Nye hodetelefoner eller ny forsterker eller bytte begge deler?

Jack_H

Hi-Fi interessert
Ble medlem
22.12.2005
Innlegg
58
Antall liker
34
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
1
Svinger bra den Deep Purple BD`en:) Men savner dog Blackmore. Er liksom ikke helt det samme uten han for en som har vokst opp med Purple:)
 

Erlendb

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.08.2014
Innlegg
1.443
Antall liker
556
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
1
Deilig deilig. Rom er jo så godt..spesielt om jeg har en cigar liggende. Hva med whisky ?! Om du er innom Polet-Kvadrat kan vi jo ta en lyd/godt i glasset samtale! haha Glendronach 15 her og Joe Satriani for øyeblikket. Det er slike stunder som gjør livet godt å leve.
 
Sist redigert:

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.031
Antall liker
7.853
Torget vurderinger
12
Deilig deilig. Rom er jo så godt..spesielt om jeg har en cigar liggende. Hva med whisky ?! Om du er innom Polet-Kvadrat kan vi jo ta en lyd/godt i glasset samtale! haha Glendronach 15 her og Joe Satriani for øyeblikket.
Jobber du der eller er du så ofte innom at det er lettest å treffe deg der ;). Undertegnede har uansett vært i den butikken mange ganger da jeg tilbragte 7 år i oljebyen.

(woooohoooo, nå blir det kjeft å få igjen av hodetelefontrådpolitiet ..... )
 

Erlendb

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.08.2014
Innlegg
1.443
Antall liker
556
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
1
Jeg jobber der ja. Du har sikkert truffet meg da! haha
 

Erlendb

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.08.2014
Innlegg
1.443
Antall liker
556
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
1
Dette er jack sin tråd. Så jeg håper han synes det er greit at vi sporer av litt. Jeg vil nødig sette flere hodetelefon-politier (les supperåd) på plass. Ender bare med grining som vi sier her i Stav/Sandnes.
 

Jack_H

Hi-Fi interessert
Ble medlem
22.12.2005
Innlegg
58
Antall liker
34
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
1
Til alle. Ingen kjeft å få i denne tråden;D. Er ofte på polet på Kvadrat, kun noen minutter hjemmefra:p Er en ihuga akevitt fan, men går ikke av veien for annet heller. En musikk/whiskey prat hadde ikke vært å forakte nei;D
 

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.031
Antall liker
7.853
Torget vurderinger
12
Kommentaren om hodetlfpolitiet skyldtes at jeg et øyeblikk trodde jeg postet i den store hodetelefontråden. Flott tråd Jack_H og beklager hvis det blir litt tøysete. Liker slike uhøytidelige tråder med takhøyde og glimt. Der er det ofte mest å lære også.....
 

Erlendb

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.08.2014
Innlegg
1.443
Antall liker
556
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
1
Flott. Da er det bare å spørre etter Erlend nestegang! Akevitt er flott. Jeg kjøper ikke så mye..men vi har alltid noen single casks til julesmakinga med whiskyklubben rundt juletider. Og ellers så kom vel oppland med madeira fat nå nettop. Fikk ikke smakt den, men de sier den var veldig god.
 

Jack_H

Hi-Fi interessert
Ble medlem
22.12.2005
Innlegg
58
Antall liker
34
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
1
Hva er vel livet uten litt tull og tøys og takhøyde, og selvfølgelig god musikk, mat og drikke. Har ikke den med Madeira fat. Må få den inn i samlingen ja. Har Gammel Oppland på Muskatell fat som for tiden er en liten favoritt og en på portvinsfat. Knallgod den også;D
 

Jack_H

Hi-Fi interessert
Ble medlem
22.12.2005
Innlegg
58
Antall liker
34
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
1
Da toner jeg ned Purple på setter på en av mine absolutte favoritt BD`er. Robben Ford Trio. Live at The New Morning. Paris. Fantastisk musikk og knall bra lyd.
 

Vedlegg

Sist redigert:

Erlendb

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.08.2014
Innlegg
1.443
Antall liker
556
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
1
Hører den nye fra Hu Kari Bremnes. Neste er Lissie som har spilt i Stavanger noen ganger nå.
 

Erlendb

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.08.2014
Innlegg
1.443
Antall liker
556
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
1
Det er så godt at du fikk den lyden du hadde venta på! Kjempegøy når anbefalinger slår til.
 

Jack_H

Hi-Fi interessert
Ble medlem
22.12.2005
Innlegg
58
Antall liker
34
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
1
Det er så godt at du fikk den lyden du hadde venta på! Kjempegøy når anbefalinger slår til.
Har vekslet en del mellom hovedanlegget og headsett i løpet av kvelden. Føler nå at jeg har fått hodetelefonanlegget til å spille i nærheten av hovedanlegget. RKV MkII med LCD-2 er noe mere på i mellomtonen, men ikke på en måte som stresser ørene. Må si at jeg er meget fornøyd med den lyden som nå kommer fra headsettet ja;D . Tidligere har det vært "litt" nedtur å gå fra hovedanlegg til headsett ut på kvelden når folk har gått til ro. Slik er det ikke nå nei:D
 

Erlendb

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.08.2014
Innlegg
1.443
Antall liker
556
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
1
Jeg har ikke det rare hovedanlegg da de består av to aktive Dynaudio høytalere og en sub. Men det spiller veeldig bra! Da jeg bor i leilighet er jeg snill med naboene og det var derfor jeg startet med head-fi. Da jeg nådde det punktet at INGEN (som jeg har hørt) høytalere var så gode som hode-riggen min fant jeg roen. Det som mangler er trøkket og litt stereo perspektiv. De fleste plater er jo ikke laget for hodetelefoner. Men nettop høytalere i ett rom. Det dynaudio excite aktive gir meg er handlerom. Jeg kan ha samme forsterkeren til å styre alt. I stua er det Auralic taurus. Den låter som fans av rørforsterkere ville likt. Varmt, oppløst og den har kraften til de aller mest krevende hodetelefonene. Det ble litt endgame på meg da jeg trives så utrolig godt med den forsterkeren. Jeg er nok litt fan av lys lyd. Det må være oppløsning, smekk og god mellomtone/diskant. En tørr og veldig ren bass. Dacen fra schiit som jeg kjører nå liker jeg veldig godt! Fordi alt er der men den gjør det på en varm og romslig måte. Merkelig forklart kanskje, men den er litt laid back. Det er noe som passer hd800/700 meget bra, samtidig som bassen får en liten boost. Med hovedanlegget kan master 1 bli litt for varme faktisk. Da går jeg på soverommet med Asgard og Hegel som er en flott match.
 

Jack_H

Hi-Fi interessert
Ble medlem
22.12.2005
Innlegg
58
Antall liker
34
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
1
Hører den nye fra Hu Kari Bremnes. Neste er Lissie som har spilt i Stavanger noen ganger nå.
Har vært på en del Kari Bremnes konserter opp gjennom årene. Må vel si at Kari Bremnes er en av mine favoritt artister. Lissie kjenner jeg ikke til, må sjekkes;D
 

Erlendb

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.08.2014
Innlegg
1.443
Antall liker
556
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
1
Lissie er vel mer Folk/Country-poppete. Men med gode tekster og flott stemme. Når jeg jobbet i utebransjen så laget vi en egen (for tull) Kari Bremnes klubb. Med laminerte kort og greier. Vi fikk bransje og ansatt-pris på de fleste stedene i Sandnes. Man kan ikke unngå henne i HIFImiljøet.Sangen om fyret ved torneshamn er referansen over alle referanser, også for meg.
 

Jack_H

Hi-Fi interessert
Ble medlem
22.12.2005
Innlegg
58
Antall liker
34
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
1
Lissie er vel mer Folk/Country-poppete. Men med gode tekster og flott stemme. Når jeg jobbet i utebransjen så laget vi en egen (for tull) Kari Bremnes klubb. Med laminerte kort og greier. Vi fikk bransje og ansatt-pris på de fleste stedene i Sandnes. Man kan ikke unngå henne i HIFImiljøet.
Enig. Kan ikke unngå Kari i HiFi miljøet. Men jeg liker nå Kari Bremnes sin musikk uavhengig av det lydmessige. Men det gjør ikke noe at lyden er bra da. Favoritt Kari Bremnes er Spor, Gåte Ved Gåte, Løsrivelse og Svarta Bjørn:)
 

Erlendb

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.08.2014
Innlegg
1.443
Antall liker
556
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
1
Lissie med mountain top removal. Jeg stod og ventet på at kona skulle hente meg etter jobb med noen A-jays propper og fikk en AHAA. Jeg synes E du nord er utrolig fin, selv om den er veldig pop. Herremin for en flott sang! Sjekk ut lyden til den lokale Tønes! Du vil få AHAopplevelse. Gabrielle Aplin er jo noe jeg hører litt på fortiden.
 

Absolutt

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.06.2013
Innlegg
1.028
Antall liker
330
Sted
Kristiansand
Torget vurderinger
7
Hører jeg Kari Bremnes går jeg ut.

Men E du nord er veldig veldig fin ja!
 

Jack_H

Hi-Fi interessert
Ble medlem
22.12.2005
Innlegg
58
Antall liker
34
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
1
Lissie med mountain top removal. Jeg stod og ventet på at kona skulle hente meg etter jobb med noen A-jays propper og fikk en AHAA. Jeg synes E du nord er utrolig fin, selv om den er veldig pop. Herremin for en flott sang! Sjekk ut lyden til den lokale Tønes! Du vil få AHAopplevelse. Gabrielle Aplin er jo noe jeg hører litt på fortiden.
Har lagt Lissie inn på Tidal. Skal høre på denne i morgen:). Tønes er det mye av her i huset. Fantastisk artist!!
 

Jack_H

Hi-Fi interessert
Ble medlem
22.12.2005
Innlegg
58
Antall liker
34
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
1
Her kom plutselig Buddy Guy og Ronnie Wood på senen;D Og en Nøgne Ø blonde Ale opp i glasset;)
 

Jack_H

Hi-Fi interessert
Ble medlem
22.12.2005
Innlegg
58
Antall liker
34
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
1
Fruen kom hjem fra jobb så nå er Tannoy og McIntosh stengt ned. Nå er det RKV Mk II og LCD-2 som gjelder;D
 
Sist redigert:

Erlendb

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.08.2014
Innlegg
1.443
Antall liker
556
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
1
Tror ikke det er så galt det! Flott at du bruker Tidal :) Eneste med skikkelig lyd! Jeg driver å morer meg med Pentatonix..De er så dyktige at det er villt! Innspillingene er også heeelt ville! Beck med lost cause er en sang du bør sjekke ut på anlegget. For å sjekke bassen i hodetelefonene dine kan du jo prøve MØ - GLASS . En skikkelig artist, hun er dansk.
 
Sist redigert:

Jack_H

Hi-Fi interessert
Ble medlem
22.12.2005
Innlegg
58
Antall liker
34
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
1
Tror ikke det er så galt det! Flott at du bruker Tidal :) Eneste med skikkelig lyd! Jeg driver å morer meg med Pentatonix..De er så dyktige at det er villt! Innspillingene er også heeelt ville! Beck med lost cause er en sang du bør sjekke ut på anlegget. For å sjekke bassen i hodetelefonene dine kan du jo prøve MØ - GLASS . En skikkelig artist, hun er dansk.
Mø - Glass og Pentatonix lagret for utprøving.:)
 

Jack_H

Hi-Fi interessert
Ble medlem
22.12.2005
Innlegg
58
Antall liker
34
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
1
Har nå spilt en god del låter på Clapton`s Crossroads 2010 på LCD-2. Låter meget bra. Balansert, fyldig og oppløst lyd som ikke er øretrettende.
 

Erlendb

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.08.2014
Innlegg
1.443
Antall liker
556
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
1
hahaha prøvde å slette den posten! Vi snakkes på kvadrat. Leggetid snart! BTw: Neste whisky-smaking er fredag 2. okt 19:00 - 21ish og vi skal smake 6 flotte tapninger. Tribute er som kjent ett sted med maange live artister ! Meyer riggen som henger der er kjent for å være old school perfection.
 
Sist redigert:

Jack_H

Hi-Fi interessert
Ble medlem
22.12.2005
Innlegg
58
Antall liker
34
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
1
På plass i mitt barndoms hjem. Fruen og barnebarn sover godt. Mark Knopfler - Brothers in arms - YouTub - Monster Turbine Copper propper, Litt rødvin. Ja jeg koser meg:)

Mvh
Jack_H
 

Jack_H

Hi-Fi interessert
Ble medlem
22.12.2005
Innlegg
58
Antall liker
34
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
1
Fiio har daua. Min kjære portable DAC/hodetelefonforsterker har tatt kvelden. Ene kanalen fungerer ikke lenger. Må vel på sikt skaffe meg noe nytt her da. Brukes primert sammen med MacBook pro på jobb og reise/hytte etc.


Hva er det folket bruker av slike dingser som kan anbefales. Hadde kanskje vært ok med noe kom klarer å drive LCD-2 hvis det er mulig med denne typen utstyr.

Mvh
Jack
 

Vedlegg

Erlendb

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.08.2014
Innlegg
1.443
Antall liker
556
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
1
Kjører FiiO e17 alpen. Og den er bygget som en tanks.
 

Jack_H

Hi-Fi interessert
Ble medlem
22.12.2005
Innlegg
58
Antall liker
34
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
1
Kjører FiiO e17 alpen. Og den er bygget som en tanks.
Hadde faktisk den oppe på skjærmen her nå. Ser bra ut den ja. Klarer den å drive de litt tyngre hodetelefonene eller bør den brukes med hodetelefoner som er litt lettere last.

Mvh
Jack
 

Erlendb

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.08.2014
Innlegg
1.443
Antall liker
556
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
1
Max 150 ohm vil jeg si. De driver HD700 ganske bra
 

Jack_H

Hi-Fi interessert
Ble medlem
22.12.2005
Innlegg
58
Antall liker
34
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
1
Har fått et par Sennheiser Momentum i hus. Spiller ikke så verst dette nei, rett ut av Mac`en;D
 

Erlendb

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.08.2014
Innlegg
1.443
Antall liker
556
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
1
Momentum spiller brukbart on the go ja :) Du begynner å utvide samlingen ser jeg! hahah
 

Jack_H

Hi-Fi interessert
Ble medlem
22.12.2005
Innlegg
58
Antall liker
34
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
1
Momentum spiller brukbart on the go ja :) Du begynner å utvide samlingen ser jeg! hahah

Drar lett på seg ja.:rolleyes: Venter den nye ifi Micro iDSD i posten i morgen, akkurat i tide til offshore turen på onsdag. Er spent på hvordan denne låter.
 

Jack_H

Hi-Fi interessert
Ble medlem
22.12.2005
Innlegg
58
Antall liker
34
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
1
Mine LCD 2 har daua

Lyden forsvant på venstre side:(
 

Arne_M

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.07.2002
Innlegg
171
Antall liker
41
Sted
Oslo 0983
Torget vurderinger
9
Lyden forsvant på venstre side:(
Huff da. Det var trist. Samme skjedde med mine LCD-X. Hadde heldigvis garanti. Fikk de nye elementene (2016). Lyden ble mye bedre, så det var egentlig litt positiv opplevelse til slutt. Håper du forsatt har garanti.
 
Topp Bunn