Ny Sonos Beam Gen 2 med støtte for Dolby Atmos

Sonos_Beam_G2 (3 of 10).jpg


Sonos har lansert en ny generasjon av sin innstegsmodell til lydplanker. Den nye modeller har støtte for Dolby Atmos.

Første generasjon av Sonos Beam ble lansert sommeren 2018, og inntok rollen som en rimeligere lillebror til den uhyre populære Playbar som allerede da var som en veteran å betrakte. Og da Sonos sin nyeste flaggskipmodell Sonos Arc ble lansert i fjor sommer, takket både Playbar og Playbase som vi testet da den kom i 2017 pent for seg, og overlot den nedre del av produktskalaen for Sonos lydplanker til Beam alene. Og den rollen har trolig Beam fylt på en god måte, med et renomme for god lydkvalitet. Men det er likevel spesielt en egenskap som har vært savnet på Beam, selv om det ikke har vært betraktet som obligatorisk i denne prisklassen.

Dolby Atmos

Og da er det selvfølgelig støtte for Dolby Atmos vi tenker på – dette 3D-formatet som opprinnelig ble introdusert for film, men som nå får en stadig større utbredelse også for musikk, også hos ulike strømmetjenester. Sonos Arc har allerede hatt støtte for Dolby Atmos, i form av dedikerte oppad fyrende elementer for refleksjon i himling.

Les hele nyhetsartikkelen om Sonos Beam Gen 2 hos Audiophile.no


Sonos_Beam_G2 (10 of 10).jpg
 

Kommentarer

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.444
Antall liker
35.260
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Noen som har fått testet denne, hvordan virker Atmos?
 

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Innlegg
8.301
Antall liker
3.092
Torget vurderinger
4
Min Tv mangler eArc og det er bare en hdmi inn så jeg må klare meg med gen 1. Det jeg har lest om denne er at det ikke er verd å oppgradere for Atmos da det var liten effekt sammenlignet med gen1.
 

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.444
Antall liker
35.260
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Ok, jeg har ingen av dem, mulig jeg bare kjøper en brukt gen1.
 

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Innlegg
8.301
Antall liker
3.092
Torget vurderinger
4
Har du eArc på TVen?
 

SiSt

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.01.2021
Innlegg
982
Antall liker
1.579
Sted
Hamar
Slår et slag for gamle Playbar, som har bedre lyd og mer trøkk enn Beam.
 
  • Liker
Reaksjoner: HoJ

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Innlegg
8.301
Antall liker
3.092
Torget vurderinger
4
Kommer til å kjøpe ny tv.
Om du streamer fra f.esk fra ATV og får en brukt gen1 til en god pris så er nok det best VFM vs gen2 til fullpris. Spiller du fra fysisk media så støtter gen 2 også multichannel PCM og det ryktes om DTS støtte (men det kan jo ta sin tid om det i hele tatt kommer).
 

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Innlegg
8.301
Antall liker
3.092
Torget vurderinger
4
Slår et slag for gamle Playbar, som har bedre lyd og mer trøkk enn Beam.
Da må du kjøre optisk ut da denne ikke har hdmi. Kan være problemer med lipsync på noen TVer mener jeg å ha lest. Den er jo en hel del større så sikker mer trøkk en den lille Beam.
 

SiSt

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.01.2021
Innlegg
982
Antall liker
1.579
Sted
Hamar
Da må du kjøre optisk ut da denne ikke har hdmi. Kan være problemer med lipsync på noen TVer mener jeg å ha lest. Den er jo en hel del større så sikker mer trøkk en den lille Beam.
Absolutt en mulig ulempe.

Sync er justerbart, men ikke sikkert alle TVer er stabile eller innenfor justering.

13FB5BE3-040F-4A13-8E6E-4E49FE3BC6FE.png
 

Informasjon om bruker

Audiophile.no
Bransjemedlem
Medlem siden
Antall liker
993
Link til alle artikler
412
Audiophile.no sine annonser
Audiophile.no
Tre historiske kassettspelarar – Stig Arne si dagbok Mars 2024

Tre historiske kassettspelarar – Stig Arne si dagbok Mars 2024

  • 0
Eg har prøvd ut tre gamle kassettspelarar. Har da rabla, eller er dette heilt i tråd med tidsanden? Om ikkje anna kan du sjekka ølspalten. KASETTMEDIET Eg må nesten be om orsaking på førehand...
Fortsett
Audiophile.no
Linn 360 revisited – Back in Black i Vibes gate 13

Linn 360 revisited – Back in Black i Vibes gate 13

  • 0
I går den 18. april fikk vi vår tredje seanse med Linn sine nye flaggskiphøyttalere. Og i likhet med forrige seanse for et halvår siden var det den passive versjonen med aktive basser vi lyttet...
Fortsett
Audiophile.no
Thalia V2024 – Forbedret håndlaget innstegsmodell fra Erzetich

Thalia V2024 – Forbedret håndlaget innstegsmodell fra Erzetich

  • 0
Blaz Erzetich har sendt oss en melding om at de lanserer en forbedret utgave av sine rimeligste håndlagede hodetelefoner. Den nye modellen heter V2024, og skal ha mange forbedringer. Erzetich...
Fortsett
Audiophile.no
X Diamond Signature Edition – ny raffinert toppmodell fra Estelon

X Diamond Signature Edition – ny raffinert toppmodell fra Estelon

  • 2
Classics-serien til Estelon er den desidert mest omfangsrike serien, der vi finner de aller fleste modellene. Og toppmodellen i Classics-serien har nettopp fått en Signature Edition med svært...
Fortsett
Audiophile.no
Platesmaking 1-24, på 8. påskedag. Bare norsk, i grenseland mellom det meste.

Platesmaking 1-24, på 8. påskedag. Bare norsk, i grenseland mellom det meste.

  • 0
På nytt har det gått alt for lang tid siden forrige platesmaking. Og atter en gang lover jeg at det ikke skal bli like lang tid til neste korsvei. I mellomtiden kan dere kose dere med et helnorsk...
Fortsett
Audiophile.no
Bowers & Wilkins løfter 700 S3 til Signaturehøyder

Bowers & Wilkins løfter 700 S3 til Signaturehøyder

  • 2
I dag har Bowers & Wilkins lansert 3 Signature-modeller i 700 S3-serien. Det dreier seg om de to toppmodellene i henholdsvis stativ og gulvstående utførelse. Og i tillegg har de for første gang i...
Fortsett
Topp Bunn