Ny forsyning med Magnepan LRS kommer straks inn.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Ny forsyning med Magnepan LRS kommer straks inn.
    Dette blir den siste forsyningen før det kommer ny forsendelse ifra Magnepan USA. Magnepan sliter med å få produsert nok.

    Mange har sikkert hørt/lest om den nyeste modellen til Magnepan, LRS som har overrasket både kunder og journalister rundt om i verden hvor billig smaken av virkelig «High-End» lyd kan bli.
    LRS er subsidiert ifra Magnepan, distributør og forhandler. Derfor den lave prisen på. 11.900.- pr. par. Levert Oslo.
    Grunnen til dette stuntet ifra Magnepan er at inngangsbilletten til Magnepan lyden skal være så lav at det fleste har råd til å kjøpe et par og da får oppleve ekte Magnepan lyd og at fristelsen vil bli stor til å oppgradere til større modeller😊
    Om man ønsker å oppgradere til en større Magnepan modell så er det en innbytte ordning på LRS (viktig og beholde original emballasjen) så slipper man å selge dem selv ved evt. oppgradering.
    Les mer om Magnepan her: http://norskaudioteknikk.no/magnepan/

    Link til noen tester:
    https://www.lydogbilde.no/test/hoyttalere/magnepan-lrs/

    Finisher som er tilgjengelig:
    Black/Black
    Black/Grey
    Cherry/Black
    Cherry/Grey
    Cherry/Off White

    Kontakt oss på Mail: morten@norskaudioteknikk.no eller tlf: 22200095.

    Norsk AudioTeknikk AS
    Ullevålsveien 13
    0165 Oslo
    Tlf: 22200095
    Mail: morten@norskaudioteknikk.no
    Web: www.norskaudioteknikk.no
    Facebook: https://www.facebook.com/NorskAudioTeknikk/
    Facebook PMC: https://www.facebook.com/groups/384770248991790/

    Magnepan-LRS-oppslag-1536x1027.png

    Magnepan-LRS-Review.jpg

    Magnepan-LRS-Review-1.jpg

    Magnepan_LRS_pair.png
     

    Kommentarer

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Ingen tvil , lydmessigt er det ett kupp til prisen. Stod hos meg noen mnd👍
    Hvorfor bare noen måneder? Har tro på at det kan være et kupp, hvis man liker lyden og har plass til å stille dem opp skikkelig.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.731
    Antall liker
    21.597
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    De bør som andre dipoler ha minst 90 cm til alle vegger, men det må jaggu meg en klassisk(Serblinkonstruert Sonus faber-apekiste også ha, så...
    Fullt mulig å oppnå en jevn og fin frekvensrespons i sweetspot med litt arbeid med vinkling og vipping.
    Likte de lyse veldig godt på miljøbildet, men om de er off white eller grey skal jeg ikke gjette på.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.387
    Antall liker
    83.891
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Ingen tvil, et kupp til prisen! De står her fortsatt!

    Løp og kjøp!
     

    nat

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.574
    Antall liker
    3.625
    Torget vurderinger
    6
    De bør som andre dipoler ha minst 90 cm til alle vegger, men det må jaggu meg en klassisk(Serblinkonstruert Sonus faber-apekiste også ha, så...
    Fullt mulig å oppnå en jevn og fin frekvensrespons i sweetspot med litt arbeid med vinkling og vipping.
    Likte de lyse veldig godt på miljøbildet, men om de er off white eller grey skal jeg ikke gjette på.
    De lyse er off white.
    Magnepan_LRS off white.jpg
     

    Heipådeg

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.06.2016
    Innlegg
    226
    Antall liker
    178
    Hvorfor bare noen måneder? Har tro på at det kan være et kupp, hvis man liker lyden og har plass til å stille dem opp skikkelig.
    Hehe, ventet på spm😊, .7 - 3.7 og LRS har stått her, de 2 førstnevnte i «årevis» . LRS var venteht, og la det være sagt jeg synes MG er fabelaktige! Men denne gangen ville jeg slippe plasseringsutfordringer og heller ha en lettoppstillt vanlig konvensjonell ht. MG krever mye av oppstilling og rom.
     
    • Liker
    Reaksjoner: nat

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Hehe, ventet på spm😊, .7 - 3.7 og LRS har stått her, de 2 førstnevnte i «årevis» . LRS var venteht, og la det være sagt jeg synes MG er fabelaktige! Men denne gangen ville jeg slippe plasseringsutfordringer og heller ha en lettoppstillt vanlig konvensjonell ht. MG krever mye av oppstilling og rom.
    Dette med plassering (og at jeg aldri har hørt Magnepan) er vel det jeg er avventende til selv også. Om jeg eventuelt skulle like lyden. Ser at det er temmelig stor enighet i dette, så det er nok ikke så lurt å overse kravet til plassering.
     
    • Liker
    Reaksjoner: nat

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.837
    Antall liker
    38.558
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Dette med plassering (og at jeg aldri har hørt Magnepan) er vel det jeg er avventende til selv også. Om jeg eventuelt skulle like lyden. Ser at det er temmelig stor enighet i dette, så det er nok ikke så lurt å overse kravet til plassering.
    De er ikke så krevende angående plassering som folk vil ha det til :)

    mvh
     

    nat

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.574
    Antall liker
    3.625
    Torget vurderinger
    6
    Dette med plassering (og at jeg aldri har hørt Magnepan) er vel det jeg er avventende til selv også. Om jeg eventuelt skulle like lyden. Ser at det er temmelig stor enighet i dette, så det er nok ikke så lurt å overse kravet til plassering.
    De er ikke så krevende angående plassering som folk vil ha det til :)

    mvh
    Helt enig. Faktisk så er det bare å følge manualen for basis oppstilling.
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.837
    Antall liker
    38.558
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Mener du at de IKKE trenger en meter ca. til veggen bak seg?
    Ikke nødvendigvis men det gjør seg med litt luft rundt dem som det gjør med de fleste høyttalere :) Hadde vel ca 50cm til bakvegg sist jeg hadde dem i hus med godt resultat. Satt de opp diagonalt i rommet vel å merke, hjalp veldig i bunn.

    mvh
     

    nat

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.574
    Antall liker
    3.625
    Torget vurderinger
    6
    Mener du at de IKKE trenger en meter ca. til veggen bak seg?
    LRS kan i mange rom klare seg fint med en meter til veggen. Større modeller krever litt mer.
     

    nat

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.574
    Antall liker
    3.625
    Torget vurderinger
    6
    Ok, er vel det jeg har skjønt. De krever ca. en meter.
    En veldig viktig ting er at dem skal stå nærmere hverandre en tradisjonelle dynamiske høyttalere og vinklingen er VELDIG viktig å prøve seg frem med. Cm for cm til du utbryter: Eureka, Eureka… 🥳
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.387
    Antall liker
    83.891
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Litt på siden spørsmål. Er det mulig å bytte sidelistene?
     
    • Liker
    Reaksjoner: nat

    helarn

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.06.2006
    Innlegg
    845
    Antall liker
    573
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    1
    Det lurer jeg også på, men blir sikkert ikke gjort.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Du har bestemt deg du :) Det SKAL være minst en meter.
    Nei, hvorfor sier du det? Det er det som går igjen i 99% av all omtale, og som du ser de fleste svarene her også.
    Er temmelig nysgjerrig på disse, så hadde helst sett at de ikke er så krevende, siden jeg tviler litt på at jeg har plass der jeg kommer til å bo.

    Men ok, skal ikke spørre mer om det. Moving on.
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.191
    Antall liker
    2.662
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    I mitt tidligere liv med paneler så fant jeg ut at max 120cm fra bakvegg til ene hjørnet på HT , den andre hjørnet har nødvendig vis mindre av stand pga litt toe in . Men jeg liker å spille litt høyt da
    Min 120cm " har funket i flere rom , og avstanden kan være mindre , ett lite kontor vi hadde 50 cm
    Jeg fikk dem tilmed å spille ca mitten i ett rektangel rom innover mot ene bakvegg med tilfredstillende lyd
    Da enn med dual push pull subber
    Gleder meg til å gå mer dipol
     

    666

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2013
    Innlegg
    2.511
    Antall liker
    6.121
    Torget vurderinger
    14
    Verdt å nevne for førstegangs kjøpere er at de er super lette.
    Derfor enkelt å skyve fram når du vil høre å så sette de tilbake intill vegg når du er ferdig med økta.
    Om du har merker da.
    Lasse
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    20.143
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Har 110-130cm (toe in 110) til bakveggen på mine MG3.6R. Til gengæld kun 58cm til sideveggene (plass).
    Det funker veldig fint, å har ingen perspektivproblemer (syns jeg selv) :)
    Monotrinnene gi´r 600W i 4 ohm, å de bli´r til tider trukket helt til kanten av max.
    Låter overhovedet ikke av overbelastning. Skulle kunne brukt 3dB mere i headroom, men da
    rekker lommeboken ikke lengere 😂
     

    nat

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.574
    Antall liker
    3.625
    Torget vurderinger
    6
    Hva er åpningstidene deres? Stakk forbi butikken istad siden jeg var i sentrum, men døra var stengt. Og på nettet stod det bare "døgnåpent". :)
    Om du stakk forbi i dag og gitteret var oppe? Så er var jeg her.
    Vi er åpent hverdager 10.00-17.00 (torsdager 10.00-18.00) lørdager 10.00-14.00. Man kan også få demoer utenom åpningstider etter avtale. Er gitteret opp og døren er låst? Så er det bare å ringe på. Ringeklokke på venstre siden av døren.

    Må låse døren når jeg er nede og holder demo.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Om du stakk forbi i dag og gitteret var oppe? Så er var jeg her.
    Vi er åpent hverdager 10.00-17.00 (torsdager 10.00-18.00) lørdager 10.00-14.00. Man kan også få demoer utenom åpningstider etter avtale. Er gitteret opp og døren er låst? Så er det bare å ringe på. Ringeklokke på venstre siden av døren.

    Må låse døren når jeg er nede og holder demo.
    Nei, da var det nok litt i tidligste laget, tror jeg var der ca. rundt kl. 09 siden jeg hadde et annet ærend først. Gitteret var nede, men jeg har aldri vært der før så visste ikke om det var vanlig.

    Null stress, jeg tok jo høyde for at det var lovlig tidlig, og at mange ikke åpner før 10. :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: nat

    nat

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.574
    Antall liker
    3.625
    Torget vurderinger
    6
    Nei, da var det nok litt i tidligste laget, tror jeg var der ca. rundt kl. 09 siden jeg hadde et annet ærend først. Gitteret var nede, men jeg har aldri vært der før så visste ikke om det var vanlig.

    Null stress, jeg tok jo høyde for at det var lovlig tidlig, og at mange ikke åpner før 10. :)
    Jeg var her ca. 09.15. Er gitteret oppe. Så er det folk her (y)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…

Informasjon om bruker

nat
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
3.625
Link til alle artikler
260
nat sine annonser
Bransjenyheter
Møt sommeren med godlyd på ørene!

Møt sommeren med godlyd på ørene!

  • 1
Vi har fått inn igjen den meget omtalte Cayin RU7 dongle DAC på lager. (Vi har også fått inn igjen Cayin CD-Mini MK-II. Kr 3.590.-) Prisen er Kr 3.590.- da medfølger USB-C kabel og overgang ifra...
Fortsett
Bransjenyheter
Enda en glimrende test av Bladelius Ask integrert med DAC/Streamer. Nå i Norske Stereo+

Enda en glimrende test av Bladelius Ask integrert med DAC/Streamer. Nå i Norske Stereo+

  • 1
Etter en liten stund på markedet. Så har Bladelius Ask gjort seg sterkt bemerket hvor bra man kan få en alt-i-et forsteker med samme egenskapene som separate løsninger (bokser) Les hele testen på...
Fortsett
Bransjenyheter
Lørdagen 6 april stenger vi kl 13.30 grunnet kundebesøk.

Lørdagen 6 april stenger vi kl 13.30 grunnet kundebesøk.

  • 8
Vi må dessverre stenge kl 13.30 i morgen grunnet kundebesøk. Skal kjøre halvveis opp til Trondheim og tilbake igjen i morgen. Er tilgjengelig på telefon. . Norsk AudioTeknikk AS Sofiemyrveien...
Fortsett
Bransjenyheter
Da var det siste farvel til Ullevålsveien i dag.

Da var det siste farvel til Ullevålsveien i dag.

  • 30
Sofaen er på plass i demorom Nr.1. Fortsatt mye jobb som gjenstår. Men dette blir bra🍾
Fortsett
Bransjenyheter
Norsk Audio Teknikk flytter!

Norsk Audio Teknikk flytter!

  • 117
Sofiemyr blir Mekka for troende audiofile:cool: Trommevirvel! Etter nesten tre tiår med å utvikle en mild avhengighet til bylufta i Oslo, har vi bestemt oss for å pakke sammen sirkuset og...
Fortsett
Bransjenyheter
Norsk Audio Teknikk på Oslo HiFi Show.

Norsk Audio Teknikk på Oslo HiFi Show.

  • 0
I forbindelse med våres 30-års jubileum i år og at vi flytter butikken til større og finere lokaler på Sofiemyrveien 12. 1412 Sofiemyr rett over påsken. Så vil vi under messen kjøre noe virkelig...
Fortsett
Topp Bunn