Ny CD fra Diana Krall - noen hørt?

C

Cyber

Gjest
Som tittel sier, noen som har hørt den nye cden av Frøken Krall? Tror nok jeg må ha den...
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.505
Antall liker
2.944
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Kjempebra at hun bruker storband!
De små snuttene lover godt, for den som liker henne.
Det gjør jeg....i små doser, en sen nattestime eller to :)

Denne skal skaffes.
 
C

Cyber

Gjest
Enig er ikke hver dag jeg hører, men så kommer det en dag; Kaffen tømmes i et stort krus, beina på bordet, på med "Cry me a river" og så lukkes øynene. :)
 
K

kiwi

Gjest
Gleder meg ekstremt til at den kommer, kun snart 1 uke til den er ute i butikken. I motsetning til noen andre her så kan jeg høre på henne i store doser, hun er en av mine største favoritter :)
 

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Innlegg
8.166
Antall liker
6.853
Torget vurderinger
4
Fru Costello har vel gjentatt seg selv noen ganger på de siste utgivelsene så interessen har ikke vært påtagende fra min side. Derimot er det med stor forventning jeg ser samme linken peker på ny utgivelse fra Madeleine Peyroux. Bl.a. en cover av en av mine all time fav's....Tom Waits "The heart of saturday night". Den må i hus straks.
 

joje

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.09.2004
Innlegg
527
Antall liker
50
La akkurat merke til at den selges for £ 8,95 på Play.com
 

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Innlegg
4.960
Antall liker
517
hei !

har nettopp kommet hjem fra plate-sjappa med "from this moment on".lite nytt under solen, men selvfølgelig topp lyd-kvalitet og deilig musikk.fikk den med "super-cover" ala dvd-audio type-cover.

mvh. s,
 
C

Cyber

Gjest
Høres bra ut, er meget behagelig å høre på ofte, og storband høres bra ut.
 
K

kiwi

Gjest
Hei mikefish er litt uenig med deg når du her skriver at det er lite nytt under solen? synes denne skiven til Diana Krall skiller seg ut fra de andre hun har gitt ut ;) her har hun mer liv i musikken etter min mening, merker veldig at hun her har med seg storband. Synes skiven blir bare bedre og bedre etter mer jeg hører på den, men det er selfølgelig etter min smak ;)
Mvh: Espen

hei !

har nettopp kommet hjem fra plate-sjappa med "from this moment on".lite nytt under solen, men selvfølgelig topp lyd-kvalitet og deilig musikk.fikk den med "super-cover" ala dvd-audio type-cover.

mvh. s,
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.505
Antall liker
2.944
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Har raskt hørt igjennom den.
Liten annmeldelse av det som gjelder ca halvparten av hobbyen vår.....altså "lyden" ;) (og ikke bør inneholde mer enn det heller!)

Spor 5

Synes det er påfallende mye vokal/langt fremme i lydbildet.
Har spillt i storband selv og vært på utallige konserter som publikum.
Aldri hørt storbad med vokal låte på denne måten....

Ellers meget bra opptak av storband, sprekt lydbilde.
Litt mye klang av cymbal i høyre høytaler.

Blir nok til at jeg setter meg ned igjen, for å lytte på denne skiva.
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.505
Antall liker
2.944
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Og ja...!!

Så har jeg kjøpt denne



TUSEN TAKK FOR TIPSET TRANE!!! :) :)
 

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Innlegg
4.960
Antall liker
517
hei !

innlegget mitt ble skrevet allerede før jeg hadde hørt gjennom hele platen. :D. litt tabbe. jo bruken av storband er med og utvide hennes musikalske utfoldelse.dette er et album jeg kommer til å bruke litt tid på for å bli kjent med.

mvh. s,
 
O

om.s

Gjest
Fru Costello har vel gjentatt seg selv noen ganger på de siste utgivelsene så interessen har ikke vært påtagende fra min side. Derimot er det med stor forventning jeg ser samme linken peker på ny utgivelse fra Madeleine Peyroux. Bl.a. en cover av en av mine all time fav's....Tom Waits "The heart of saturday night". Den må i hus straks.
Denne er imho en bedre plate enn Fru Krall´s siste, det var ikke noe nytt og spennende hun serverte, men helt ok og forutsigbart..

mvh
 

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Innlegg
7.301
Antall liker
4.909
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Dette må jeg si var et "friskt pust"! ;-)
Diana Krall leverer meget bra i dette albumet. Dynamikken i et slikt storband, sammen med stemmen til DK var rett og slett helt vanvittig flotte greier ;D

Anbefales på det sterkeste!
 

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Innlegg
4.960
Antall liker
517
hei !

ble nygjerrig på denne frk. Madeleine Peyroux. platebutikken hadde ikke det overnevte album inne, men jeg la inn bestilling.derimot hadde de hennes første utgivelse "dreamland"



likte den veldig godt.takk for tipset !!

mvh. s,
 
O

om.s

Gjest
hei !

ble nygjerrig på denne frk. Madeleine Peyroux. platebutikken hadde ikke det overnevte album inne, men jeg la inn bestilling.derimot hadde de hennes første utgivelse "dreamland"



likte den veldig godt.takk for tipset !!

mvh. s,
Da bør du lete opp de to siste også, hvorav den siste imho, er sneppet bettre enn de to foregående....

mvh
 

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Innlegg
4.960
Antall liker
517
jepp det har jeg planer om.som nevnt har jeg inne bestilling på "half the perfect world".lytter til "dreamland" i skrivende stund 8)

mvh. s,
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
Diana Krall. Like kjedelig som Kari Bremnes. ;D
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Diana Krall er ikke min greie. Jeg liker rett og slett ikke stemmen hennes. Ikke noe nytt under solen heller.

Jeg synes heller egentlig ikke at Madeleine Peyroux er så himla spennende, jeg har bare Dreamland (kjøpt fordi Vernon Reid spiller gitar på et? spor). Det er vakkert, vakkert, vakkert, men lite spennende, og jeg spiller mye heller Ella en gang til.



Ella! Ella! Ella!
 

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Innlegg
20.576
Antall liker
27.685
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Kjøpte Madeleine Peyroux jeg også, "Dreamland". Fikk en sånn "Jeg vil veldig, veldig gjerne være Billie Holliday, men må nok øve litt til før jeg fikser det" følelse.
Mvh
 
B

bamsemann

Gjest
Dette må jeg si var et "friskt pust"! ;-)
Diana Krall leverer meget bra i dette albumet. Dynamikken i et slikt storband, sammen med stemmen til DK var rett og slett helt vanvittig flotte greier ;D

Anbefales på det sterkeste!
Diana er bestillt... og da mener jeg cd plata..

bamsemann.. :)
 
A

Antonx

Gjest
Jeg kjøpte Peyroux siste. :D. og Barber ..Hørte litt på plata til Krall men det ble bare et laaangt gjesp. Dama skulle jeg heller ha bestilt ja..  hehe.
Kjøpte meg heller en Mari Boine plate (hvilken er hennes beste?). Flott musikk og høy, høy kvalitet på lyden. Fikk Sara K i posten i dag og det var skuffende. Kjedelig og stemmen hennes var bare middels. Har bare hørt noen få spor men som det var lagt et slør over miken hennes. Romgjengivelsen var så som så også..

Jeg har tenkt å gå i gjennom mine beste plater og vurdere dem musikalsk og lydmessig. Håper det blir moro og kanskje jeg får flere erfaringer/meninger fra dere.
 

MusikkGal

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.01.2003
Innlegg
166
Antall liker
0
Den nye fra Diana Krall er KJEDELIG, KJEDELIG, KJEDELIG
 

MusikkGal

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.01.2003
Innlegg
166
Antall liker
0
Det er navnet som selger, som Pink Floyd, Bob Dylan, Bruce Springteen, Bowie, Clapton, Cohen, John Mayall, etc.etc.etc.etc.etc. De gjør det samme igjen om igjen om igjen om igjen de siste 20 år. Det er som å se på Alle elsker Raymond, Friends, 24 , forstår ikke hvorfor folk fleste liker det virkelig forstår ikke... PATETISK !!!!!
 
B

bamsemann

Gjest
Det er navnet som selger, som Pink Floyd, Bob Dylan, Bruce Springteen, Bowie, Clapton, Cohen, John Mayall,  etc.etc.etc.etc.etc. De gjør det samme  igjen om igjen om igjen om igjen de siste 20 år. Det er som å se på Alle elsker Raymond, Friends, 24 , forstår ikke hvorfor folk fleste liker det virkelig forstår ikke... PATETISK !!!!!
Du virka positiv gett.. ;D

bamsemann.. :)
 

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Innlegg
20.576
Antall liker
27.685
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Det er navnet som selger, som Pink Floyd, Bob Dylan, Bruce Springteen, Bowie, Clapton, Cohen, John Mayall,  etc.etc.etc.etc.etc. De gjør det samme  igjen om igjen om igjen om igjen de siste 20 år. Det er som å se på Alle elsker Raymond, Friends, 24 , forstår ikke hvorfor folk fleste liker det virkelig forstår ikke... PATETISK !!!!!
Du trenger ikke å forstå det, du må bare ta inn over deg at andre har annen smak enn det du har ;)
mvh
 
O

om.s

Gjest
Det er navnet som selger, som Pink Floyd, Bob Dylan, Bruce Springteen, Bowie, Clapton, Cohen, John Mayall,  etc.etc.etc.etc.etc. De gjør det samme  igjen om igjen om igjen om igjen de siste 20 år. Det er som å se på Alle elsker Raymond, Friends, 24 , forstår ikke hvorfor folk fleste liker det virkelig forstår ikke... PATETISK !!!!!
Dette var vel å dra mange, for mange, over samme kam, det finnes de som genuint liker mye av dette, og det er jo ikke snakk om å være patetisk av den grunn.
La nå folk få ha sin musikk smak og glede uten å få slike stempler, det hele blir liksom litt triveligere i lengden da, selvsagt står det enhver å mene hva man vil, men respekten for andre smak bør vel tilstrebes?....

mvh
 
A

Antonx

Gjest
Jeg tror det er veldig veldig mange som ikke følger med på musikkfronten.

De kjøper da heller de de kjenner til. Så til en viss grad synes jeg han har rett. Men det er ikke uten grunn at nettopp dem har suksess.
 
O

om.s

Gjest
Jeg tror det er veldig veldig mange som ikke følger med på musikkfronten.

De kjøper da heller de de kjenner til. Så til en viss grad synes jeg han har rett. Men det er ikke uten grunn at nettopp dem har suksess.
Når man etterhvert har funnet sin stil el sine preferanser er det kanskje ikke like interessant å følge med på alt som slippes, for det slippes mye som er mindre enn bra og enda mindre interessant enn det igjen å vite noe om, men men det kvalifiserer ikke å stemple folk som finner glede i dette som patetiske, ta ballen og mannen osv.....

mvh
 
A

Antonx

Gjest
Når man etterhvert har funnet sin stil el sine preferanser er det kanskje ikke like interessant å følge med på alt som slippes, for det slippes mye som er mindre enn bra og enda mindre interessant enn det igjen å vite noe om, men men det kvalifiserer ikke å stemple folk som finner glede i dette som patetiske, ta ballen og mannen osv.....

Ikke ta de siste setningene på min konto takk :p

mvh
 
O

om.s

Gjest


Mulig jeg misforstår noe her, men mener du ikke det du sier, om ikke må du forklare litt bedre hva du mente med siste posting.....

mvh
 
A

Antonx

Gjest
men men det kvalifiserer ikke å stemple folk som finner glede i dette som patetiske, ta ballen og mannen osv.....

mvh
Det kunne se ut som du mente jeg skrev/mente dette...

Du får quote fra begge innlegg så det ser riktig ut, ikke sammenblandet :)
 
O

om.s

Gjest
Det kunne se ut som du mente jeg skrev/mente dette...

Du får quote fra begge innlegg så det ser riktig ut, ikke sammenblandet :)
Nei det var min mening som fremkom der, ikke din, men da har jeg ett bedre overblikk over hva du mente :) ...

mvh
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
Det er navnet som selger, som Pink Floyd, Bob Dylan, Bruce Springteen, Bowie, Clapton, Cohen, John Mayall,  etc.etc.etc.etc.etc. De gjør det samme  igjen om igjen om igjen om igjen de siste 20 år. Det er som å se på Alle elsker Raymond, Friends, 24 , forstår ikke hvorfor folk fleste liker det virkelig forstår ikke... PATETISK !!!!!
Alle de du ramser opp her er artister som har satt sitt preg på musikken siden 60tallet. De har bana vei for det du eventuellt hører på. Hva slags musikk du hører på er ikke godt å vite, men jeg er ganske sikker på at noe av det er inspirert av de du mener er patetisk. Så mye nytt har ikke skjedd i musikken.
 

MusikkGal

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.01.2003
Innlegg
166
Antall liker
0
Hei igjen. Nå tror jeg at noen har misforstått hva jeg egentlig mente. Jeg synes ikke at de som hører P Floyd, Clapton, fru Krall osv. er patetiske, nei nei. Jeg selv liker mange av de nevnte artister men det som jeg synes er patetisk er av mange av dem bare gjenta seg oftere enn alle vi onsker og det tror jeg at Diana Krall gjør med "From this moments on..." med storband eller quartet, det samme for meg, slik som Clapton - blues eller rock/pop- Dylan har ikke skrevet noe original siden "Time out of mind" -selvfølgelig at den er min mening, det er JEG som har kjøpt og betalt albumet, skal jeg spørre naboen hva han mener? det betyr ikke at det andre mener er feil. Jeg stempler ikke folk men musikken etter MIN smak. Kan jeg ikke kritissere Gilmour for å kjede meg med sin siste album? eller Stones for å gjøre det samme dritt år etter år? f...
...og helt klart at dere kan mene hva dere vil om hvem dere vil...
...min smak? Floyd ( med Waters), Steely Dan, P. Barber , T. Waits, Cohen ( 80'), og mange mange andre som JEG liker, med eller uten suksess.
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
Opp som en punker og ned som muzakelsker ? ;D
 

MusikkGal

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.01.2003
Innlegg
166
Antall liker
0
Hei rolfozzy, vet ikke hva mener du men jeg tror at det er mye nytt og bra som har skjedd i musikken siden jeg kjøpte min første LP ( 1972-3) og tenker ikke akkurat på Billy Holyday, Beatles eller U2 men samtidig har en følelse om at det er mye, mye dritt der ute som folk fleste kjøper, liker du eller ikke og sikkert at jeg selv og du (kanskje) har bommet flere ganger ved innkjøpt av musikk.
Til Antonx og om.s: må jeg respetere Britney Spears eller Las Ketchups musikk pga. suksessen?
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
Det jeg mente er at du gikk hardt ut med at det var patetisk og like de artistene du ramsa opp. Det var ihvertfall sånn det ble forstått. Neste gang rodde du deg i land med at det var artistene som var patetiske som ikke greier og fornye seg. Det var nok feil av meg det med muzak, beklager det.

Men de artistene du nevner har vel funnet sin måte og lage musikk på. Kan kanskje ikke forvente at f.eks. Cohen skal begynne med hiphop for å fornye seg ?

Men man liker det man liker, og har du kjøpt musikk siden 72 vet du nok stort sett hva du liker, og kan gå utenom det andre. Og vi har vel alle bomma på innkjøp, og kommet hjem med noe vi ikke liker.
 

MusikkGal

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.01.2003
Innlegg
166
Antall liker
0
Det er klart jeg forklarte meg ikke nok bra men det var ikke mening å kritissere folk pga. smak men det at mange artister har ingenting eller veldig lite å si (musikalsmessig) og folk flest forsatt kjøper "det"... det er det jeg kaller PATETISK, og en av grunnene er "navnet" og ikke kvalitetet. En eksempel? The Division bell av PINK FLOYD solgte 10 ganger mer enn Roger Waters "Amused to dead" . i 1992 var det i verden 10 ganger -minst- mer folk som visste hvem Pink Floyd var enn R Waters? for å ikke snakke om markedsføring.
Rolfozzy, jeg forventet meg ikke at Cohen begynner med hiphop men kanskje han kunne tenke seg å pensjonere seg.
 
Topp Bunn