Nybegynner trenger tips ifm innkjøp av vinylsnurre

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.990
    Antall liker
    20.054
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Nei...
    Men den er væsentlig bedre skjermet end Project´s medfølgende originale.
    Den har jeg til gengæld liggende og flyde, og den skal aldrig bruges :)
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Bjørnar: Så legg ut en ØK, da vel....Hvem tror du forresten det er som lager de bedre kablene til Pro-Ject for dem?
     

    Bjørnar_

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.11.2004
    Innlegg
    117
    Antall liker
    111
    Sted
    Feil sie ta Mjøsa
    Slet ikke (y)
    Det udvider området betrakteligt :)
    Kan nok hende jeg er litt der. Kan jo bare bruke en strømpe utenpå eller lignende for å "få med" den siste kabelen. Ghent leverer kjapt, og til kurant pris. Har en rimelig kabel derfra som XLR mellom for/effektforsterker, og har brukt det mellom DAC/forforsterker med bra resultat.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.418
    Antall liker
    17.114
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Den samlede kapistansen vil påvirke signalet (spes for MM) og samtidig bør den kabelen du velger være skjermet (riktig og godt).
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.418
    Antall liker
    17.114
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Nei, det har ikke med volum-nivå å gjøre
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.862
    Antall liker
    13.708
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Blue jeans cable LC-1 har lav kapasitans og er rimelig rimelig.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.480
    Antall liker
    8.003
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    LC-1 er super om lavest mulig kapasitans er ønskelig. Ellers lager denne eBay-sjappa fortreffelige kabler av diverse råvarer fra Mogami, som har alle specs lett tilgjengelig på sine egne sider. Fine priser, topp service, kjapp forsendelse. De lager ikke phonokabler, men du får nøyaktig den lengden du ønsker, som du igjen kan bestemme på grunnlag av gjeldende specs.

    Ellers er jeg veldig fornøyd med phonokabler herfra og herfra. Belden har også alle specs lett tilgjengelig, hos den andre må du spørre. Rimelig, vellydende og igjen får du akkurat den lengden du vil ha hvis du spør.
     

    Bjørnar_

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.11.2004
    Innlegg
    117
    Antall liker
    111
    Sted
    Feil sie ta Mjøsa
    I helga har jeg vært hos en nær slektning å hentet litt "arvegods". Han har sluttet å høre på vinyl for en del år siden, men har tatt vare på platene sine. Hadde ingen oversikt over hva denne inneholdt, og litt tvilende til hva den kunne tilby meg. Gleden ble derfor stor når jeg fant blant annet disse platene. Jeg har et eksemplar av Pink Floyd - Animals fra før av, men et til skader ikke når det er en gammel utgave i veldig god stand. Black Sabbath - Heaven and hell er en favoritt så gleden var til å ta å føle på når denne viste seg i bunken. Meget pent behandlet eksemplar som jeg antar er fra tidlig 80-tall, utgitt på Vertigo. City Boy - The day the earth caught fire kjenner jeg ikke annet enn Jorn sin coverversjon av tittelsporet. Men etter en kjapp gjennomføring oppdaget jeg fort at dette falt i smak. Det samme gjelder Deep Purple - The House of blue light. Igjen kjente jeg kun Bad Attitude via Lande sin versjon. Men må si at originalen er tøff som fy.


    3A3A2E70-EB6D-48A9-9F79-A16B726E5A59.jpeg
    39616A18-4CD4-479B-BE00-438684487FFD.jpeg
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Bjørnar: Mye bra der, ja...Har alle disse, fordelt på fire formater.
     

    Bjørnar_

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.11.2004
    Innlegg
    117
    Antall liker
    111
    Sted
    Feil sie ta Mjøsa
    Bjørnar: Mye bra der, ja...Har alle disse, fordelt på fire formater.
    Det ble noen flere også. Flere Elvis-plater (artist som jeg ikke er kjent med utover det alle har hørt i media), Fleetwood Mac - Future games (ukjent fra før, men liker den), Eric Clapton - Backless som også er et nytt bekjentskap.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Bjørnar: Elvis er ikke helt meg. Men Future Games og Backless..vakkert. Erics ALLER beste skive er imo SLOWHAND...Ikke et eneste dårlig spor der. Og med monsterlåter som "Cocaine", "Wonderful Toonight" og "Peaches And DIesel"..Har MASSE av Erics skiver her, jeg...Inkludert en japansk superutgave av Slowhand som blir med meg i graven....
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.816
    Antall liker
    38.471
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Tenkte jeg skulle kommentere at din slektning tydeligvis hadde god musikksmak, men - så dukket dette Clapton-navnet opp ;) :giggle:
    Hmm liker du ikke Clapton ptb? Har sikkert 20 album på hylla her hos meg :)

    mvh
     

    Bjørnar_

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.11.2004
    Innlegg
    117
    Antall liker
    111
    Sted
    Feil sie ta Mjøsa
    Bjørnar: Elvis er ikke helt meg. Men Future Games og Backless..vakkert. Erics ALLER beste skive er imo SLOWHAND...Ikke et eneste dårlig spor der. Og med monsterlåter som "Cocaine", "Wonderful Toonight" og "Peaches And DIesel"..Har MASSE av Erics skiver her, jeg...Inkludert en japansk superutgave av Slowhand som blir med meg i graven....
    Jeg har lite eller ingen erfaring med Elvis, og det er nok heller ikke det jeg har så stor tro på at jeg kommer til å like. Men jeg skal gi det et ærlig forsøk med de platene jeg har her nå. Angående Clapton så har jeg en lille smule erfaring, men kun fra "Unplugged" og "Clapton Chronicles" fra en god stund tilbake avspilt på CD.
     

    Bjørnar_

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.11.2004
    Innlegg
    117
    Antall liker
    111
    Sted
    Feil sie ta Mjøsa
    I kassene med plater jeg hentet i helgen var det noe nytt og ukjent for meg; Fleetwood Mac. Jeg fikk sansen for platen som heter "Future Games", og etter tips fra min vinyl og musikkgale søster ble "Rumours" siste tilskudd etter et besøk hos den lokale Musikkverket.

    FLEETWOOD-MAC-Rumours-Vinyl-LP-2009-Re-Issue-With.jpg
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.611
    Antall liker
    58.241
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    I kassene med plater jeg hentet i helgen var det noe nytt og ukjent for meg; Fleetwood Mac. Jeg fikk sansen for platen som heter "Future Games", og etter tips fra min vinyl og musikkgale søster ble "Rumours" siste tilskudd etter et besøk hos den lokale Musikkverket.

    Vis vedlegget 699506
    Rumours er verdens beste pop-plate. 👍
    Ser ut til at vi handler i samme butikk.
    Bor du på Hamar?
    Mvh.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Bjørnar: Listen to your sister... ;) Den plata er et resultat av at hele bandet hadde tøffe familiesituasjoner på den tida. Forhold på tvers av bandet var det også. Ekte musikkhistorie, det og..
     

    Bjørnar_

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.11.2004
    Innlegg
    117
    Antall liker
    111
    Sted
    Feil sie ta Mjøsa
    Bjørnar: Listen to your sister... ;) Den plata er et resultat av at hele bandet hadde tøffe familiesituasjoner på den tida. Forhold på tvers av bandet var det også. Ekte musikkhistorie, det og..
    Leste litt om det ja. Var visst no poser med melis innblandet i det bandet der også. Ukjent fenomen det virker det som 😅
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn