- Ble medlem
- 19.03.2002
- Antall liker
- 1
Torsdag kjøpte jeg den nye innspillingen av Beethovens 9. symfoni i den nye syklusen til Minnesota Orchestra og Osmo Vänskä. Nå har jeg akkurat hørt den og jeg må innrømme at den beveget meg meget. Flere steder gav den meg riktig gåsehud og tårene spratt. Dette synes jeg er en av de bedre versjonene jeg har hørt.
Med denne er nå fem av de ni symfoniene spilt inn og gitt ut og jeg tror dette kommer til å bli en av de bedre og viktige sykluser av Beethovens symfonier.
Platen er en hybrid SACD (har dessverre ingen spiller) med surround gitt ut på BIS: nr 1616.
Minnesota Orchestra er forresten det tidligere Minneapolis Symphonie Orchestra. Det skiftet navn i 1968.
Med denne er nå fem av de ni symfoniene spilt inn og gitt ut og jeg tror dette kommer til å bli en av de bedre og viktige sykluser av Beethovens symfonier.
Platen er en hybrid SACD (har dessverre ingen spiller) med surround gitt ut på BIS: nr 1616.
Minnesota Orchestra er forresten det tidligere Minneapolis Symphonie Orchestra. Det skiftet navn i 1968.