ny/brukt platespiller og riia

alfao

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.10.2007
Innlegg
426
Antall liker
122
Sted
Bergen
Torget vurderinger
4
Hei alle sammen!

Vurderer og bevege meg inn i vinyl verden, men er blodfersk innen dette med platespiller/riia osv.

Hva får man innenfor 10000 i dag?(platespiller med arm/stift+riia?)

Får jeg en brukbar "pakke" som spiller musikk??

Trenger innspill! Oppsettet består i dag av ARC/Primare/Elipson
Riia med rør er vel et ønske!

Hvordan gjør en Project rpm5 seg? Ser lekker ut,noe jeg synes er en fordel..

Mvh
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.403
Antall liker
1.137
Torget vurderinger
4
Jeg har komboen Pro-Ject RPM 5, Shelter 201 mk2 og NAD PP2.

Låter helt greit den kombinasjonen, jeg synes det låter bra til å være et budsjettoppsett men oppsettet har mangler.

Hvis du leser ulike tester ser du at RMP 5 og P3-24 stort sett scorer like bra, Rega har nok en bedre arm mens Pro-Ject er kompakt og ser ikke ut brødfjøl. Tror ikke du går feil med noen av de.
 

alfao

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.10.2007
Innlegg
426
Antall liker
122
Sted
Bergen
Torget vurderinger
4
Takker for svar

Bør man legge pengene i et godt riaa trinn? er rpm5 et greit driverk ? Kan man oppgradere feks arm/stift?

FLERE??

MVH
 

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
11.154
Antall liker
4.316
Torget vurderinger
1
alfao skrev:
Takker for svar

Bør man legge pengene i et godt riaa trinn? er rpm5 et greit driverk ? Kan man oppgradere feks arm/stift?

FLERE??

MVH
Project bruker samme montering av arm som Linn (sjekk monteringsavstand før du evt gjør enoe med det). Et annet alternativ til PU og RIAA kan være hhv. Audiotechninca AT-OC9ML/II og Cambridge 640P. Billige grier som yter mer enn prislappn skulle tilsi.

mvh
KJ
 

alfao

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.10.2007
Innlegg
426
Antall liker
122
Sted
Bergen
Torget vurderinger
4
Anonym skrev:
Jeg har komboen Pro-Ject RPM 5, Shelter 201 mk2 og NAD PP2.

Låter helt greit den kombinasjonen, jeg synes det låter bra til å være et budsjettoppsett men oppsettet har mangler.

Hvis du leser ulike tester ser du at RMP 5 og P3-24 stort sett scorer like bra, Rega har nok en bedre arm mens Pro-Ject er kompakt og ser ikke ut brødfjøl. Tror ikke du går feil med noen av de.
Hva føler du mangler da? rom?bass?oppløsning?alt?
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.403
Antall liker
1.137
Torget vurderinger
4
alfao skrev:
Anonym skrev:
Jeg har komboen Pro-Ject RPM 5, Shelter 201 mk2 og NAD PP2.

Låter helt greit den kombinasjonen, jeg synes det låter bra til å være et budsjettoppsett men oppsettet har mangler.

Hvis du leser ulike tester ser du at RMP 5 og P3-24 stort sett scorer like bra, Rega har nok en bedre arm mens Pro-Ject er kompakt og ser ikke ut brødfjøl. Tror ikke du går feil med noen av de.
Hva føler du mangler da? rom?bass?oppløsning?alt?
Føler at jeg mangler en del på oppløsning og da spessielt nedover if rekvens ellers så er holografi ganske fraværende. Men det er ikke feil å spille av musikk fra LP heller.

Jeg vet ikke hvordan en AudioTechnica AT OC9 ML/2 vil oppføre seg med armen men i utgangspunktet er det en bedre pick up enn min Shelter. Det samme gjelder for Cambridge RIAA trinnet.
 
Topp Bunn