nye naim

inc

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.06.2006
Innlegg
110
Antall liker
11
har akkurat "fyra" opp den nye stereo`n min , naim cd5i-2 og nait 5i-2 . ;D
noen som vet hva slags innspillingstid naim trenger ?
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
272
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Du skulle vel ha spurt i n-tråden, men i min mening så pleier 5-serie komponenter å trenge noen dager med strømmen på. Ikke bry deg med å sette spilleren på repeat; unødig hifinevrotisk slitasje;- la det heller stå på så hører du de på sitt beste om 3-4-5 dager. Om du har Fraim da... :)

Mvh Vidar P
 

inc

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.06.2006
Innlegg
110
Antall liker
11
det siste utstyret jeg hadde før naim , var hegel cd2 og hegel h200 amp
 

torem

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.12.2007
Innlegg
2.935
Antall liker
753
Hei,
Dvs. at du har byttet ut hegel til fordel for naim?

Jeg er ny her, men er på utkikk etter en cd-spiller til (helst) under 10k. Ser det ligger en brukt cd5i ute her, men jeg har dessverre aldri hørt naim (jeg bor i Trondheim, så lite naim å finne her :( Jeg vurderte en Rega Apollo jeg likte bra (men til 8k ny er den noe overpriset, og jeg vil gjerne ha mest mulig for pengene!). Jeg har ikke lånt noe ny Hegel CDP2A enda - er litt dumt å låne en spiller til 13k når jeg helst vil ha noe under 10k.

Er det mulig å si noe om en brukt cd5i er et godt kjøp for meg?
Jeg har en Primare forsterker og små System Audio-høytalere med Flatline kabler (alt kjøpt hos Hi-fi center kjeden).

ToreM.
 
S

Stover

Gjest
torem skrev:
Hei,
Dvs. at du har byttet ut hegel til fordel for naim?

Jeg er ny her, men er på utkikk etter en cd-spiller til (helst) under 10k. Ser det ligger en brukt cd5i ute her, men jeg har dessverre aldri hørt naim (jeg bor i Trondheim, så lite naim å finne her :( Jeg vurderte en Rega Apollo jeg likte bra (men til 8k ny er den noe overpriset, og jeg vil gjerne ha mest mulig for pengene!). Jeg har ikke lånt noe ny Hegel CDP2A enda - er litt dumt å låne en spiller til 13k når jeg helst vil ha noe under 10k.

Er det mulig å si noe om en brukt cd5i er et godt kjøp for meg?
Jeg har en Primare forsterker og små System Audio-høytalere med Flatline kabler (alt kjøpt hos Hi-fi center kjeden).

ToreM.
Trondheim
Mulig å høre naim CD5 (forgjenger til CD5x) med flatcap2 og nait5i hos meg.
Høyttalerne passer ikke helt, men du får et inntrykk.

EDIT:
Som du ser er disse komponentene til salgs. Ingen kjøpeplikt. Om du heller vil kjøpe cd5i etterpå, så gjerne for meg :)
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
272
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
torem skrev:
Hei,
Dvs. at du har byttet ut hegel til fordel for naim?

Jeg er ny her, men er på utkikk etter en cd-spiller til (helst) under 10k. Ser det ligger en brukt cd5i ute her, men jeg har dessverre aldri hørt naim (jeg bor i Trondheim, så lite naim å finne her :( Jeg vurderte en Rega Apollo jeg likte bra (men til 8k ny er den noe overpriset, og jeg vil gjerne ha mest mulig for pengene!). Jeg har ikke lånt noe ny Hegel CDP2A enda - er litt dumt å låne en spiller til 13k når jeg helst vil ha noe under 10k.

Er det mulig å si noe om en brukt cd5i er et godt kjøp for meg?
Jeg har en Primare forsterker og små System Audio-høytalere med Flatline kabler (alt kjøpt hos Hi-fi center kjeden).

ToreM.
Tore; er ikke umiddelbart enig i at Apollo er overpriset ift ytelse. Men Naim CD5 og CD5i er nok et hakk eller to bedre cd-spillere for å si det sånn. CDP2A som du sier er også veldig god: med en rik og åpen lyd, men CD5 og CD5i har nok overtaket på ren og skjær musikkformidling. Førstnevnte har den strålende ekstrabonusen at man kan oppgradere med separat psu, som virkelig er en stor fordel og som lett flytter spillerens ytelse enda en klasse eller to opp, avhengig av type psu.
CD5i er også suveren, og vil som du sier være et veldig godt kjøp; etter hva jeg har hørt av spillere, og etter hva jeg leser om de, så er det ikke kø av spillere som kan matche CD5i i prisklassen. Kanskje derfor den er årets produkt i nesten flere blader enn jeg klarer å telle.

Jeg hadde nok takket ja til tilbud om å høre CD5, det er ingen grunn til å tro at den ikke skal kunne fungere veldig godt hos deg, og det er en uvurderlig fordel å få høre hvordan ting låter før man skiller seg av med pengene! Da unngår man dyre bomkjøp.

Mvh Vidar P
 

torem

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.12.2007
Innlegg
2.935
Antall liker
753
Takk for svar!
Ja, jeg skal vurdere å høre på CD5. Får bli ferdig med julestria først! Vet ikke om alderen på spilleren har mye å si her? Har CD5 phono (RCA)- inngang?? Kunne vært gøy å prøvd min Nordost signalkabel hvis jeg skulle ende opp med Naim..

Joda, Apollo er et bra kjøp. Det er nok mest jeg som forbinder Rega med et gammel Hifi-klubb-merke. Tror Apollo koster £500 i UK. Det er det samme som Hi-fi Klubbens Cambridge 740C som klubben selger for 6000kr. Kan vel si det slik at hvis Apollo hadde kostet det samme hadde den vært nærmest et røverkjøp! Når det er sagt synes jeg Apollo passet mye bedre for meg enn Cambridge (jeg har testet begge), så for meg personlig er nok Apollo vært prisen!

ToreM.
 

inc

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.06.2006
Innlegg
110
Antall liker
11
til torem
ja, jeg byttet ut hegel med naim !
angrer ikke et sekund , mye mer musikk !!
 

costello

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.10.2004
Innlegg
1.334
Antall liker
123
Torget vurderinger
2
inc skrev:
ja, jeg byttet ut hegel med naim !
angrer ikke et sekund , mye mer musikk !!
Ja, det skulle jeg mene ! ;D

Fornuftig mann du, inc....

Mvh
 
S

Stover

Gjest
Vet ikke om alderen på spilleren har mye å si her? Har CD5 phono (RCA)- inngang?? Kunne vært gøy å prøvd min Nordost signalkabel hvis jeg skulle ende opp med Naim..
Alder bekymra ikke meg. Jeg er temmelig sikker på at den har stått etpar år på lager hos Lyric, inntil Naim blei "oppdaget" i Fidelity test. Den blei kjøpt etter denne testen. Fidelity 9 og 10.

Har kun DIN ut, men jeg har overgangskabel. Den kan oppgraderes med Flatcap og Hicap.

God Jul!
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
272
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
torem skrev:
Har CD5 phono (RCA)- inngang?? Kunne vært gøy å prøvd min Nordost signalkabel hvis jeg skulle ende opp med Naim..
Nordost leverer signalkabler med DIN->DIN terminering også. Du vil helt klart foretrekke DIN-terminering med Naim elektronikk, det låter bedre med standard originale DIN-kabler enn hvilke som helst fancy-wancy kabler med RCA-terminering.
Dette pga Naims eminente ett-punkts stjernejordregime, som trenger DIN (med felles jord for begge kanalene) for å fungere oppskriftsmessig.

Mvh Vidar P
 
Topp Bunn