Høyttalere Ny cm serie fra B & W

G

Gasolin

Gjest
Hei
Er spent på hva man kan forvente av ny oppgradert cm serie fra B & W.
CM6 S2 ser jeg veldig frem til å lytte til.
 

Kjendis

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.02.2010
Innlegg
2.761
Antall liker
715
Sted
Norway
Torget vurderinger
2
Selv om jeg ikke er superfan av B&Wilkins, så har jeg hatt gode opplevelser med cm serien.
 

reand

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.12.2013
Innlegg
295
Antall liker
246
Torget vurderinger
2
Jeg tok med min hegel h100 og hegel hd10 dac og testet cm6 s2. Selv om de ikke var ferdig innspilt må jeg si dem imponerte meg stort. Og det til tross for at jeg ikke er noen stor bowersfan. Rett og slett fantastisk diskantgjengivelse. Og dybden i bassen var også svært god. Stemmer og instrumenter ble gjengitt som forventet meget bra. For å ha noe å sammenligne med gikk jeg rett på cm8 etterpå med samme musikken. Overgangen ble rett og slett tragisk. Cm8 ble en flat og kjedeli høytaler i forhold. Manglet liksom alt. Til og med dypbassen var mye bedre på cm6 s2.
Så jeg kan på det varmeste anbefale deg å dra å lytte på cm6 s2. Vanvittig bra høyttalere i mine ører:) jeg jeg trekke ned på noe må det være at den separate diskanten ikke tok seg så fint ut på toppen av en firkantet kasse. Hadde vært finere oppå ett avrundet kabinett, men med den lyden er det lett til å leve med:)
 

Karl_Erik

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.10.2002
Innlegg
2.191
Antall liker
1.065
Torget vurderinger
1
Magefølelsen min tilsa at CM6 S2 er den aller mest spennende i denne nye serien.
 

play-boy

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.04.2014
Innlegg
131
Antall liker
44
Sted
telemark
jeg er litt spent på å høre den nye cm serien... men litt kritisk til prisen ... synes de billigst seriene til bw begynner å bli rimelig dyre
 
G

Gasolin

Gjest
Jeg tok med min hegel h100 og hegel hd10 dac og testet cm6 s2. Selv om de ikke var ferdig innspilt må jeg si dem imponerte meg stort. Og det til tross for at jeg ikke er noen stor bowersfan. Rett og slett fantastisk diskantgjengivelse. Og dybden i bassen var også svært god. Stemmer og instrumenter ble gjengitt som forventet meget bra. For å ha noe å sammenligne med gikk jeg rett på cm8 etterpå med samme musikken. Overgangen ble rett og slett tragisk. Cm8 ble en flat og kjedeli høytaler i forhold. Manglet liksom alt. Til og med dypbassen var mye bedre på cm6 s2.
Så jeg kan på det varmeste anbefale deg å dra å lytte på cm6 s2. Vanvittig bra høyttalere i mine ører:) jeg jeg trekke ned på noe må det være at den separate diskanten ikke tok seg så fint ut på toppen av en firkantet kasse. Hadde vært finere oppå ett avrundet kabinett, men med den lyden er det lett til å leve med:)
Helt enig med din opplevelse av cm8. Jeg var skikkelig skuffet over den flate og kjedelige lyden.
Bra at cm6 s2 var bedre da holder jeg håpet oppe og gleder meg til å lytte til dem. Spent på å teste de opp imot Dali Rubicon 2 som for min del er opplagt konkurrent sammen med Dynaudio Focus 160.
Takk for tilbakemeldingene.

Gasolin
 
Sist redigert:

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
3.100
Antall liker
503
Lekker den stativhøyttaleren der. Gir meg vibber mot Matrix 805 som jeg drømte om i hine hårde dager.
 

Opoidos

Medlem
Ble medlem
23.02.2008
Innlegg
28
Antall liker
0
Er det flere som har hørt på den nye cm serien og kan komme med inntrykk?
 

AndersR

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.05.2011
Innlegg
5.065
Antall liker
3.742
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Er det flere som har hørt på den nye cm serien og kan komme med inntrykk?
Alle som har hørt CM10 har i praksis hørt den nye serien. CM10 ble introdusert som den første høyttaleren som hadde alle godbitene som B&W etterhvert dytta inn i hele CM-serien, og døpte den om til CM S2. CM10 og CM10 S2 er i teknisk sett samme høyttaler, med mindre jeg har oversett noe grunnleggende. Derav også den manglende prisøkningen.
 
G

Gasolin

Gjest
Jeg regner med å ta en tur til Oslo og lytte til cm6 s2 i løpet av noen uker. Kommer med tilbakemeldinger etter det.
Andre som har/ får testet cm6 s2 før meg er mer enn velkomne til å poste inntrykk her;)
 

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Innlegg
4.960
Antall liker
517
Er også nyskjerrig på de nye cm 6 s2.Skal få en demo så snart de kommer inn til klubben her i hjembyen.Koblet for moro skyld opp mine gamle og rimelige DM 686 på Hegelanlegget her om dagen,og ble overrasket over at dette ble en god match.Men det blir nok ikke noe innkjøp før til juletider,og det er endel andre stativhøyttaler som frister også.

mvh.s,
 

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
3.100
Antall liker
503
Hørte på CM 6s2 i dag. Ble ikke overbevist av disse. Lyden var altfor snill etter min smak. Pent nok på enkle opptak med enslige stemmer men det falt gjennom på mer komplekse saker. Jeg opplevde lyden som uklar og lite distinkt. Skuffende opplevelse. Selgeren i Grimstad koblet så opp de nye Dali Rubicon og de låt etter min mening betydelig bedre og mer naturtro. Rubicon gav absolutt mersmak. B&W gjorde det ikke.
 

Novus

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2011
Innlegg
723
Antall liker
187
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Hørte på CM 6s2 i dag. Ble ikke overbevist av disse. Lyden var altfor snill etter min smak. Pent nok på enkle opptak med enslige stemmer men det falt gjennom på mer komplekse saker. Jeg opplevde lyden som uklar og lite distinkt. Skuffende opplevelse. Selgeren i Grimstad koblet så opp de nye Dali Rubicon og de låt etter min mening betydelig bedre og mer naturtro. Rubicon gav absolutt mersmak. B&W gjorde det ikke.
Sånn blir det vel med det meste når man har PMC i veldig nær hukommelse :)
 

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
3.100
Antall liker
503
Hørte på CM 6s2 i dag. Ble ikke overbevist av disse. Lyden var altfor snill etter min smak. Pent nok på enkle opptak med enslige stemmer men det falt gjennom på mer komplekse saker. Jeg opplevde lyden som uklar og lite distinkt. Skuffende opplevelse. Selgeren i Grimstad koblet så opp de nye Dali Rubicon og de låt etter min mening betydelig bedre og mer naturtro. Rubicon gav absolutt mersmak. B&W gjorde det ikke.
Sånn blir det vel med det meste når man har PMC i veldig nær hukommelse :)
Ja, det kan du si. PMC låt betydelig mer realistisk enn B&W. Problemet med PMC er at de ikke er så gode i nærfelt. De er laget for å spille på lag med rommet. I nærfelt blir det for hardt etter min smak. Grunnen til at jeg ser etter nye høyttalere er at jeg må bytte lytterom og der funket ikke PMC så godt som de gjorde i det forrige.
 
G

Gasolin

Gjest
Ser cm6 s2 får 6 stjerner og Anbefalt i WATT nr. 8/2014.
For de som er interessert mener WATT: kan det egentlig gjøres særlig bedre til under 20.000kr. Jeg er sterkt i tvil.
Vi liker:
Lett å plassere
Byr på masse lytteglede
Behagelig og balansert
Vi liker ikke:
Det går en tydelig grense for hvor høyt og tungt de kan spille.

Gasolin
 
Sist redigert:

Eirik84

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2011
Innlegg
5.656
Antall liker
7.725
Sted
Drammen
Torget vurderinger
13
CM6 fikk 4 av 5 stjerner av What HiFi - B&W CM6 SM2 review | Hi-fi speakers | What Hi-Fi?

Positive sider:

- Excellent sense of spaciousness
- Open, clear treble
- Tight, controlled bass
- Luxurious appearance and finish


Negative sider:
- Lacking low-level Dynamics
- Not the most communicative sound
 

sirop

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.12.2007
Innlegg
1.102
Antall liker
213
Torget vurderinger
4
Har selv hatt flere runder hos Hi-Fi Klubben med direkte sammenligning av den gamle B&W CM serien mot Dali Ikon og Mentor.
Jeg liker Dali best hver gang, jeg håper B&W har gitt den nye CM serien litt mer engasjement enn den forrige, som jeg syntes låt litt innesluttet sammenlignet med Dali.
 

reptilen

Medlem
Ble medlem
13.01.2013
Innlegg
44
Antall liker
2
Har selv hatt flere runder hos Hi-Fi Klubben med direkte sammenligning av den gamle B&W CM serien mot Dali Ikon og Mentor.
Jeg liker Dali best hver gang, jeg håper B&W har gitt den nye CM serien litt mer engasjement enn den forrige, som jeg syntes låt litt innesluttet sammenlignet med Dali.

Hadde mine runder jeg også før jeg ble fornøyd, endte opp med cm9 , hos hifiklubben anbefaler de nad, noe som er helt bak mål, b&w fortjener mye bedre elektronikk, med nad spiller de helt flat og livløst, funker helt ok på vokal/rolige sanger.

men det er nad de forhandler , så klart dem anbefaler det.

prøv electrocompaniet eller marantz sammen med b&w..
 

sirop

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.12.2007
Innlegg
1.102
Antall liker
213
Torget vurderinger
4
Mulig matchinga som var feil i mitt tilfelde ja, det er jo hovedsaklig NAD C375bee som blir brukt stort sett på det av høyttalere de demonstrerer.
 
G

Gasolin

Gjest
Bedre sent enn aldri.
Da har jeg hatt en lytterunde med cm6 s2 og Rubicon 2. Jeg liker cm6 s2 best. Det jeg derimot ikke likte var at selger stod og skrev private meldinger på mobilen sin under seancen noe jeg opplevde som direkte useriøst og lite kundevennlig. Han var da såpass godt oppdratt at han prøvde å skjule det haha.
 

skorob

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
3.788
Antall liker
1.989
Sted
Brumunddal
Torget vurderinger
9
Hva var bedre med cm6? Ser de fleste liker rubicon pga engasjerende lyd, mens cm serien går for å være mer "lat" og med mer "hengerumpe" bass. Har selv eid cm9, forferdelig kjedelig høyttaler uten tegn til engasjement.
 

Eirik84

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2011
Innlegg
5.656
Antall liker
7.725
Sted
Drammen
Torget vurderinger
13
Hva var bedre med cm6? Ser de fleste liker rubicon pga engasjerende lyd, mens cm serien går for å være mer "lat" og med mer "hengerumpe" bass. Har selv eid cm9, forferdelig kjedelig høyttaler uten tegn til engasjement.
Nå har ikke jeg fått hørt og sammenlignet de nye og gamle seriene enda, men ifølge det jeg har lest i både profesjonelle tester og privatpersoners meninger så er både den nye 600- og CM-serien mye friskere i spillestilen enn den gamle.
 
G

Gasolin

Gjest
Hva var bedre med cm6? Ser de fleste liker rubicon pga engasjerende lyd, mens cm serien går for å være mer "lat" og med mer "hengerumpe" bass. Har selv eid cm9, forferdelig kjedelig høyttaler uten tegn til engasjement.
Lyd er en smakssak. Dali engasjerte meg ikke noe særlig og jeg opplevde de som litt slanke i lyden. Jeg likte veldig godt mellomtonen til B&W og opplevde de som mer "riktig" ift. hvordan jeg liker lyd. For all del begge er gode høyttalere men når jeg skal peke på en blir det B&W.
 
Topp Bunn