Sport, sykkel og trening Norsk fotball 2021

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.653
    Antall liker
    3.353
    ^supert med et slikt midtstoppertallent og litt rart at ikke RBK er på ballen når det gjelder slike unge spillere som attpåtil har en far som spillte Cl for dem.
    Håper vi ser ham hos solbakken om ikke lenge.
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Hvil i fred Nils Arne Eggen!
     
    Sist redigert av en moderator:

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.653
    Antall liker
    3.353
    Erik Niva og Håkan Andreasson sin podcast om Eggen sitt Rosenborg frem mot 1996. Fantastisk og grundig fortalt.

    Fotboll av och för trönder, Nils Arne Eggens upproriska fotbollsbönder. Lilla Rosenborg åkte ner till San Siro och slog ut Arrigo Sacchis mäktiga Milan i en måstematch - och de gjorde det med nio spelare från sitt eget närområde.

    53. Rosenborg BK 1996 – When We Were Kings – Podcast – Podtail
     
    • Liker
    Reaksjoner: SAL

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.653
    Antall liker
    3.353
    Norsk Fotball 2021 - det ble folk på tribunene (og folk er folk)

    FB7QyBqXIAMPgJU.jpg
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.992
    Antall liker
    6.216
    Erik Niva og Håkan Andreasson sin podcast om Eggen sitt Rosenborg frem mot 1996. Fantastisk og grundig fortalt.

    Fotboll av och för trönder, Nils Arne Eggens upproriska fotbollsbönder. Lilla Rosenborg åkte ner till San Siro och slog ut Arrigo Sacchis mäktiga Milan i en måstematch - och de gjorde det med nio spelare från sitt eget närområde.

    53. Rosenborg BK 1996 – When We Were Kings – Podcast – Podtail
    Fotbaill e itj så vanskelig det, sjø.... For dein som kain det.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.992
    Antall liker
    6.216
    11-åringen kom akkurat hjem og spurte om det var sant at RBK var det eneste laget som slo Real Madrid i CL et år. Så jeg viste ham målene til Strand og Brattbakk fra den gangen. Det første jeg ser etterpå er at Strand har blitt assistenttrener. Det er kanskje ikke så dumt å engasjere noen som var med på den tiden, og som kan litt om hvordan de spilte. Du finner i alle fall ikke en mer populær mann på Lerkendal enn Strand, etter at Eggen gikk bort.
     
    • Liker
    Reaksjoner: SAL

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.653
    Antall liker
    3.353
    Rekdal har også pratet om å få inn en "nice guy" i apparatet. Sikkert lurt.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.653
    Antall liker
    3.353
    Norsk Fotball 2021 - VIF....opp som en løve og ned som en skinnfell....igjen

    9ec4f1ac038f933f466c97a440e1638d.jpg
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.653
    Antall liker
    3.353
    Norsk Fotball 2021 - Molde solgte Aursnes, tapte 6-0 mot Godset og gullet glapp. Hva nå når Ohi også har forlatt skuta?

    8cb2a108-c1e7-4700-bcb9-53cf28fd6466.jpg
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.653
    Antall liker
    3.353
    Rekdal har også pratet om å få inn en "nice guy" i apparatet. Sikkert lurt.
    Det var ikke meningen å være artig. Rekdal har selv sagt at han trenger en mann for å ta seg litt av spillere utenfor elleveren. Rekdal og Frigård vil jobbe mye med det faste laget mens man trenger hele a-laget for å ta gull. Selv Glimt er avhengig av sine 25 spillere for å holde oppe spillet sitt. Her viser Rekdal at han har hodet med seg.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.992
    Antall liker
    6.216
    Strand kan få æren hvis dette mot for modning går bra, så kan Reka få skylden hvis det går dårlig.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.653
    Antall liker
    3.353
    NFF og Norsk toppfotball har før vist at de hater supporterne. Nå tar de den enda ett skritt lengre. Hovedrunden i Obosligaen skal i år spilles på mandager.
    Nå kan det ikke være ønskelig at folk skal komme på kamp, og i hvert fall ikke skape stemning. Om ikke annet er det enda en solid straff for å havne under streken.

    En og annen kamp...ja. Hovedrunden....nei. Dette er ikke supporter- eller familievennlig.

    Supporteropprør i Obosligaen: – Komplett galskap – VG

    Norges Fotballforbund, NTF, Fotball Media og rettighetshaver Discovery setter i fellesskap opp spilleplanen.
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.254
    Antall liker
    9.079
    Molde flørter med Berisha


    – Er Molde en klubb du kunne tenke deg å spille for dersom klubbene ble enige om overgangssum?

    – Per nå kunne jeg ikke tenkt meg det. Fordi jeg først og fremst har et ønske om å komme meg til utlandet. Dessuten trives jeg veldig godt i Viking. Det skal egentlig ganske mye til for å få meg bort fra Viking. Samtidig er fotballen slik at du aldri vet. Vi får se på slutten av overgangsvinduet.

    – Molde la inn bud på deg i fjor sommer, og du kjenner til interessen deres. Hvilken holdning hadde du til budet da?

    – Jeg vet at interessen er der, ja. Holdningen da var at jeg ikke hadde lyst til å dra dit. Derfor takket jeg også nei.

    – Er det samme holdning du har nå?

    – Ja, det er samme holdning jeg har nå, svarer 27-åringen.

    – Er det enten utlandet eller Viking for deg?

    – Ja, nå er det slik, svarer Berisha som tidligere har sagt at det er den sportslige og økonomiske totalpakken som er viktig for ham dersom han skal forlate Viking.
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.782
    Antall liker
    5.431
    Sted
    Holmestrand
    Sportsjournalister er bortreiste på sitt helt eget vis:
    « På litt uforståelig vis klarte Rosenborg å søle bort det Ingebrigtsen bygde opp med tre seriegull og to cupgull.»
    RBK/Koteng sparket Ingebretsen.
    Siden har det vel ikke gått så veldig bra?
    Ikke noe uforståelelig med det?
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.653
    Antall liker
    3.353
    Vil tro Molde er ganske desperat etter en som Berisha etterat Ohi dro ut. Jeg vil heller se ham i mørkt blått når ikke gult er realistisk.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.691
    Antall liker
    9.290
    Sted
    Trondheim
    Ingebrigtsen bygde opp? Var du på Lerkendal? Etter hvert som Ingebrigtsen ble høy på seg selv ble de jo dårligere og dårligere. Det fungerte bra i begynnelsen, men etter som Ingebrigtsen ble mer og mer sikker på at han var selve frelseren sluttet han å høre på råd og skulle styre alt etter eget hode. Hadde han hatt et hode hadde sikkert det gått bra...
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.992
    Antall liker
    6.216
    Sportsjournalister er bortreiste på sitt helt eget vis:
    « På litt uforståelig vis klarte Rosenborg å søle bort det Ingebrigtsen bygde opp med tre seriegull og to cupgull.»
    RBK/Koteng sparket Ingebretsen.
    Siden har det vel ikke gått så veldig bra?
    Ikke noe uforståelelig med det?
    Nei, nei, nei. Her tar du helt feil. Det ble 4 seriegull og 3 cupgull. De vant the double det året han fikk sparken også.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.653
    Antall liker
    3.353
    Vi har mye å takke Kåre for. Han brakte Norge oppover på UEFA sine koeffisientlister og Rosenborg ut av sine tittelløse år.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.691
    Antall liker
    9.290
    Sted
    Trondheim
    Og sendte dem ned i en lang utforbakke de fremdeles sliter med å komme bort fra. Jeg hadde sesongkort i Ingebrigtsenperioden, og det var sørgelig å se hvordan laget forfalt i den perioden. "Opp som en løve, ned som en skinnfell" er nok en god beskrivelse av Kåre.
    Det har selvfølgelig ikke hjulpet at man har hatt problemer med å finne den rette treneren til å snu det. Coolen, Horneland og Hareide var ikke gode valg. Hareide lekte landslagstrener og satte opp et lag ut fra motstanderen heller enn å spille inn et førstelag.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.653
    Antall liker
    3.353
    4 seriegull og 3 cupgull. Man ville bli genierklært alle andre steder og i alle andre klubber i Norge. Forfallet må ha vært ulidelig.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.691
    Antall liker
    9.290
    Sted
    Trondheim
    Det var i hvert fall tydelig at spillerne ikke ante hva de skulle gjøre på slutten av Ingebrigtsen-perioden. De sprang rundt som hodeløse høns og spilte støttepasninger.
    Virkeligheten gikk vel opp for styret den 11/7 - 2018 da han sa seg fornøyd med en kamp der de spilte helt elendig og tapte 0-1 mot Valur på Island.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.653
    Antall liker
    3.353
    Tror Koteng i styret hadde sendt han Kåre en del SMSer før det også. Det var en en slags kampanje om de de var for dårlig trent. Og så slo de selvsagt Valur hjemme og ble seriemestere det året også. De hodeløse hønsa satt vist i styret også.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.992
    Antall liker
    6.216
    De eneste gullene vi tok etter at Eggen også fikk sparken, i 2010.
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.782
    Antall liker
    5.431
    Sted
    Holmestrand
    Ingebrigtsen bygde opp? Var du på Lerkendal? Etter hvert som Ingebrigtsen ble høy på seg selv ble de jo dårligere og dårligere. Det fungerte bra i begynnelsen, men etter som Ingebrigtsen ble mer og mer sikker på at han var selve frelseren sluttet han å høre på råd og skulle styre alt etter eget hode. Hadde han hatt et hode hadde sikkert det gått bra...
    Det er et avissitat. 😎
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.653
    Antall liker
    3.353
    Neppe. Skal se den avisa som skrev at Kåre ikke hadde hode. Hodeløst :)
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.653
    Antall liker
    3.353
    Rekdal vil vinne kamper ser jeg ^ Det blir en spennende start på årets sesong.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.691
    Antall liker
    9.290
    Sted
    Trondheim
    Det var nå bare en litt flåsete kommentar. Jeg stiller med tvilende til at Kåre var noen god hovedtrener. Som hjelpetrener i Viking gjorde han visstnok en god jobb, og bakgrunnen for at han ble hentet til RBK. Det han har fått til etter jobben i RBK tyder jo ikke på det.
    Det sies jo (har ikke førstehånds kunnskap til det, så det kan jo være feil) at han gjerne ville være "en av gutta i garderoben". De populære lærerne er ikke nødvendigvis de gode lærerne. De gode lærerne er de som stiller krav. Det blir man ikke populær av (unntatt etterpå når man har skjønt hvor god lærer man hadde).

    Men nå er det neste sesong som gjelder. Klarer B/G å fortsette på den samme måten? hva med Viking, Molde og ikke minst RBK? RBK har jo solgt unna en del og det virker som om de vil sastse på yngre krefter. Hvor lang tid vil det evt. ta før det fungerer? Det kan bli spennende.
     
    Sist redigert:

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.782
    Antall liker
    5.431
    Sted
    Holmestrand
    Det var nå bare en litt flåsete kommentar. Jeg stiller med tvilende til at Kåre var noen god hovedtrener. Som hjelpetrener i Viking gjorde han visstnok en god jobb, og bakgrunnen for at han ble hentet til RBK. Det han har fått til etter jobben i RBK tyder jo ikke på det.
    Det sies jo (har ikke førstehånds kunnskap til det, så det kan jo være feil) at han gjerne ville være "en av gutta i garderoben". De populære lærerne er ikke nødvendigvis de gode lærerne. De gode lærerne er de som stiller krav. Det blir man ikke populær av (unntatt etterpå når man har skjønt hvor god lærer man hadde).

    Men nå er det neste sesong som gjelder. Klarer B/G å fortsette på den samme måten? hva med Viking, Molde og ikke minst RBK? RBK har jo solgt unna en del og det virker som om de vil sastse på yngre krefter. Hvor lang tid vil det evt. ta før det fungerer? Det kan bli spennende.
    Jeg har ikke peiling verken på fotball eller hvem som er eller ikke er gode trenere.
    Men det virker som du ser fullstendig bort fra resultatene KI kan vise til med RBK?
    "Som hjelpetrener i Viking gjorde han visstnok en god jobb, og bakgrunnen for at han ble hentet til RBK. Det han har fått til etter jobben i RBK tyder jo ikke på det."
    Nei, muligens ikke, men resultatene med RBK tyder jo på det?
    Er det de beste resultatene dine som viser hvor god du er, eller er det de dårligste?
    :LOL:
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn