Sport, sykkel og trening Norsk fotball 2020

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.948
    Antall liker
    6.128
    Er ikke Erik Hoftun ledig?
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.948
    Antall liker
    6.128
    Babacar Sarr har dratt til Saudi-Arabia, ser jeg. Det ble visst for mange voldtektsanklager i Norge, og der har de jo ingen utleveringsavtale. Godt håndtert av Molde, som klarte å holde ham i gang til han fikk rømt landet.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.470
    Antall liker
    9.605
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Moldes håndtering av denne saken er en skam for alle involverte. Les denne saken de som har mage til det:

    https://www.vg.no/sport/fotball/i/v...molde-spiller-for-voldtekt-foeler-seg-sviktet

    Visnes er også opprørt over Øystein Neerland, som var Stavrums forgjenger og Molde-direktør fra 2015 til utgangen av 2019.

    – Jeg måtte sitte i retten og høre på Øystein Neerland som sa at det var synd i «Baba», som han kalte ham ... At det var synd i ham fordi det var store internasjonale klubber som ikke lenger var interesserte i ham på grunn av denne saken. Så sitter jeg én meter unna ...
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.588
    Antall liker
    3.281
    Glimt har en svært viktig sesong foran seg, så da er myndighetenes reiseråd mindre viktig.
    Fredag ble det på nytt lagt ned forbud mot treningskamper for norske lag. Molde kunne spille Europa League-hjemmekampen sin i Spania, mens landskampen mot Tyrkia skal spilles i Malaga. Det konkurreres om VM-medaljer verden rundt, samtidig som det er stans i Norge.

    Eurosport har som vanlig en mer balansert artikkel om saken enn VG.
    Glimt reiser på treningsleir til Spania – mener det er tryggere enn i Norge - Eurosport
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.948
    Antall liker
    6.128
    En økning i smitten nå, så får verken Molde eller Glimt innreisetillatelse før serien er avgjort...
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.588
    Antall liker
    3.281
    Da er gullet ryddet for Fagermo. Tipper han blir glad :)
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.948
    Antall liker
    6.128
    Eller Brann, som hadde små problemer med å slå glimt nylig.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.588
    Antall liker
    3.281
    ...et Glimtlag som knapt hadde fått trent sammen og heller ikke spilt en eneste treningskamp. Sier ikke all verden. Men han barnebarnet til Kniksen blir spennende å følge.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.470
    Antall liker
    9.605
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Eller Brann, som hadde små problemer med å slå glimt nylig.
    Var det ikke sånn i fjor også?

    Fjorårets treningskamper sa i hvert fall særdeles lite om hvordan sesongen kom til å ende.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.588
    Antall liker
    3.281
    Molde klar for åttedelsfinale. Det er meget sterkt av ett lag utenfor sesong. VG slår til med overskriften " Pinlig exit mot Norge-miniputten " tatt fra tyske Bildt. Pinlig fokus fra avis-miniputten.
     

    kvasi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.09.2007
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    1.121
    Glimt har en svært viktig sesong foran seg, så da er myndighetenes reiseråd mindre viktig.

    Glimt har jo nylig hentet etpar afrikanere som tok med seg mutert virus til byen så Glimt syns sikkert det er utrygt å være hjemme nå.
     

    Multikanal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    1.464
    Antall liker
    885
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Kan ikke se problemet med at Glimt reiser til Spania.Landslaget er jo pålagt å reise der for å spille "hjemmekamp" mot Tyrkia. :cool:
     

    Handsoer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    3.875
    Antall liker
    1.897
    Sted
    Sortland
    Bare å gratulere Molde med avansement!
    Veldig sterkt.
    Og om LInde fortsetter storspillet blir det vanskelig for alle når sesongen sparkes i gang.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.588
    Antall liker
    3.281
    Glimt har jo nylig hentet etpar afrikanere som tok med seg mutert virus til byen så Glimt syns sikkert det er utrygt å være hjemme nå.
    Hva er dette slags tull. Stortalentet Boniface ble smittet mens han var sørpå for en nødvendig operasjon. Han er skadet. Afrikanerne Berg og Lode (stortalent de også selvsagt) ble smittet sørpå mens de skulle spille med flagget på brystet..... for Norge, ikke Zambia eller Mosambik.
     

    Multikanal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    1.464
    Antall liker
    885
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Den registrerer mange forskjellige data,bl.a puls,fart,maks fart,lengde sprunget mm.
     
    Sist redigert:

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.588
    Antall liker
    3.281
    ^Denne ene gangen vil jeg også stemme i med eya TIL!
     
    R

    rr30629

    Gjest
    "Strømsgodset og Viking støttar Tromsø. Rosenborg, Odd, Stabæk og Vålerenga vil ta saka opp på årsmøta."

    « Fotballpresident Terje Svendsen seier at NFF har prøvd å betre forholdet til arbeidarane i Qatar gjennom dialog.» Bankers.

    NFF sier at det ikke er veien å gå, påvirkning er greia sier de. Nå blir det etter all sannsynlighet et valg de i praksis aldri må ta da det må en sensasjon til for at vi kvalifiserer oss men et standpunkt må man forvente at NFF tar før vi kommer så langt.
     

    kvasi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.09.2007
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    1.121
    Hva er dette slags tull. Stortalentet Boniface ble smittet mens han var sørpå for en nødvendig operasjon. Han er skadet. Afrikanerne Berg og Lode (stortalent de også selvsagt) ble smittet sørpå mens de skulle spille med flagget på brystet..... for Norge, ikke Zambia eller Mosambik.

    Det er ikke tull, det er fakta som har blitt meg fortalt av en av deres største sponsorer ..
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.588
    Antall liker
    3.281
    Det er ikke tull, det er fakta som har blitt meg fortalt av en av deres største sponsorer ..
    Skjerp deg. Du sier at Glimt nylig hentet et par afrikanere som tok med seg mutert virus til byen. Glimt har 1 - en afrikaner på laget og han har vært her en stund.
     

    kvasi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.09.2007
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    1.121
    Skjerp deg. Du sier at Glimt nylig hentet et par afrikanere som tok med seg mutert virus til byen. Glimt har 1 - en afrikaner på laget og han har vært her en stund.
    Skjerp meg sier du, begrunnes med hva da? Det er på tide at lokale media i nordnorge/Bodø tar frem ballene og sier det som det er. Glimt har importert afrikansk mutert virus og spredd det på skolen som ligger på Aspmyra og videre ut blandt alle som bor i byen. Sånn er det, og det er fakta.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.588
    Antall liker
    3.281
    "Strømsgodset og Viking støttar Tromsø. Rosenborg, Odd, Stabæk og Vålerenga vil ta saka opp på årsmøta."

    « Fotballpresident Terje Svendsen seier at NFF har prøvd å betre forholdet til arbeidarane i Qatar gjennom dialog.» Bankers.

    NFF sier at det ikke er veien å gå, påvirkning er greia sier de. Nå blir det etter all sannsynlighet et valg de i praksis aldri må ta da det må en sensasjon til for at vi kvalifiserer oss men et standpunkt må man forvente at NFF tar før vi kommer så langt.
    Glimt vil også ta opp saken på årsmøte sitt. Utrolig mye cred til Tromsø IL som starter snøballen. Nå må alle andre klubber følge opp sånn at det blir styrke i protesten.

    Tromsø IL mener det er på tide at fotballen stopper opp og tar noen steg tilbake. Vi bør tenke over hva som er fotballens idé og hvorfor så mange elsker vår idrett.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.948
    Antall liker
    6.128
    Når folk vil boikotte VM i Qatar, hva er det de egentlig mener vi skal gjøre? Trekke oss fra kvailifiseringen? Trekke oss dersom vi mot formodning kvalifiserer oss? Si at vi ikke hadde blitt med dersom vi hadde kvalifisert oss, etter at vi har røket ut?
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.588
    Antall liker
    3.281
    Tromsø IL og de andre klubbene som fulgte dem mener at hvis Norge kvalifiserer seg gjennom den kommende kvalifiseringen, bør vi takke nei til å reise til Qatar. Tromsø IL vil heller ikke ta del i promotering av VM i det lille sjeikedømmet.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.948
    Antall liker
    6.128
    Blir stas å spille på landslaget i kvaliken, i så fall.
     

    Multikanal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    1.464
    Antall liker
    885
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Tromsø IL og de andre klubbene som fulgte dem mener at hvis Norge kvalifiserer seg gjennom den kommende kvalifiseringen, bør vi takke nei til å reise til Qatar. Tromsø IL vil heller ikke ta del i promotering av VM i det lille sjeikedømmet.
    Lille Norge skal redde verden igjen. ;)
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.588
    Antall liker
    3.281
    Blir stas å spille på landslaget i kvaliken, i så fall.
    Nødlandslaget spilte kun for æren. En av de kuleste kampene jeg har sett. Spill gjerne kvaliken, men viktigst av alt, spill bra fotball.
     
    R

    rr30629

    Gjest
    Det finnes ikke et eneste argument om å delta som slår argumentene om ikke å delta. Men spill gjerne kvaliken, god trening.

     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.948
    Antall liker
    6.128
    Nødlandslaget spilte kun for æren. En av de kuleste kampene jeg har sett. Spill gjerne kvaliken, men viktigst av alt, spill bra fotball.
    Det sto mye mer på spill for nødlandslaget enn for karantenelandslaget. De fikk en sjelden mulighet til å vise seg fram og kanskje tre ut av skyggenes dal. De spilte for sin egen fotballfremtid, og ga alt.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.948
    Antall liker
    6.128
    Det er jeg ikke enig i. Det må finnes bedre metoder enn boikott, tenker jeg.

    Det finnes ikke et eneste argument om å delta som slår argumentene om ikke å delta. Men spill gjerne kvaliken, god trening.

     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.588
    Antall liker
    3.281
    The growing calls for a boycott of the Qatar World Cup | The Independent

    Fifa told The Independent: “We don’t think that a boycott of the World Cup would be the right approach or would serve any useful purpose to address any human rights issues in Qatar,” said a spokesperson.

    “To be frank, we actually think that engagement and dialogue is the best way to promote understanding of universal human rights values.”


    Men, i Danmark truer sponsorer å trekke seg og vil ikke ha noe å gjøre med dette å gjøre.

    ...it is “likely” that the bank will withdraw its branding if Denmark - top seeds in their qualifying group and drawn against countries including Scotland and Israel, as well as reaching the last 16 in the 2018 World Cup – heads to Qatar in November 2022.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.948
    Antall liker
    6.128
    Hva slags metoder tenker du da?
    Før jeg bestemmer meg for noe slikt ville jeg satt meg bedre inn i realitetene. I samme periode har det dødd 40.000 nordmenn, uten at det er snakk om å boikotte norske idrettsarrangementer. Når folk leser bare overskrifter så bærer det fort galt av gårde.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.588
    Antall liker
    3.281
    Før jeg bestemmer meg for noe slikt ville jeg satt meg bedre inn i realitetene. I samme periode har det dødd 40.000 nordmenn, uten at det er snakk om å boikotte norske idrettsarrangementer. Når folk leser bare overskrifter så bærer det fort galt av gårde.
    Jeg kan anbefale å sette seg inn i realitetene for arbeiderne på VM anleggene. Amnesty har lenge skrevet om utnyttelsen av denne arbeidskrafta, om hvordan de tvinges til å selv betale dyre inngangspenger for de de kaller moderne slaveri. Svært dårlige boforhold, lønninger som utsettes eller ikke kommer, forbud mot å forlate arbeidsområdet, ikke kan forlate landet eller kontrakten eller få seg ny jobb, trusler, deportasjon (av politiet) uten lønn når noen blir for vanskelige. Kort sagt grufullt slaveri.

    Hvordan man kan sammenligne 6.500 dødsfall over ti år på disse VM anleggene på grunn av hardt arbeide i de fire varmeste månedene, med naturlige dødsfall i Norge er utrolig - rart.

    Å boikotte VM løser neppe slaveriet på arbeidsplasser verden rundt. Men man må tenke på fotballens ide' - og hvorfor så mange elsker idretten. Det at korrupsjon, moderne slaveri og et høyt antall døde arbeidere er fundamentet til det viktigste mesterskapet vi har, VM, er overhodet ikke akseptabelt.

    VM i Qatar.jpg
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    Før jeg bestemmer meg for noe slikt ville jeg satt meg bedre inn i realitetene. I samme periode har det dødd 40.000 nordmenn, uten at det er snakk om å boikotte norske idrettsarrangementer. Når folk leser bare overskrifter så bærer det fort galt av gårde.
    Moderne slaveri er ikke så farlig. Det dør flere nordmenn av alderdom. Pyttsann!
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.588
    Antall liker
    3.281
    Supportere og fotballklubber krever norsk boikott av VM i Qatar i Debatten på NRK i dag 21:20.
     
    • Liker
    Reaksjoner: SAL
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn