Ny dome fra Scan Speak

Audiocom HiFi

Bransjeaktør
Ble medlem
16.07.2020
Innlegg
22
Antall liker
18
Sted
Kristiansand
Torget vurderinger
5
Denne domen blir offisielt lansert i München i morgen. Vi kommer til å presentere den her så fort den er offisiell og vi har all info.
 

Audiocom HiFi

Bransjeaktør
Ble medlem
16.07.2020
Innlegg
22
Antall liker
18
Sted
Kristiansand
Torget vurderinger
5

Audiocom HiFi

Bransjeaktør
Ble medlem
16.07.2020
Innlegg
22
Antall liker
18
Sted
Kristiansand
Torget vurderinger
5
Enten gruser den alle mellomtoner på denne planet…
…Eller har danskene bommet litt på pris-kalkulatoren? 🇩🇰 :cool:
Tror nok ikke de har bommet på kalkulatoren, for denne er grisedyr å lage. Om de treffer i markedet vil tiden vise. Har ikke fått testet den selv naturlig nok, men jeg har fått flere tilbakemeldinger fra noen som har hørt den, og som mener den var noe helt unikt i konstellasjonen A-50 som den ble demonstrert i München.

G
 

tofter

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.02.2006
Innlegg
687
Antall liker
478
Torget vurderinger
5
Den ble ikke akkurat gratis denne. Vi har noen fine alternativer fra Bliesma da i M74, men de fungerer ikke like langt ned i frekvens...........Men så var det den kommende M142 da :p
M142 hvaforno?
Ventes det noe nytt fra Bliesma? 🙂
 

Singh

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2006
Innlegg
1.674
Antall liker
1.765
Torget vurderinger
1

Troels Gravesen bruker Mellomtone domen D8024 og Diskanten D2404 i denne konstruksjonen.
 

The Shy

Æresmedlem
Ble medlem
10.04.2017
Innlegg
10.589
Antall liker
14.495
Sted
Langesund
Siden jeg ikke er laget av penger, satser jeg på det nest beste - BlieSMa M74B-6

Neste 6 gram mot under 2 for bevegelig masse

Har bestilt 4 stk.
 

Bergfinn

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.07.2013
Innlegg
9.003
Antall liker
12.884
Sted
Oslo
Torget vurderinger
6
Siden jeg ikke er laget av penger, satser jeg på det nest beste - BlieSMa M74B-6

Neste 6 gram mot under 2 for bevegelig masse

Har bestilt 4 stk.
Virker som en god plan.
Har selv tenkt litt i de baner siden M74B ble lansert, men tror nok heller jeg holder meg til tuter...enn så lenge.
 

Audiocom HiFi

Bransjeaktør
Ble medlem
16.07.2020
Innlegg
22
Antall liker
18
Sted
Kristiansand
Torget vurderinger
5
M142 hvaforno?
Ventes det noe nytt fra Bliesma? 🙂
Hmm, sa jeg M142.....???? Nei det kan jeg ikke huske.....................eller :p

Siden Bliesma M74 er en 74mm domemellomtone, så overlater jeg foreløpig til fantasien og finne ut hva en Bliesma M142 er for noe ;)

G
 

The Shy

Æresmedlem
Ble medlem
10.04.2017
Innlegg
10.589
Antall liker
14.495
Sted
Langesund
Hmm, sa jeg M142.....???? Nei det kan jeg ikke huske.....................eller :p

Siden Bliesma M74 er en 74mm domemellomtone, så overlater jeg foreløpig til fantasien og finne ut hva en Bliesma M142 er for noe ;)

G
Det var som fa... har jeg vært for tidlig ute :)
 

Audiocom HiFi

Bransjeaktør
Ble medlem
16.07.2020
Innlegg
22
Antall liker
18
Sted
Kristiansand
Torget vurderinger
5
Det var som fa... har jeg vært for tidlig ute :)
Ikke nødvendigvis.
Vet ikke hvor mye jeg kan fortelle enda, men dette er mer en nedre mellomtone, og prisene blir noe helt annet enn M74. Jeg har fått noen estimater på priser og vi snakker omtrentlig 3-5 ganger høyere enn dagens M74 priser avhengig av domemateriale. Vi snakker store domer med hele 180cm2 membranareal. Båndbredde vil være fra under 200Hz og opp til ca 2,2kHz. Jeg kan si så mye at den planlagte BE versjonen blir mer kostbar enn Scan Speak D8404. Den vil også komme i 2 langt rimeligere, men fortsatt kostbare versjoner i henholdsvis papir og alu

PS! Jeg svarer deg på mailen du sendte tidligere når jeg er på kontoret i morgen.

G
 

The Shy

Æresmedlem
Ble medlem
10.04.2017
Innlegg
10.589
Antall liker
14.495
Sted
Langesund
Ikke nødvendigvis.
Vet ikke hvor mye jeg kan fortelle enda, men dette er mer en nedre mellomtone, og prisene blir noe helt annet enn M74. Jeg har fått noen estimater på priser og vi snakker omtrentlig 3-5 ganger høyere enn dagens M74 priser avhengig av domemateriale. Vi snakker store domer med hele 180cm2 membranareal. Båndbredde vil være fra under 200Hz og opp til ca 2,2kHz. Jeg kan si så mye at den planlagte BE versjonen blir mer kostbar enn Scan Speak D8404. Den vil også komme i 2 langt rimeligere, men fortsatt kostbare versjoner i henholdsvis papir og alu

PS! Jeg svarer deg på mailen du sendte tidligere når jeg er på kontoret i morgen.

G
Fint da har vi noe og drømme om
 
Topp Bunn