Forsterkere Ny forsterker til Audiovector Si3 Signature

IForgot

Medlem
Ble medlem
02.06.2013
Innlegg
33
Antall liker
1
Sted
Hordland
Torget vurderinger
1
Har i dag en NAD C 390DD (digital forsterker) som jeg ønsker å bytte ut. Har tenkt på en Bladelius Tyr MKII til 18.990.. Den kan leveres med intern DAC for 6.000 kr ekstra. Vil en ekstern DAC type hegel 11 være et alternativ lydmessig?

Har dere forslag til andre forsterkere som kan passe til
Audiovector Si3 Signature høytalerene. Maks ny pris ca 20.000, eller brukt.
 

LemonDog

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
379
Antall liker
49
Torget vurderinger
8
Personlig synes jeg Densen funker fint på Audiovector. B-200 + B-310 kommer på 25K nytt, men man kan jo finne de brukt. Si3 kan både bi- og tri-ampes, så da kan man hekte på flere B-310 etterhvert. 3 stk B-310 i tri-amp-konfigurasjon tror jeg kommer til å låte fantastisk med en god DAC.
Ellers ville jeg sjekket ut Musical Fidelity M6i. Denne har jeg ikke hørt på Audiovector, men jeg tror de vil passe bra sammen. Det må uansett testes hjemme.
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Osingane: DAC-delen i Mk2 er på det nærmeste like god som Audiolab QDAC o.l - samtidig får du en forsterker som glatt driver Si3 Sig- med både kontroll og finesse. Og en RIAA som tar selv meget gode spinnere av pannekaker til nye høyder..bygd som en Volvo og! Kjør på svensken, du..DET VILLE JEG GJORT. Alternativet måtte vært Audiolab 8200 CDQ og MB!
 

Even S

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
21.11.2010
Innlegg
143
Antall liker
24
Torget vurderinger
3
Supernait funker som bare f..... Bør høres.
 

IForgot

Medlem
Ble medlem
02.06.2013
Innlegg
33
Antall liker
1
Sted
Hordland
Torget vurderinger
1
Auditor; "Alternativet måtte vært Audiolab 8200 CDQ og MB!" Hva er MB?
 

LESSisdox@

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.10.2006
Innlegg
706
Antall liker
242
Sted
Åkrehamn,karmøy
Torget vurderinger
1
Har brukt Doxa med stort hell ,synest audiovector kan vere noe på med for lyst/kaldt klingende utstyr så ville godt for noe som var oppløst men ikke på i topp .
Også flott lyd med Rør singel ended ,som også doxa (transistor)prinsippet er bygget på.
Mvh Roy K
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Takk, Lemon! GLEMTE DET DER, JEG..Liten kommunikasjonsblemme fra meg..Forresten, Osingane, fullsize Audiolab effektforsterkere kan daisychaines, så du kan kjøre en CDQ med 8200Q og 3 stk 8200P om du vil..DET låter tøft, det!
 

maxmekker

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.03.2005
Innlegg
675
Antall liker
319
Torget vurderinger
2
Primare I22 dac kan fungere godt. En god gorsterker som ikke er tynn eller lys i lyden. Den har flere gang overrasket meg med sin gode lyd, det sammen med høyttalere som låter spisst med andre forsterkere. Så kan du bruk ca 12000 kr så får du en kjempe god forsterker med en god Dac også.
 

IForgot

Medlem
Ble medlem
02.06.2013
Innlegg
33
Antall liker
1
Sted
Hordland
Torget vurderinger
1
Takk for alle forslag. Skal se om jeg finner noe på brukt marked. Ser det har vært en del Parasound Halo A21 tilsalgs, kan denne passe til mine høytalere?[h=1][/h]
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Det kan funke, ja..men ikke uten store signaturendringer av resten av oppsettet! En I22DAC er en Tyr II wannabe- uten lyden. Alt Primare gjør er basert på Bladeliuskretser..men da kun grunnkretsene..
 

holligong

Hi-Fi interessert
Ble medlem
11.12.2002
Innlegg
81
Antall liker
1
Har naimelektronikk som kler disse kjempegodt til salgs på torget, som kjent brukes naim av audiovector selv. ;)
 

yosh81

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.04.2013
Innlegg
2.063
Antall liker
931
Sted
Flisa
Torget vurderinger
10
Takk for alle forslag. Skal se om jeg finner noe på brukt marked. Ser det har vært en del Parasound Halo A21 tilsalgs, kan denne passe til mine høytalere?
Jeg har testet Parasound på mine SI3 Signature, og det fungerte bra. Men det var da Hca-2205 og NC-2250.
Vurderte også A21 som er en god klasse opp kontra Nc-2250, men da jeg har lett etter effekt, har det ikke vært noen tilgjengelig brukt.
Det eneste jeg har hatt å utsette på Parasound, er at jeg synes de har tilført vel mye i dyp-bassen, og når jeg har et rom som sliter veldig med mye bass rundt 50 hz, så ble det for mye av det gode. Derfor har jeg ikke beholdt forsterkerne.
Så med andre ord, kan jeg egentlig anbefale Parasound.

Har også testet XTZ sin integrerte, men dette låt noe skarpt med den integrerte dacen og i klasse a/b modus. Dog, da jeg satte på en abrahamsen dac og brukte forsterkeren i klasse a modus, smakte det straks mer fugl av det hele.

Marantz er noe jeg kan anbefale til Audiovector. Det blir også skrytt mye av Audiovector sammen med Abrahamsen forsterkere.

Jeg har nå løst bassproblemene mine med en DSpeaker, så jeg kunne gjerne tenkt meg å prøve Parasound igjen, men nå falt valget på å prøve ut Musical Fidelity.
Den er forhåpentligvis på plass før helgen, så jeg kan jo oppdatere deg med hvordan jeg synes det blir.
 

IForgot

Medlem
Ble medlem
02.06.2013
Innlegg
33
Antall liker
1
Sted
Hordland
Torget vurderinger
1
Kjøpte et forsterker sett på brukten, Primare PRE 30 + A31.2. Dette lyder himmelsk :). Så nå er det tur for DAC, tenker på NAD M51 (litt dyr) eller Audiolab M-DAC, noen anbefalinger som vil passe mitt oppsett?
 
Topp Bunn