Ny DSP/Delefilter/Preamp fra XTZ ?

Elmer

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.08.2009
Innlegg
1.927
Antall liker
2.174
Jeg har hørt rykte om at XTZ har hatt et DSP/Delefilter prosjekt på gang, det må jo være en grunn til at de større høyttalerne har direkteinngang også (bypass av passivt delefilter).

Jeg stilte følgende spørsmål til XTZ på e-post:
" ....men jeg har hørt at xtz har pre amp/processor/delefilter på gang i framtiden...."

Og fikk følgende svar (raskt!) fra XTZ:
"Tack för ditt email!
Det stämmer att vi planerar en aktiv förstärkare som är tänkt att användas i ett system helt utan passiva delningsfilter, men jag vågar inte säga något om när den kan tänkas vara klar för lansering."

Det kan også forståes slik at denne kan inneholde også forsterkere. Time will show. Jeg (og flere) sitter og venter på HYPEX sitt lenge lovede produkt DLCP som de kaller "spøkelset".

Men DIY folk er jo opportunister så kommer det en ferdig alt iett box som funker - go for it. Både den målesystemet XTZ har og DSP subbassmodulen er jo skikkelig bang for the buck. Kort og godt gode produkter.

Så vi venter og ser.



E
 

svm88

Bransjeaktør
Ble medlem
01.09.2009
Innlegg
487
Antall liker
49
Sted
Røyken
Torget vurderinger
9
Minidsp har jo et nytt brett(2x8) som kan brukes som DSP/DAC/Preamp. Jeg bygger en slik nå. Den får både digitale(coax, toslink, USB), ubalanserte og balanserte innganger. Av utganger blir det både balanserte og ubalanserte til 8 kanaler. Jeg monterer også volumpot(digitalt) og inngangsvelger i samme boksen. Så dette blir både dac, preamp og dsp i ett :)

Ventet også på hypes sin løsning, men virker som den aldri blir ferdig...
 

Elmer

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.08.2009
Innlegg
1.927
Antall liker
2.174
Jeg har også myst på MiiniDSP. Men har ikke helt blitt klok på hva man egentlig trenger. Må man ha en strømforsyning i tillegg?. Ellers er det vel kabinett og inn/ut kontakter og evt potmeter som skal til. Balansert er for meg også et must.

E
 
Topp Bunn