Forsterkere Ny Denon stereo forsterker, dilemma

RuneG

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.02.2011
Innlegg
512
Antall liker
176
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
37
Jeg har lenge tenk å kjøpe meg Denon's PMA-2010AE stereoforsterker.

Nå er den utgått, og noen butikker selger sine demo forsterkere til redusert pris.
Ny PMA-2012 kom i går, kr 15 998,-, og jeg tror jeg går for denne.

Men, hos Hi-Fi Klubben i Stavanger har jeg prutet 2010 modellen ned til kr 12 998,-.
(mitt prutetilbud var 11 000,-)
Og 3000,- i mellom gammel demo modell og ny modell er vel lite (?), etter min mening...

Fra Hi-Fi Klubben:
"Det er ikke store forskjeller på modellene. Det er litt i forhold til et lavere strømforbruk i standby + at 2020 slår seg av automatisk. (og noen få designendringer) Det er også ny fjernkontroll og en ”fine tunig” dvs at noen små deler er byttet ut i strøm og signalveien. Det er vel egentlig alt"

Hva mener du?
Og hva ville du kjøpt av disse to?
 

McLaren

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
1.911
Antall liker
273
Torget vurderinger
11
Den siste versjonen. Ville ellers ha angret på at jeg ikke la de 3000 imellom. Greit og ha siste versjon når du skal selge en gang i tiden heller. Da får du sikkert igjen pengene du legger i mellom også.
 

PowerMetal

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.07.2010
Innlegg
1.940
Antall liker
1.277
Torget vurderinger
2
Støtter den, mye lettere å selge nåværende modell, om du en gang skulle oppgradere/bytte ut.
Jeg synes ofte hifi klubben sine demopriser er alt for dårlige.
 

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.063
Antall liker
7.917
Torget vurderinger
12
Kjøp den gamle. Samme lyd tilsynelatende og lavere pris. Tviler på at du får igjen dette på brukten uansett. Same s... New wrapping
 

RuneG

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.02.2011
Innlegg
512
Antall liker
176
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
37
Tror jeg går for den nye PMA-2020 modellen, den gamle modellen er helt sikker bra nok, men jeg tror at jeg senere ville angret på at jeg ikke la 3k imellom og tok den nyeste..., hvis jeg hadde tatt demo PMA-2010 modellen..., og det er ikke alltid Hi-Fi Klubbene tar vare på emballasje til demo produkter. Originalemballasje er viktig, LOL
 
Topp Bunn