Forsterkere Ny integrert forsterker, hvilken?

Mars19

Utestengt pga. dårlig oppførsel
Ble medlem
14.02.2017
Innlegg
670
Antall liker
244
Sted
Andebu
Torget vurderinger
1
Ligger en Parasound Hint på Finn til 14 000
Den har alt du trenger også
 

Kjetil-A

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.07.2016
Innlegg
587
Antall liker
325
Torget vurderinger
4
Parasound Hint tror jeg du kommer til å velge hvis du prøver den.
Jeg hadde Parasound HINT på et par kef 201/2 og franco serblin accordo for noen år siden. Absolutt en kjempeflott forsterker, men stuen min liker å fremheve de nedre frekvensene en hel del og det ble rett og slett litt rotete i bassområdet med denne.
 

Dharmabum

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.03.2010
Innlegg
1.169
Antall liker
1.385
Torget vurderinger
11
Parasound Hint tror jeg du kommer til å velge hvis du prøver den.
Jeg hadde Parasound HINT på et par kef 201/2 og franco serblin accordo for noen år siden. Absolutt en kjempeflott forsterker, men stuen min liker å fremheve de nedre frekvensene en hel del og det ble rett og slett litt rotete i bassområdet med denne.
Jeg syntes også bassen var det svakeste punktet på Hint(mk1)
 

oyvjorge

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2002
Innlegg
2.808
Antall liker
564
Sted
Akershus,Vestby
Torget vurderinger
13
Hva med en eldre EC, mye godlyd i dem før de havnet på Tau. Eventuelt en oppgradert Abrahamsen?
 

Kjetil-A

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.07.2016
Innlegg
587
Antall liker
325
Torget vurderinger
4
Da har jeg fått tak på en yamaha a-s1100 som jeg skal få testet ut. Jeg skal også teste en denon pma-1600ne i løpet av en uke eller to håper jeg ;)
 

Evo III

Hertugen av Langhus
Ble medlem
25.12.2009
Innlegg
25.810
Antall liker
50.654
Sted
Hjemme
Torget vurderinger
78
Jeg hadde storebroren her og den var ikke myk i bassen. Til prisen er AS serien til Yamaha et godt kjøp mener nå jeg :). Kunne gjerne dratt in C og M 5000 her;)

O
 

Kjetil-A

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.07.2016
Innlegg
587
Antall liker
325
Torget vurderinger
4
Jeg hadde storebroren her og den var ikke myk i bassen. Til prisen er AS serien til Yamaha et godt kjøp mener nå jeg :). Kunne gjerne dratt in C og M 5000 her;)

O
Det blir spennende. Jeg har lest av mange mener yamahaen er god på bassgjengivelsen og at den graver en del dypere enn andre i tilsvarande prisklasse. Uansett så ruller mine av på kjedlige 59hz, så sub må jeg nok likevel ha.

Brukte du ekstern dac på din? Hvilken benyttet du i såfall?
 

Evo III

Hertugen av Langhus
Ble medlem
25.12.2009
Innlegg
25.810
Antall liker
50.654
Sted
Hjemme
Torget vurderinger
78
Jeg hadde storebroren her og den var ikke myk i bassen. Til prisen er AS serien til Yamaha et godt kjøp mener nå jeg :). Kunne gjerne dratt in C og M 5000 her;)

O
Det blir spennende. Jeg har lest av mange mener yamahaen er god på bassgjengivelsen og at den graver en del dypere enn andre i tilsvarande prisklasse. Uansett så ruller mine av på kjedlige 59hz, så sub må jeg nok likevel ha.

Brukte du ekstern dac på din? Hvilken benyttet du i såfall?
Jeg husker ikke hvem dac jeg brukte,enten AMR eller Luxman tror jeg.

O
 

Kjetil-A

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.07.2016
Innlegg
587
Antall liker
325
Torget vurderinger
4
Har fått yamaha a-s1100 i hus, og for ett byggverk! Den virker svært solid, og jeg må si overraskende pen. Og så langt synes jeg den låter veldig bra, ikke minst på lavt volum. Vokal kommer godt og tydelig frem, og det låter verken innelukka eller ullent. Dette tyder bra ;)
 

Kjetil-A

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.07.2016
Innlegg
587
Antall liker
325
Torget vurderinger
4
Selv hvor god yamahaen er, synes jeg det ble fryktelig vanskelig å integrere en sub med den. Så den ble solgt videre. Ønsket å forsøke meg på en med mulighet for å stille avstand til lytteposisjon og med sub management og tester nå en yamaha rn-803d. Til prisen så spiller den overraskende bra. Og minner meg faktisk om nad c368/388 som jeg testet for ikke så lenge siden. Byggekvaliteten er så som så, men ett sted må de vel spare inn på. Jeg synes uansett den blir litt for mørk i lyden for meg, spesielt på lavt volum. Hva skal jeg teste som neste? Usikker...
 

Kjetil-A

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.07.2016
Innlegg
587
Antall liker
325
Torget vurderinger
4
En liten update for de (om noen) som skulle være interressert i det. Jeg har nå bestemt meg for å beholde den siste Yamaha forsterkeren jeg testet (altså RN-803D), til tross for hva jeg skrev over her. Etter å ha testet den litt mere, kjørt romkorrigeringen og justert litt manuelt, så spiller det forbløffende bra! Vokalen låter nå klar og tydelig, og er ikke mørk. På lavt volum kommer vokalen klart frem og låter ikke ullen, samtidig er bassen fortsatt tilstendeværende. Den integrerer suben helt sømløst, og streamingfunksjonen er enkel og fungerer svært bra.

At en forsterker i denne prisklassen - i mine ører, og hjemme hos meg - utkonkurrerer forsterkere til tre ganger prisen er imponerende!
 

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
En liten update for de (om noen) som skulle være interressert i det. Jeg har nå bestemt meg for å beholde den siste Yamaha forsterkeren jeg testet (altså RN-803D), til tross for hva jeg skrev over her. Etter å ha testet den litt mere, kjørt romkorrigeringen og justert litt manuelt, så spiller det forbløffende bra! Vokalen låter nå klar og tydelig, og er ikke mørk. På lavt volum kommer vokalen klart frem og låter ikke ullen, samtidig er bassen fortsatt tilstendeværende. Den integrerer suben helt sømløst, og streamingfunksjonen er enkel og fungerer svært bra.

At en forsterker i denne prisklassen - i mine ører, og hjemme hos meg - utkonkurrerer forsterkere til tre ganger prisen er imponerende!
Har du krysstestet?
Vi venner oss til dårligere lyd over tid.
Skrevet før, men jeg leverte inn en cd spiller en gang og måtte da bruke dvd spilleren som låt elendig mot cd spilleren. Etter 2 uker låt det mye bedre. Ganske bra. Dette var jo topp.
Helt til jeg fikk igjen cd spiller og koblet den opp, med en høy oppgradering i lydkvalitet.
Derfor jeg ikke liker å venne meg til noe, når jeg tester. Bare kjapp test viser forskjellen. Evnt krysstesting.
I beste mening. :)
 

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Innlegg
13.509
Antall liker
9.256
Sted
Østfold
Torget vurderinger
19
En liten update for de (om noen) som skulle være interressert i det. Jeg har nå bestemt meg for å beholde den siste Yamaha forsterkeren jeg testet (altså RN-803D), til tross for hva jeg skrev over her. Etter å ha testet den litt mere, kjørt romkorrigeringen og justert litt manuelt, så spiller det forbløffende bra! Vokalen låter nå klar og tydelig, og er ikke mørk. På lavt volum kommer vokalen klart frem og låter ikke ullen, samtidig er bassen fortsatt tilstendeværende. Den integrerer suben helt sømløst, og streamingfunksjonen er enkel og fungerer svært bra.

At en forsterker i denne prisklassen - i mine ører, og hjemme hos meg - utkonkurrerer forsterkere til tre ganger prisen er imponerende!
Har du krysstestet?
Vi venner oss til dårligere lyd over tid.
Skrevet før, men jeg leverte inn en cd spiller en gang og måtte da bruke dvd spilleren som låt elendig mot cd spilleren. Etter 2 uker låt det mye bedre. Ganske bra. Dette var jo topp.
Helt til jeg fikk igjen cd spiller og koblet den opp, med en høy oppgradering i lydkvalitet.
Derfor jeg ikke liker å venne meg til noe, når jeg tester. Bare kjapp test viser forskjellen. Evnt krysstesting.
I beste mening. :)
Forventingsbias? Du fikk en oppgradert cd spiller tilbake og da måtte den jo være bedre enn dvd spilleren..... bare en tanke:)
 

Kjetil-A

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.07.2016
Innlegg
587
Antall liker
325
Torget vurderinger
4
Jeg har testet ganske tett mellom forsterkerne. Jeg var også innom hifi-klubben i går og testet nad m10 på samme høyttalere jeg har i stua, og jeg kan med hånda på hjertet si at jeg ikke følte det låt så mye bedre.

Det høres kanskje rart ut, og jeg er svært overrasket selv, men det er slik i mine ører hvertfall.
 
Sist redigert:

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Innlegg
13.509
Antall liker
9.256
Sted
Østfold
Torget vurderinger
19
Jeg har testet ganske tett mellom forsterkerne. Jeg var også innom hifi-klubben i går og testet nad m10 på samme høyttalere jeg har i stua, og jeg kan med hånda på hjertet si at jeg ikke følte det låt så mye bedre.

Det høres kanskje rart ut, men det er slik i mine ører hvertfall.
Gratulerer, det finnes noen knallgode rimelige saker der ute :)
 

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
En liten update for de (om noen) som skulle være interressert i det. Jeg har nå bestemt meg for å beholde den siste Yamaha forsterkeren jeg testet (altså RN-803D), til tross for hva jeg skrev over her. Etter å ha testet den litt mere, kjørt romkorrigeringen og justert litt manuelt, så spiller det forbløffende bra! Vokalen låter nå klar og tydelig, og er ikke mørk. På lavt volum kommer vokalen klart frem og låter ikke ullen, samtidig er bassen fortsatt tilstendeværende. Den integrerer suben helt sømløst, og streamingfunksjonen er enkel og fungerer svært bra.

At en forsterker i denne prisklassen - i mine ører, og hjemme hos meg - utkonkurrerer forsterkere til tre ganger prisen er imponerende!
Har du krysstestet?
Vi venner oss til dårligere lyd over tid.
Skrevet før, men jeg leverte inn en cd spiller en gang og måtte da bruke dvd spilleren som låt elendig mot cd spilleren. Etter 2 uker låt det mye bedre. Ganske bra. Dette var jo topp.
Helt til jeg fikk igjen cd spiller og koblet den opp, med en høy oppgradering i lydkvalitet.
Derfor jeg ikke liker å venne meg til noe, når jeg tester. Bare kjapp test viser forskjellen. Evnt krysstesting.
I beste mening. :)
Forventingsbias? Du fikk en oppgradert cd spiller tilbake og da måtte den jo være bedre enn dvd spilleren..... bare en tanke:)
Nei, en reparert tilbake. Tingen var at en ble vant til dvd spilleren og dens kvalitet. Etter hvert spilte den bedre og bedre. Men det var jo bare i min hjerne.
Så vart påmint hvor dårlig den var da cd spiller ble koblet tilbake.
F. Eks
Du byttelåner til en du synes låter mye dårligere.
Hvis du har kun hørt på den dårligere elektronikken, over tid, vil din hjerne lure deg og. Du synes etter 2-3 uker den var helt ok den.
Du vil merke du ble lurt når du kobler inn att den andre.
Det var poenget mitt.



Men kjempe hvis en finn noe bedre til billigere pris
 

danelectro

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.08.2010
Innlegg
1.317
Antall liker
1.301
En liten update for de (om noen) som skulle være interressert i det. Jeg har nå bestemt meg for å beholde den siste Yamaha forsterkeren jeg testet (altså RN-803D), til tross for hva jeg skrev over her. Etter å ha testet den litt mere, kjørt romkorrigeringen og justert litt manuelt, så spiller det forbløffende bra! Vokalen låter nå klar og tydelig, og er ikke mørk. På lavt volum kommer vokalen klart frem og låter ikke ullen, samtidig er bassen fortsatt tilstendeværende. Den integrerer suben helt sømløst, og streamingfunksjonen er enkel og fungerer svært bra.

At en forsterker i denne prisklassen - i mine ører, og hjemme hos meg - utkonkurrerer forsterkere til tre ganger prisen er imponerende!
Jeg har samme forsterker i tv-anlegget og jeg liker den veldig godt. Rett og slett en imponerende sak. Også gjør det ikke noe at den har bluetooth, dab+, spotify connect, riaa og alskens greier innebygd.
 

Kjetil-A

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.07.2016
Innlegg
587
Antall liker
325
Torget vurderinger
4
En liten update for de (om noen) som skulle være interressert i det. Jeg har nå bestemt meg for å beholde den siste Yamaha forsterkeren jeg testet (altså RN-803D), til tross for hva jeg skrev over her. Etter å ha testet den litt mere, kjørt romkorrigeringen og justert litt manuelt, så spiller det forbløffende bra! Vokalen låter nå klar og tydelig, og er ikke mørk. På lavt volum kommer vokalen klart frem og låter ikke ullen, samtidig er bassen fortsatt tilstendeværende. Den integrerer suben helt sømløst, og streamingfunksjonen er enkel og fungerer svært bra.

At en forsterker i denne prisklassen - i mine ører, og hjemme hos meg - utkonkurrerer forsterkere til tre ganger prisen er imponerende!
Jeg har samme forsterker i tv-anlegget og jeg liker den veldig godt. Rett og slett en imponerende sak. Også gjør det ikke noe at den har bluetooth, dab+, spotify connect, riaa og alskens greier innebygd.
Enig! Den har hele pakken, og låter i tillegg bra. Jeg er mildt sagt overrasket over lydkvaliteten den innehar.

For de av dere som ikke har lest hele tråden har jeg testet NAD c368, c388, hegel røst, yamaha as1100 og denne på et par dali rubicon lcr. I tillegg nad m10 i butikk, men om m10 ville vært bedre hjemme enn i butikk kan jo selvsagt hende.

Jeg har også hatt (eid) andre forsterkere på andre høyttalere tidligere: NAD C390DD, Parasound HINT, Anthem STR Int., og Anthem STR pre/power. I tillegg har jeg testet forsterkere fra blant annet bryston, bel canto og classé. Så jeg har hatt en del innom, men aldri før blitt så overrasket over hva en så rimelig forsterker kan yte.
 
Sist redigert:

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.691
Antall liker
7.929
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Det finnest veldig gode integrerte forsterkarar på marknaden. Dei er stort sett dyre. Eg kjøpte den beste eg hadde råd til, men satsar no på ei anna løysing.

Dersom grunnen til at du ynskjer ein integrert forsterkar firdi du vil spare pengar, er ikkje ASR tingen for deg. Heller ikkje om du vil spare plass og vekt (fire kolli, 135 kg). Men om du jaktar på ein forsterkar som greier alt, er ASR EMitter eit greitt alternativ.
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Arve: Hvis du er oppe i den klassen glemmer du Bladelius på eget ansvar. Ikke bare er den nye Oden (2x400w, 3,4 kVA, 60 kg) lansert, men det har blitt bekreftet ny Thor Mk4 derfra også...i en NOE mer betalbar klasse. I samme vending har jo også Rega lansert Aethos for en tid sia..
 
Topp Bunn