xlr plugger har du benyttet på Duelundkabelen?

Er forøvrig enig i at de tre kabler som er nevnt her er meget gode. Det er disse tre som har kommet best ut i ulike sammensehenger hos meg:
Whistler
Oblivion
Duelund
Sistnevnte er billigst.
 

gismo

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2007
Innlegg
24.468
Antall liker
31.821
Sted
Væssia i Grue.
Torget vurderinger
20
TAS skrev:
Av de mange trauste varianter som er prøvd ut i mitt eget oppsett… kan jeg trygt anbefale Whistler Coanda XLR, en meget vellydende sølvkabel med Shadow plugger…sitter som støpt og har veldig god skjerming. Spilt på de i to år og fremdeles lykkelig … alternativt har Whistler en modell under som er nesten like bra…. Cerise heter den. Uansett er det best å prøve ut i eget anlegg før man kjøper….as always 8)

mvh,
tas
Vil også slenge meg på TAS her gjeldende Whistler Coanda.
Har nå spilt på disse over et år og er veldig happy og føler at jeg har funnet en god kabel -avslappende følelse ;) Enestående flott norsk håndverk er det også!!


gismo
 

haber

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.06.2006
Innlegg
788
Antall liker
276
Sted
Nesoddtangen
Torget vurderinger
30
Støtter også forslagene om Whistler Coanda. En meget bra kabel for pengene i mine ører :)
 

BurntIsland

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.02.2006
Innlegg
8.193
Antall liker
10.357
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
2
Jeg har testet mange ulike kabler i oppsettet mitt, og hører forskjeller, men ikke særlig store. Denne klotz mikrofonkabelen likte jeg ikke med rca, men som balansert xlr er jeg godt fornøyd med den. bruker 5m strekk mellom pre og effekttrinn. Og ja, jeg har hørt bedre kabler, men ikke så veldig mye bedre. (Whistler har jeg ikke forsøkt) Jeg har også mer hifikorrekte kabler i anlegget mitt, og kommer nok til å bytte ut klotz med noe bedre, bare jeg finner en forbedring som faktisk er verdt prisforskjellen. I mellomtiden spiller jeg lykkelig med disse: http://www.procom.no/kabler/mikrofon-kabel/klotz-m2fm1-0100.html Du kaster ikke bort penger på å kjøpe et sett av disse uansett hva du ellers ender opp med.
 

hifi--

Medlem
Ble medlem
26.04.2009
Innlegg
17
Antall liker
20
Hei
Takker for alle gode råd og innspill.
Det vil nok ta tid før jeg får annledning til å teste mange av disse kablene.
Men etter å skiftet høytaler kabel og xlr er jeg egentlig godt fornøyd inntil vidre :)

Valget falt på :
Høytalerkabel : Kimber monocle x
XLR : Kimber select 1116
 

unison

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.08.2004
Innlegg
426
Antall liker
58
Sted
Otta
Torget vurderinger
0
hifi- skrev:
Hei
Takker for alle gode råd og innspill.
Det vil nok ta tid før jeg får annledning til å teste mange av disse kablene.
Men etter å skiftet høytaler kabel og xlr er jeg egentlig godt fornøyd inntil vidre :)

Valget falt på :
Høytalerkabel : Kimber monocle x
XLR : Kimber select 1116
Hva var det som gjorde utfallet for ditt valg på kablene?
 
Topp Bunn