Nydelige høytalere fra Jm-Lab/Focal

Lieng

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
1.525
Antall liker
94
Tja..... smaken er som baken! Litt mye Star-Wars for meg
 

DSP

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.02.2005
Innlegg
369
Antall liker
0
JM-lab er dyktige med design/kvalitet
 
A

Antonx

Gjest
Tøffe er de! Litt star wars ja, hehe.
Håper å få testet dem før jeg antagelig kjøper nye høyttalere. Kommer de til HiFi huset i Juli?
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
7
Spesielle, men veldig lekre.
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.877
Antall liker
8.160
Torget vurderinger
1
Join The Dark Side....


Hehe. De er skikkelig styggtøffe. Men så vil vel mange av oss ta av grillen på dem likevel...
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.877
Antall liker
8.160
Torget vurderinger
1
Irriterer meg alltid at ulike firmaer er så fryktelig dårlig på å legge ut info tidlig om sine nye produkter. Har de alldri hørt om "News"?
 
C

cosmos

Gjest
spillprodusenter på den andre siden legger ut patch selv før produktet er i handel
og nettsiden 2år før :D
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.877
Antall liker
8.160
Torget vurderinger
1
Ja det der er en sak som har undret meg. Jeg ventet meg nesten i hjel på HL2: Ep. 1...
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.877
Antall liker
8.160
Torget vurderinger
1
Men jeg legger merke til trenden blant høytalerprodusentene, og det er å gå mer og mer "bort fra" 8" og større basselemnter og heller montere X antall 7" og 6,5" i bassen.

10" og større er hos flere produsenter er vel snart nesten bare å finne i svært dyre høytaler-serier og subwoofere...
 
C

cosmos

Gjest
enig. en 10tommer i bassen er morro.

klipsch kan jeg se selger en gulvstående med doble 4.5". i samme serie selger de en stativhøyttaler med 8". wha?
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.877
Antall liker
8.160
Torget vurderinger
1
Merkelig... -hvor ble det av Snell sine gode høytalere.....
 

Slinger

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.04.2002
Innlegg
1.030
Antall liker
45
Torget vurderinger
4
Dere har nå rett i at de blir litt Star Wars med grillen på ;D
Men jeg synes de er fine uten grillen på.
De svarte uten grill har et preg av indistruellt design,litt moderne stramt,på en måte.
Passer nok inn i ei stue med mye glass og metall.

10" basser? Det er vel snart bare Psb Stratus gold igjen med titommer`n.
Flere basselementer betyr jo smalere front og høyere følsomhet i bassen,og det er smart gjort synes jeg.
Tre 8" elementer i hver kasse trøkker nå ganske bra!
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.877
Antall liker
8.160
Torget vurderinger
1
JA jeg er ganske så enig i det siste der... -husker noen Celestion A3 (tror jeg det var...) -den med 3 stk. 8"...
 
A

Antonx

Gjest
Gleder meg til å få hørt dem! Kanskje er det disse jeg bør bytte inn? Kjekt siden jeg har enn innbyttedeal.
Hadde vært kult å vært førstemann til å teste dem hjemme :), får ligge på røret til André..
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.877
Antall liker
8.160
Torget vurderinger
1
I grunnen er design og fargevalg forholdsvis bra, selv om det skulle vært en en 3. lysere variant å få i tillegg. Det er nå bare et synspunkt. Men uten gitteret ser de unektelig flotte ut.
 

Slinger

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.04.2002
Innlegg
1.030
Antall liker
45
Torget vurderinger
4
Gleder meg til å få hørt dem! Kanskje er det disse jeg bør bytte inn? Kjekt siden jeg har enn innbyttedeal.
Hadde vært kult å vært førstemann til å teste dem hjemme :), får ligge på røret til André..
Ja det må du nesten gjøre.
Førstemann som tester de,og med din usedvanlige kritiske gjennomgang av høytalere så blir det nok den beste testen av disse. .
 
B

bamsemann

Gjest
Gleder meg til å få hørt dem! Kanskje er det disse jeg bør bytte inn? Kjekt siden jeg har enn innbyttedeal.
Hadde vært kult å vært førstemann til å teste dem hjemme :), får ligge på røret til André..
JM LAB/FOCAL=JM LAB/FOCAL!!!!!!!!

Nå må du følge den rette sti, den du har startet på...

bamsemann.. :)
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.877
Antall liker
8.160
Torget vurderinger
1
Vel, nå er det bare Focal... JM Lab navnet skiftes helt ut.
 
H

Homarhus

Gjest
Pene høyttalere. Låter sikkert glimrende. Jm-lab er flinke til å lage dynnamiske høyttalere. Med trøkk i bassen og røde høyhelte sko....... Jadas! man får napp med disse høyttalerne. Storlaks!
Det er sant!!!! Ei smellvakker brunette med langt hår og "Met-Art" kropp ville komme å høre på musikk hos meg den gang da jeg bodde på Sunnmøre og hadde Jm-lab Electra stativ høyttalere.
Men det ble ikke no av. Hu hadde ikke e-mail eller telefon. Var vel redd at kåte drittsekker og psykopater skulle invadere livet hennes. Sånn er det å være smellvakker dame.
 

Vidar Øierås

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.01.2003
Innlegg
3.202
Antall liker
340
Syns dem er tøffe jeg. Linjene på disse er jo inn i tiden - nye biler bærer jo preg av det samme.
Det skal imidlertid ikke veldig mye til før folk syns et utseende blir litt for mye av det gode, men disse er balansert og fine i utrtykket.

Edit: Jeg får muligens bittelitt "Elkjøp" følelse av dem (?)

Vidar
 

Vidar Øierås

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.01.2003
Innlegg
3.202
Antall liker
340
Men jeg legger merke til trenden blant høytalerprodusentene, og det er å gå mer og mer "bort fra" 8" og større basselemnter og heller montere X antall 7" og 6,5" i bassen.

10" og større er hos flere produsenter er vel snart nesten bare å finne i svært dyre høytaler-serier og subwoofere...
Ja, flere små elementer forvrenger mindre som regel, og man kan gjøre baffelen smalere uten å være avhengig av en eventuell sidemontert 10 - 12 tommer. 12-tommer og større egner seg stort sett som sub, og har lite eller ingenting å gjøre over 500 - 1khz.

Vidar
 
P

propaganda

Gjest
?
for noe tull. selv en 18tommer kan spille grisebra til oppunder 2khz. kvalitet, oppheng, vekt, slaglengde. alle som varierer.
 
C

cosmos

Gjest
delvis enig. 12 har jeg hørt spille fantastisk flere ganger. 18 er jeg ikke så sikker på, men 15 går ann ;)
 

LemonDog

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
379
Antall liker
49
Torget vurderinger
8
Men jeg legger merke til trenden blant høytalerprodusentene, og det er å gå mer og mer "bort fra" 8" og større basselemnter og heller montere X antall 7" og 6,5" i bassen.
Det skyldes nok også at det blir stadig vanligere å supplere med en subwoofer, også i stereo.
 
A

Antonx

Gjest
JM LAB/FOCAL=JM LAB/FOCAL!!!!!!!!

Nå må du følge den rette sti, den du har startet på...

bamsemann.. :)
Nja, ikke vaer saa sikker paa det! Profile er anderledes.
Jeg tipper denne nye har en bedre diskant og gaar dypere i bassen. De har en nyutviklet diskant som andre sa han likte for aa hinte litt.

En hilsen fra France 32... grader i dag....
 
B

bamsemann

Gjest
Nja, ikke vaer saa sikker paa det! Profile er anderledes.
Jeg tipper denne nye har en bedre diskant og gaar dypere i bassen. De har en nyutviklet diskant som andre sa han likte for aa hinte litt.

En hilsen fra France 32... grader i dag....
Andre er en morsom kar ja..... ;)

bamsemann.. :)
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.877
Antall liker
8.160
Torget vurderinger
1
Nja, ikke vaer saa sikker paa det! Profile er anderledes.
Jeg tipper denne nye har en bedre diskant og gaar dypere i bassen. De har en nyutviklet diskant som andre sa han likte for aa hinte litt.

En hilsen fra France 32... grader i dag....
Tviler. Det er den NYE 800-serien, altså under 900. Nye Chorus 800 tar over for Cobalt 800.
 

Vidar Øierås

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.01.2003
Innlegg
3.202
Antall liker
340
?
for noe tull. selv en 18tommer kan spille grisebra til oppunder 2khz. kvalitet, oppheng, vekt, slaglengde. alle som varierer.
12-tommer og større egner seg stort sett som sub
.

Der er ikke til å komme fra at en gjennomsnitts 18 tommer får problemer med oppbrytninger og større avvik i frekvensgangen når de passerer 1khz. Det finnes noen unntak ja.

Vidar
 
L

lasse5214

Gjest
Hallo :) Dette er kanskje litt utenom tråden men jeg skal selge mine mini utopia. Er det noen som gidder å hjelpe meg meg å legge ut bilde på bruktbørsen ? Det med bilde er litt viktig og jeg synes sentralen er bra men bilde utlegging er neimem meg ikke enkelt her. Tusen hjertelig til den som forbarmer seg.
Lasse
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.877
Antall liker
8.160
Torget vurderinger
1
Går forresten å vinne Focal Chorus 806V i siste High Fidelity...
 
Topp Bunn