Ny Motorpsycho-plate - kun på vinyl!!

Springbank

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.09.2003
Innlegg
132
Antall liker
3
Klipper likegodt rett fra Stickman Records:

NEW VINYL-ONLY MOTORPSYCHO ALBUM!
Celebrating 20 years: At the beginning of June, Motorpsycho will be releasing a VINYL-ONLY album titled Child of the Future . It consists of seven songs recorded last year with Steve Albini at his studio in Chicago and which they recently finished recording and mixing in Norway.

The release will be followed by various festival gigs throughout Norway - check our tour dates page for details!
Vi gleder oss!
 

atonal

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.09.2006
Innlegg
3.256
Antall liker
424
Sted
Friedrichstadt
Mbare, det ser ut til at du bør få platespilleren din operativ raskere enn du hadde tenkt ;)
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.747
Antall liker
3.916
Sted
Oslo
Vinyl is the new loud, eller den nye vinen hvis dere vil, så hvorfor ikke.

Helt topp ;D
 

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Innlegg
7.415
Antall liker
1.114
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
14
Kult med ny skive! Skal se gutta på Slottsfjell i sommer.
 

lyntoft!

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.05.2008
Innlegg
1.427
Antall liker
803
Sted
Kløfta
Torget vurderinger
1
juhu, endelig en helt ny plate å kjøpe!


j
 

Mbare

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2003
Innlegg
2.436
Antall liker
11
atonal skrev:
Mbare, det ser ut til at du bør få platespilleren din operativ raskere enn du hadde tenkt ;)
:mad:

Møkkaopplegg. Hm. Jeg ser heller for meg at du, Atonal, får opp vinylriggen din å gå fort som fa*n. Så kan jeg ta med Demon Box på vinyl hjem til deg (pluss den nye selvfølgelig) så får du hørt Demon Box slik den egentlig skal være. Mye bedre alternativ. Jepp. Sånn, løp å kjøp RIAA, nå! ;D
 

2m

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.02.2002
Innlegg
2.205
Antall liker
1.307
Sted
Skien...
Torget vurderinger
1
Springbank skrev:
Klipper likegodt rett fra Stickman Records:

NEW VINYL-ONLY MOTORPSYCHO ALBUM!
Celebrating 20 years: At the beginning of June, Motorpsycho will be releasing a VINYL-ONLY album titled Child of the Future . It consists of seven songs recorded last year with Steve Albini at his studio in Chicago and which they recently finished recording and mixing in Norway.

The release will be followed by various festival gigs throughout Norway - check our tour dates page for details!
Vi gleder oss!
Fra Runegrammofon:

Brand new Motorpsycho album only on vinyl!
Celebrating 20 years: At the beginning of June, Motorpsycho will be releasing "Child Of The Future", on vinyl only with no download option. It consists of seven songs recorded last year with Steve Albini at his studio in Chicago and which they recently finished recording and mixing in Norway. So if you are in the unlikely position of not owning a record player, this is the time to do something about it.
Ser faen meg ut som om den kun kommer ut på vinyl. Også jeg som ikke har platespiller da :'( .Er vel kanskje ikke annet å vente nå når cden nærmer seg døden.....
 

atonal

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.09.2006
Innlegg
3.256
Antall liker
424
Sted
Friedrichstadt
Mbare skrev:
atonal skrev:
Mbare, det ser ut til at du bør få platespilleren din operativ raskere enn du hadde tenkt ;)
:mad:

Møkkaopplegg. Hm. Jeg ser heller for meg at du, Atonal, får opp vinylriggen din å gå fort som fa*n. Så kan jeg ta med Demon Box på vinyl hjem til deg (pluss den nye selvfølgelig) så får du hørt Demon Box slik den egentlig skal være. Mye bedre alternativ. Jepp. Sånn, løp å kjøp RIAA, nå! ;D
;D
Har en RIAA på lån, slik at det er mulig å få stilt den verste sulten :)
 
R

rico

Gjest
JanOlav skrev:
Kult med ny skive! Skal se gutta på Slottsfjell i sommer.
Her er noen flere datoer og plasser de skal spille:

06.06 Drammen (Workingclasshero Festivalen), Norway
02.07 Tromsø (Buktafestivalen), Norway
16.07 Tønsberg (Slottsfjellfestivalen), Norway
25.07 Nordfjordeid (Malakoff Rockfestival), Norway
07.08 Åndalsnes (Rauma Rock), Norway
21.08 Trondheim (Pstereo), Norway
 

JAND

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.07.2005
Innlegg
538
Antall liker
0
Den var kanskje ikke så veloverveid avgjørelsen jeg tok i vinter. Besluttet å kutte ut vinyl.
Platespiller ble solgt. Begynte å selge unna litt vinyl, deriblant ALL MP-vinylen... Snakk om duste-avgjørelse.
Syntes det hele opptok mye plass i stua. Har ombestemt meg nå.

Jon A
 

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Innlegg
1.254
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
Da snurrer "Child of the future" på den svarte ravnen her i Son. Dette holder virkelig godt Psycho nivå, med progelementer og energi som jeg i det minste får et godt førsteinntrykk av!! Ekstre gjennomført coverart med trykk selv på innsiden av coveret, og hvit vinyl gjør at jeg smiler over at jeg er lykkelig eier av en platespiller (og at at dette ikke er å få fatt på for de som vil ha de små glinsende cd platene gjør eiergleden over denne enda bedre)!!
 

Psychonaut

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.01.2008
Innlegg
439
Antall liker
6
Ingen ting er bedre enn å snurre MP på vinyl, utenom å se de live sjølvsakt;)

Gleder meg til konserten på verftet i bergen ;D
 

Mbare

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2003
Innlegg
2.436
Antall liker
11
Fikk hørt gjennom plata hos Atonal i går, virker som Mpsycho i godt, "gammelt" slag - nesten. Jeg lurer på hva det er (sikkert noe med meg), men jeg vokste opp på Mpsycho fra midten av 90-tallet. Så de masse ganger på konsert og det var sjukt bra. Siste gang jeg så de live er noen år siden, og vel. Jeg savner Mpsycho fra 90-tallet. Da var de farlige.
 

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Innlegg
4.390
Antall liker
316
Torget vurderinger
3
Perioden fra Demon Box til Trust Us var stor ja. Da var hvert album en overraskelse og en glede, og de hadde legendariske utgivelser som Timothys Monster 3LP-boksen og Tussler på dobbel mini-vinyl. Heldigvis var jeg en aktiv platekjøper på den tiden. Jeg datt av lasset da de begynte med California-stilen.
 

Wergeland

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.05.2009
Innlegg
1.073
Antall liker
63
Torget vurderinger
1
Bach_Man skrev:
Perioden fra Demon Box til Trust Us var stor ja. Da var hvert album en overraskelse og en glede, og de hadde legendariske utgivelser som Timothys Monster 3LP-boksen og Tussler på dobbel mini-vinyl. Heldigvis var jeg en aktiv platekjøper på den tiden. Jeg datt av lasset da de begynte med California-stilen.
Veldig enig med Mbare og Bach_Man. Vil nesten strekke perioden hvor de ikke kunne gjøre noe galt frem til Let Them Eat Cake også. Synes den er veldig vellykket. En veldig sjangermssig spennvidde - fra f.eks Big Surprise til 30/30 (som imo er noe av det beste de har gjort.) Og allikvel er det en plate som henger sammen. Phanerothyme var første gang jeg ble skuffet av en ny MP-plate. Derfra og fram til nå har de vært veldig variable (for å si det litt snilt). Litt av problemet er vel at Motorpsycho ikke har noen nye steder å gå. Alle rom det er naturlig for de å utforske har blitt utforsket.

Ser de har en jubileums turne i høst - 20 år som Motorpsycho. Jeg kjøper nok billett til Rockefeller-konserten. Har sett alle MP-konserter på Rockfeller siden 1998 (bortsett fra den forrige i desember) og til sammen sett de over 30 ganger.

Men som dere sier, på 90-tallet var de verdens beste band og kunne ikke gjøre noe galt. Jeg var fan og dro til Svartlamo'n på pilgrimsreise. Var innom "kontoret", utenfor huset til Bent og Snah - alle stedene fra This is Motorpsycho vhs'n.
 

Mbare

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2003
Innlegg
2.436
Antall liker
11
Let Them Eat Cake er også en stor plate, enig i det. Phanerotyme var også plata hvor jeg begynte å slite med Mpsycho. Jeg tror problemet deres er litt som Wergeland beskriver det: hvor nå? Jeg er ikke helt sikker på hva i all verden de skal klare å gjøre som skal overbevise meg om at de igjen er på toppen - de har liksom gjort det meste jeg kan tenke meg innenfor de rammene de opererer.

Husker forøvrig at jeg var på en Dipsomaniacs konsert engang og traff på en fyr som jeg ble pratende med om bl.a. Mpsycho og Dipso - han var lei seg fordi bl.a. Demon Box var så vanskelig å få tak i på vinyl. Jeg hadde akkurat kjøpt nevnte plate på en bruktsjappe i Tromsø for 200 spenn, og klarte ikke å la være å si det. Trur det var like før jeg pådro meg juling. :)
 

Wergeland

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.05.2009
Innlegg
1.073
Antall liker
63
Torget vurderinger
1
Kjøpte min Demon Box vinyl på Oslo Rockantikvariat i 96 eller 97. Titta gjennom vinylen og fant ingenting, før jeg spurte om de hadde noe Motorpsycho-vinyl bak kassa (noe jeg hadde hørt rykter om på G35 (MP mailing lista) at de noen ganger hadde. I sann 'High Fidelity' ånd dro de fram Demon Box, titta litt på hverandre og lurte på om de skulle selge den til meg. Er ikke helt sikker på hvor mye jeg endte opp med å betale, men tror det var 250 eller 400. Da var jeg en glad gutt!

Har alle Motorpsycho utgivelser etter Demon Box både på cd og vinyl. Tussler cden på dbut records og alle vinylene i norske 1.utgaver på Sony/Columbia og Emi/Harvest, Sinful Windborne 7", sagblad split med Alice Cooper etc. Men når de slapp Black Hole/Blank Canvas fulgte jeg ikke med. Kjøpte cden og tenkte at jeg kunne vente med vinyl. På den tiden trykket jo Stickman opp all MP vinyl på nytt, så jeg trodde den skulle være tilgjengelig lenge. Nå er den klin umulig å få tak i! Noen som har et ekstra ex. eller kjenner noen som har et ekstra ex.?

Dipso var også et fantastisk band en gang i tida. Deres oppvarmingsjobb for Yo La Tengo på SoWhat i 2000 er en av de beste konsertene jeg har sett noen gang. Jeg synes faktisk de grusa YLT den kvelden!
 

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Innlegg
4.390
Antall liker
316
Torget vurderinger
3
Jeg kjøpte Demon Box på vinyl da den kom ut jeg. Måtte jo ha vinylen for å få det komplete albumet, og cden var puslete greier uansett. Men husker jeg var misunnelig på en kompis som hadde Soothe på vinyl. Den legedariske metallboksen så jeg imidlertid aldri noe til.
 

Psychonaut

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.01.2008
Innlegg
439
Antall liker
6
Bach_Man skrev:
Jeg kjøpte Demon Box på vinyl da den kom ut jeg. Måtte jo ha vinylen for å få det komplete albumet, og cden var puslete greier uansett. Men husker jeg var misunnelig på en kompis som hadde Soothe på vinyl. Den legedariske metallboksen så jeg imidlertid aldri noe til.
Demon Box på vinyl har eg greid å skaffe meg noen eksemplarer av, soothe har eg i den "vanlige" utgaven, mens metallboksen hadde eg tilbud om å få kjøpe for noen år siden, men hadde ikkje 8K liggende :mad:


Når det gjelder den nye platen, syns eg den blir bedre og bedre jo mer eg spiller den;);)
 

Veggen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.04.2006
Innlegg
1.224
Antall liker
6
Artig lesning dette for en mp novise som meg.
Studerte i utlandet første halvdel av 90 tallet og gikk glipp av dette av en eller annen grunn.  ???
Hørte jo om mp i ny og ne, men hadde vel avskrevet det i kategorien for trøndersk dæljerock, så feil kan man ta...
Har nå funnet frem til mp på spotify og fått lyttet endel, faller absolutt i smak.

Det blir nok plateshopping etterhvert.
 

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Innlegg
4.390
Antall liker
316
Torget vurderinger
3
Psychonaut skrev:
, mens metallboksen hadde eg tilbud om å få kjøpe for noen år siden, men hadde ikkje 8K liggende :mad:
Om jeg hadde hatt den hadde jeg nok solgt for en slik pris. Får være måte på. Vurderte en gang å selge Timothy-boksen også (den originale med Harvest-label), men er glad jeg ikke gjorde det nå. Affeksjonsverdien er nok større enn noen lusne pengesedler.
 

Wergeland

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.05.2009
Innlegg
1.073
Antall liker
63
Torget vurderinger
1
Bach_Man skrev:
Psychonaut skrev:
, mens metallboksen hadde eg tilbud om å få kjøpe for noen år siden, men hadde ikkje 8K liggende :mad:
Om jeg hadde hatt den hade jeg nok solgt for en slik pris. Får være måte på. Vurderte en gang å selge Timothy-boksen også (den originale med Harvest-label), men er glad jeg ike gjorde det nå. Affeksjonsverdien er nok større enn noen lusne pengesedler.
Hadde tilbud om å kjøpe den for 3000 en gang i tida, men syntes det også var for dyrt. Synes ikke plata er så bra, så jeg har ikke det helt store forholdet til verken den eller Lobotomizer. Det var først på Demon Box at Motorpsycho fant seg selv.
 

Psychonaut

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.01.2008
Innlegg
439
Antall liker
6
Bach_Man skrev:
Psychonaut skrev:
, mens metallboksen hadde eg tilbud om å få kjøpe for noen år siden, men hadde ikkje 8K liggende :mad:
Om jeg hadde hatt den hadde jeg nok solgt for en slik pris. Får være måte på. Vurderte en gang å selge Timothy-boksen også (den originale med Harvest-label), men er glad jeg ikke gjorde det nå. Affeksjonsverdien er nok større enn noen lusne pengesedler.
Den har eg og;);) Men mange som sier stickman sin utgave har bedre lydkvalitet. (?)


Wergeland skrev:
Bach_Man skrev:
Psychonaut skrev:
, mens metallboksen hadde eg tilbud om å få kjøpe for noen år siden, men hadde ikkje 8K liggende :mad:
Om jeg hadde hatt den hade jeg nok solgt for en slik pris. Får være måte på. Vurderte en gang å selge Timothy-boksen også (den originale med Harvest-label), men er glad jeg ike gjorde det nå. Affeksjonsverdien er nok større enn noen lusne pengesedler.
Hadde tilbud om å kjøpe den for 3000 en gang i tida, men syntes det også var for dyrt. Synes ikke plata er så bra, så jeg har ikke det helt store forholdet til verken den eller Lobotomizer. Det var først på Demon Box at Motorpsycho fant seg selv.
Hadde lett gidd 3000 kr for den platen der altså;) Syns den er ganske så kul....
Mener eg gav nesten 3 for den "limited" Blissard utgaven med tshorte og Button
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.747
Antall liker
3.916
Sted
Oslo
At blikkboxen koster noen kroner, det er vel forståelig siden bandet har såpass stor tilhengerskae langt utover landegrensene.

Motorpsycho er dessverre et band jeg ikke fulgte så mye med på, rent bortsett fra endel konserter tidlig på 90-tallet (trønder sjø!). Eneste jeg kan skryte på meg er (den virkelige) førstepressinga av "Lobotimzer", som kom med poster (200ex) og gatefold leeve.
 

Wergeland

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.05.2009
Innlegg
1.073
Antall liker
63
Torget vurderinger
1
Psychonaut skrev:
Bach_Man skrev:
Psychonaut skrev:
, mens metallboksen hadde eg tilbud om å få kjøpe for noen år siden, men hadde ikkje 8K liggende :mad:
Om jeg hadde hatt den hadde jeg nok solgt for en slik pris. Får være måte på. Vurderte en gang å selge Timothy-boksen også (den originale med Harvest-label), men er glad jeg ikke gjorde det nå. Affeksjonsverdien er nok større enn noen lusne pengesedler.
Den har eg og;);) Men mange som sier stickman sin utgave har bedre lydkvalitet. (?)


Wergeland skrev:
Bach_Man skrev:
Psychonaut skrev:
, mens metallboksen hadde eg tilbud om å få kjøpe for noen år siden, men hadde ikkje 8K liggende :mad:
Om jeg hadde hatt den hade jeg nok solgt for en slik pris. Får være måte på. Vurderte en gang å selge Timothy-boksen også (den originale med Harvest-label), men er glad jeg ike gjorde det nå. Affeksjonsverdien er nok større enn noen lusne pengesedler.
Hadde tilbud om å kjøpe den for 3000 en gang i tida, men syntes det også var for dyrt. Synes ikke plata er så bra, så jeg har ikke det helt store forholdet til verken den eller Lobotomizer. Det var først på Demon Box at Motorpsycho fant seg selv.
Hadde lett gidd 3000 kr for den platen der altså;) Syns den er ganske så kul....
Mener eg gav nesten 3 for den "limited" Blissard utgaven med tshorte og Button
3000 for Blissard? Oj! De 150 første som kjøpte Sony/Columbia vinylen fikk med t-skjorte og button. Hvor mange eks. de trykket av denne utgaven vet jeg ikke, men så den i butikkene i flere år etter at den kom ut. T-skjorten fikk jeg aldri, men jeg fikk med den samme button når jeg kjøpte This is Motorpsycho vhsen på postordre fra manager Cecilie.

Har du fyrstikkene som fulgte med Trust Us? Tror jeg har de liggende i en skuff på gutterommet. Tar i mot bud! ;)
 

Wergeland

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.05.2009
Innlegg
1.073
Antall liker
63
Torget vurderinger
1
ErosLoveking skrev:
At blikkboxen koster noen kroner, det er vel forståelig siden bandet har såpass stor tilhengerskae langt utover landegrensene.

Motorpsycho er dessverre et band jeg ikke fulgte så mye med på, rent bortsett fra endel konserter tidlig på 90-tallet (trønder sjø!). Eneste jeg kan skryte på meg er (den virkelige) førstepressinga av "Lobotimzer", som kom med poster (200ex) og gatefold leeve.
3000 for blikkboksen var faktisk på Råkk å Rålls. Men det er mange år siden.
 

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Innlegg
4.390
Antall liker
316
Torget vurderinger
3
De har alltid laget lekre utgivekser, men noen ganger blir man jo litt skuffet. Som da Agels and Daemons ble gitt ut i form av tre EP-er i begrenset antall som jeg fartet rundt i diverse platebutikker for å skaffe, noe jeg også klarte etter litt innsats. Og så lanserte de bare hele greien som en boks senere. :mad:
 

Wergeland

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.05.2009
Innlegg
1.073
Antall liker
63
Torget vurderinger
1
Bach_Man skrev:
De har alltid laget lekre utgivekser, men noen ganger blir man jo litt skuffet. Som da Agels and Daemons ble gitt ut i form av tre EP-er i begrenset antall som jeg fartet rundt i diverse platebutikker for å skaffe, noe jeg også klarte etter litt innsats. Og så lanserte de bare hele greien som en boks senere. :mad:
Min lokale pusher 'platekjellern' klarte aldri å skaffe de tre epene. På utgivelsesdagen skulle fattern og jeg på skiferie til Hemsedal. Dro tidlig om morran, men måtte stoppe innom en platebutikk på Hønefoss for å skaffe Angels and Daemons. Stod utafor når gubben åpnet butikken kl. 10. Boks-utgaven hadde de ikke, men fikk da kjøpt cden så jeg hadde noe å putte i discmanen på vei til Hemsedal.
 

Psychonaut

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.01.2008
Innlegg
439
Antall liker
6
Wergeland skrev:
Psychonaut skrev:
Bach_Man skrev:
Psychonaut skrev:
, mens metallboksen hadde eg tilbud om å få kjøpe for noen år siden, men hadde ikkje 8K liggende :mad:
Om jeg hadde hatt den hadde jeg nok solgt for en slik pris. Får være måte på. Vurderte en gang å selge Timothy-boksen også (den originale med Harvest-label), men er glad jeg ikke gjorde det nå. Affeksjonsverdien er nok større enn noen lusne pengesedler.
Den har eg og;);) Men mange som sier stickman sin utgave har bedre lydkvalitet. (?)


Wergeland skrev:
Bach_Man skrev:
Psychonaut skrev:
, mens metallboksen hadde eg tilbud om å få kjøpe for noen år siden, men hadde ikkje 8K liggende :mad:
Om jeg hadde hatt den hade jeg nok solgt for en slik pris. Får være måte på. Vurderte en gang å selge Timothy-boksen også (den originale med Harvest-label), men er glad jeg ike gjorde det nå. Affeksjonsverdien er nok større enn noen lusne pengesedler.
Hadde tilbud om å kjøpe den for 3000 en gang i tida, men syntes det også var for dyrt. Synes ikke plata er så bra, så jeg har ikke det helt store forholdet til verken den eller Lobotomizer. Det var først på Demon Box at Motorpsycho fant seg selv.
Hadde lett gidd 3000 kr for den platen der altså;) Syns den er ganske så kul....
Mener eg gav nesten 3 for den "limited" Blissard utgaven med tshorte og Button
3000 for Blissard? Oj! De 150 første som kjøpte Sony/Columbia vinylen fikk med t-skjorte og button. Hvor mange eks. de trykket av denne utgaven vet jeg ikke, men så den i butikkene i flere år etter at den kom ut. T-skjorten fikk jeg aldri, men jeg fikk med den samme button når jeg kjøpte This is Motorpsycho vhsen på postordre fra manager Cecilie.

Har du fyrstikkene som fulgte med Trust Us? Tror jeg har de liggende i en skuff på gutterommet. Tar i mot bud! ;)
Eg kjøper gjerne de fyrstikkene eg;) hehe.. men gir ikkje 3k for de.hehe

Blissard er trykket en god del eksemplarer av mener eg, men den røde tshorten er vanskelig å få tak i...
Mener å huske eg ga opp imot 3 for den ja,hehe, kanskje ikkje ett røverkjøp, men når en først har bestemt seg for at en vill ha noe, så kan det av og til bli dyrt....
 

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Innlegg
1.254
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
Hvis det her er snakk om 33 1/3 t-shirt'n, så fulgte den med vinyl-klumpen den gangen jeg kjøpte albumet til "normal-pris". Var vel i vinylpusher butikken den dagen albumet kom ut, og ønsket å sponse familemedlem Deathprod (min deathbrod) så han skulle ha til smør på brødet (selv om jeg sikkert kunne ha grått meg til family promotion object ;D)
 

Geir_O

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.03.2002
Innlegg
716
Antall liker
19
Må innrømme at jeg nylig er blitt hekta på MP (Fra forrige album). Har selvfølgelig kjøpt det siste og. Går rett i "ballane" ;D. Nå har jeg bestilt Timothy's Monster på vinyl etter å ha lest denne tråden. Trenger dere T-skjorter og gamle album?

http://webshop.motorpsycho.no/music.asp

Mvh
Geir
 

Wergeland

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.05.2009
Innlegg
1.073
Antall liker
63
Torget vurderinger
1
terryboy skrev:
Hvis det her er snakk om 33 1/3 t-shirt'n, så fulgte den med vinyl-klumpen den gangen jeg kjøpte albumet til "normal-pris". Var vel i vinylpusher butikken den dagen albumet kom ut, og ønsket å sponse familemedlem Deathprod (min deathbrod) så han skulle ha til smør på brødet (selv om jeg sikkert kunne ha grått meg til family promotion object ;D)
Var det ikke en bror av Deathprod/Helge som hadde gravd ned en del meter med antenner i skogen som ble brukt til å fange opp radiostøy, og opptak av denne støyen ble brukt av Seigmen på Radiowaves plata? Mener å ha lest det en gang, men det er mulig jeg husker feil.
 

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Innlegg
1.254
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
Wergeland skrev:
terryboy skrev:
Hvis det her er snakk om 33 1/3 t-shirt'n, så fulgte den med vinyl-klumpen den gangen jeg kjøpte albumet til "normal-pris". Var vel i vinylpusher butikken den dagen albumet kom ut, og ønsket å sponse familemedlem Deathprod (min deathbrod) så han skulle ha til smør på brødet (selv om jeg sikkert kunne ha grått meg til family promotion object ;D)
Var det ikke en bror av Deathprod/Helge som hadde gravd ned en del meter med antenner i skogen som ble brukt til å fange opp radiostøy, og opptak av denne støyen ble brukt av Seigmen på Radiowaves plata? Mener å ha lest det en gang, men det er mulig jeg husker feil.
Vil ikke ha på meg (selveste Deathbrod) at jeg skal være skyld i en eneste lyd eller ulyd på et Seigmen album :p :p
 

joje

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.09.2004
Innlegg
527
Antall liker
50
Jeg fikk koblet opp platespilleren igjen igår kveld og hørte på Motorpsychos siste igår for første gang (bortsett fra en nedlastet mp3 versjon). Jeg synes lyden er litt innelukket, hvilke erfaringer har dere?
 

JAND

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.07.2005
Innlegg
538
Antall liker
0
joje skrev:
Jeg fikk koblet opp platespilleren igjen igår kveld og hørte på Motorpsychos siste igår for første gang (bortsett fra en nedlastet mp3 versjon). Jeg synes lyden er litt innelukket, hvilke erfaringer har dere?
Lyden kan jeg desverre ikke uttale meg om. Har kun hørt plata en gang.
Plata står i hylla men lar seg ikke spille da jeg ikke har noen vinylspiller for tiden.
Hvor fikk du tak i den mp3 versjonen?

Jon A
 

joje

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.09.2004
Innlegg
527
Antall liker
50
JAND skrev:
joje skrev:
Jeg fikk koblet opp platespilleren igjen igår kveld og hørte på Motorpsychos siste igår for første gang (bortsett fra en nedlastet mp3 versjon). Jeg synes lyden er litt innelukket, hvilke erfaringer har dere?
Lyden kan jeg desverre ikke uttale meg om. Har kun hørt plata en gang.
Plata står i hylla men lar seg ikke spille da jeg ikke har noen vinylspiller for tiden.
Hvor fikk du tak i den mp3 versjonen?

Jon A
Den lastet jeg ned fra piratbukta ::) Siden jeg kjøpte plata så har jeg ikke særlig dårlig samvittighet....
 
Topp Bunn