Forsterkere NuPrime IDA-16

007

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.12.2012
Antall liker
882
Sted
Harstad
Torget vurderinger
1
Da slo jeg til og bestilte en NuPrime IDA-16 på bruktmarkedet her på torget. Er nå på tur i posten og jeg er veldig spent på hva som venter meg. Ikke så mye tester å finne, men de som er der har forsterkeren fått god omtale. Skal først teste på eksisterende høyttalere så blir det vel en oppgradering også der etter hvert.

Surroundoppsettet i stua skal dermed ut

Her er en test i Lyd og Bilde av forsterkeren for de som har interesse for det
Test av NuPrime IDA-16 | Lyd & Bilde

BritFi

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.11.2012
Antall liker
2.343
Sted
Tilbake i Oslo, igjen.
Torget vurderinger
3
Da slo jeg til og bestilte en NuPrime IDA-16 på bruktmarkedet her på torget. Er nå på tur i posten og jeg er veldig spent på hva som venter meg. Ikke så mye tester å finne, men de som er der har forsterkeren fått god omtale. Skal først teste på eksisterende høyttalere så blir det vel en oppgradering også der etter hvert.

Surroundoppsettet i stua skal dermed ut

Her er en test i Lyd og Bilde av forsterkeren for de som har interesse for det
Test av NuPrime IDA-16 | Lyd & Bilde

Heisann,

-hva slags høyttalere skal du benytte da?

PS! Det ligger en Nuprime IDA-16 tråd her på forumet allerede :)

http://www.hifisentralen.no/forumet/hi-fi-generelt/79687-nuprime-ida-16-a.html

007

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.12.2012
Antall liker
882
Sted
Harstad
Torget vurderinger
1
Hei, de høyttaleren jeg har nå kjøpte jeg fra Lsound for noen år siden. Det er Definitive Technology Mythos Four. De selges ikke mer nå. I tillegg vurderer jeg å koble til en sub dersom jeg får noen mangler i bunn.

Link til høyttalerne:
Mythos Four | Definitive Technology?

BritFi

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.11.2012
Antall liker
2.343
Sted
Tilbake i Oslo, igjen.
Torget vurderinger
3
Hmmm... de høyttalerene der (eller om det var en tidligere generasjon) tror jeg faktisk jeg har hørt på Tandberg 4000 serie samt DOXA 70.
Er de litt "skarpe", kanskje litt lyse i lyden,- i dine ører?

007

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.12.2012
Antall liker
882
Sted
Harstad
Torget vurderinger
1
Nja, litt vanskelig å si, byttet til disse og gikk fra KEF Q55.2 (som dessverre fikk en overbelastning). Det som er å si om dem er at de kanskje mangler litt fylde alene (hvis du forstår). Er derfor spent om NuPrime kan få dem til å yte i et større register enn min RX-A810. De har stått som fronter i surround og der har de egentlig fungert bra.

BritFi

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.11.2012
Antall liker
2.343
Sted
Tilbake i Oslo, igjen.
Torget vurderinger
3
Nja, litt vanskelig å si, byttet til disse og gikk fra KEF Q55.2 (som dessverre fikk en overbelastning). Det som er å si om dem er at de kanskje mangler litt fylde alene (hvis du forstår). Er derfor spent om NuPrime kan få dem til å yte i et større register enn min RX-A810. De har stått som fronter i surround og der har de egentlig fungert bra.
Egen erfaring er at IDA-16 har et større register i begge retninger enn mye annet. Den legger dog ikke til noen kunstig fylde "i midten". Så om HT er litt "slanke" i lyden (som er min egen oppfatning) så er det kanskje ikke verdens beste match. MEn dette blir jo bare spennende å finne ut av! Gratulerer uansett, knall forsterker :)

• Liker
Reaksjoner: 007
Topp Bunn