Sport, sykkel og trening Norsk fotball 2020

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • M

    medlem215396

    Gjest
    Fotball er ikke hva det en gang var, verken i Norge eller ellers i verden. Holding, filming og en masse flisespikkeri. Tenker av og til at de som legger seg for ingenting, ruller rundt og bærer seg skulle bli tildelt (av dommeren) å måtte løpe rundt med en rosa håndveske i 5 minutter.
    Dommeren ville selvfølgelig ikke se ut, med 4-5 håndvesker i beltet og i tillegg, sjansen for at dommeren ser filmingen er dessverre lik null.
     
    • Liker
    Reaksjoner: SAL

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.508
    Antall liker
    2.690
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Jeg er så glad for at jeg har et totalt avslappet forhold til norsk fotball.
    En gang i tiden var det litt spennende å følge med, da Drillos og RBK hadde sine storhetstider.
    Men i dag? Næh..... Unntaket må jo være Glimt, som det skal bli spennende å følge utviklingen på.
    Måten de gikk gjennom sesongen på i år, minner litt om utviklingen Liverpool har vært gjennom etter at Klopp tok over, men Glimt har nok fortsatt litt å lære før de er "der"........

    Resten? Middelmådigheter!

    mvh
    Proffen
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.588
    Antall liker
    3.280
    Middelmådigheter, det sa de om hver enkelt Glimtspiller også. Det er store muligheter i Norsk fotball, med norske laksesmurte midler tilgjengelig. This will go to himmels.
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.508
    Antall liker
    2.690
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Middelmådigheter, det sa de om hver enkelt Glimtspiller også. Det er store muligheter i Norsk fotball, med norske laksesmurte midler tilgjengelig. This will go to himmels.
    Det er jo bare en måte å si at norsk fotball har utviklingspotensiale på.............. ;)
    Men til himmels? Skjer nok dessverre aldri!............

    mvh
    Proffen
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.588
    Antall liker
    3.280
    PL hadde også utviklingspotensiale. Hvem skulle tro det. Kompetansen til Pepp og Klopp gjorde susen, og før det, Wenger.
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.508
    Antall liker
    2.690
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Så engelsk fotball hadde ingenting å by på før de to ankom.....?
    Det er jo i beste fall historieløst!

    mvh
    Proffen
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.110
    Antall liker
    2.594
    Torget vurderinger
    16
    Spillerne er vell i utgangspunktet nokså jevne og tar nivået. Den største forskjellen tror jeg ligger i treneren(e) og de rundt laget. Eggen styre Rosenborgskuta på jevn høy kurs og bygde opp noe som varte en stund etter han. Knutsen og gjengen driver det samme i Bodø. Det holder nok så lenge de har slik kompetanse og glød i trenerapparatet.

    Jeg tror at spillere under slike forhold som tidligere i Rosenborg og nå i Glimt vokser uproporsjonalt mer enn i andre klubber. Ikke rart det blir spillersalg av slikt. Spillersalg ser også ut til å være motiverende for andre i klubben. De opplever at de har ett springbrett videre og en klubb som ikke stopper dem. Flere faktorer som forsterker hverandre.

    Klart det fortsetter.
    Enig i det meste her, men ikke at spillerne er jevne. Alle tar selvfølgelig nivået ellers får de ikke spille, men jeg har aldri spilt noe sted hvor ikke alle visste hvem den beste spilleren var. Jeg mener det er god forskjell på spillerne og det gjelder på alle nivå.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.588
    Antall liker
    3.280
    Så engelsk fotball hadde ingenting å by på før de to ankom.....?
    Det er jo i beste fall historieløst!

    mvh
    Proffen
    Pepp, Klopp og Wenger utviklet PL videre fra ett allerede bra nivå. Vi kommer neppe dit, men vi kan ta bra innpå. Hvorfor ikke? Penger og kunnskap over tid. Glimt er i ferd med å bygge ett akademi som vil stå seg lenge. Resten kommer etter - for hvorfor skulle Glimt være unike?
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.588
    Antall liker
    3.280
    Sahraoui går vell til Barca snart :) Trønderne går på sin side mot 5.plassen.
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.508
    Antall liker
    2.690
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Respekt for de som mener og tror at norsk fotball holder relativt høyt nivå.
    Selv heller jeg mer mot å sammenlikne det generelle norske fotballnivået ifht sterke nasjoner som Spania, Italia, Tyskland, England med hvor danske skigåere og -løpere befinner seg ifht de norske - dvs noen lysår i bakevjen.....


    mvh
    Proffen
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.027
    Antall liker
    7.627
    Sted
    Oslo
    Respekt for de som mener og tror at norsk fotball holder relativt høyt nivå.
    Selv heller jeg mer mot å sammenlikne det generelle norske fotballnivået ifht sterke nasjoner som Spania, Italia, Tyskland, England med hvor danske skigåere og -løpere befinner seg ifht de norske - dvs noen lysår i bakevjen.....


    mvh
    Proffen
    Vel med norske spillere som gjør det bra på kontinentet, og en norsk trener som tross alt baksnakk ikke gjør seg bort i England. Med et innbyggertall omtrent som en bydel i London, vi gjør det ikke så gæernt.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.588
    Antall liker
    3.280
    Hasta la vista til IK Start og Aalesund. Vi forventer mer av polkadottrøyene fra Tromsø og kanarifuglene fra Lillestrøm.
     
    R

    rr30629

    Gjest
    Ikke nok med det, dette er jo ganske så utolig..


    Topp ti på The Guardians liste
    1. Robert Lewandowski
    2. Lionel Messi
    3. Cristiano Ronaldo
    4. Kevin De Bruyne
    5. Sadio Mané
    6. Erling Braut Haaland
    7. Kylian Mbappé
    8. Mohamed Salah
    9. Neymar
    10. Virgil van Dijk
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.588
    Antall liker
    3.280
    Fantastisk for en tid vi lever i. Blir Haaland på lista når han er 36 år tro?

    Håper bare at det Norske landslaget klarer å gjøre noe ut av denne forutsetningen hvor vi har en av verdens aller beste spisser ever på laget, støttet opp av spillere fra de beste ligaene i verden.
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Jeg så den siste halve timen av Mjøndalen- Sogndal og stusser over at Mjøndalen/ Sveen visstnok står i offside ved mål 2?
    Har ikke Sogndalspiller nr. 6 også et høyrebein? Så langt jeg kan se, siden vi ikke ser nedre del av det nevnte høyrebeinet, er Sveen onside i det nevnte tilfellet.

    Enten er jeg helt akterutseilt når det kommer til fotballregler eller så er disse såkalte ekstertene helt på jordet..... igjen?

    Ha fortsatt gode Juledager :)
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.588
    Antall liker
    3.280
    Offside på sånne situasjoner hvor begge lag står i en og samme sekstenmeter er helt teit uansett. Da er årets Norske fotball over, sees til neste år.
     

    ØyvindH

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    93
    Antall liker
    128
    Jeg så den siste halve timen av Mjøndalen- Sogndal og stusser over at Mjøndalen/ Sveen visstnok står i offside ved mål 2?
    Har ikke Sogndalspiller nr. 6 også et høyrebein? Så langt jeg kan se, siden vi ikke ser nedre del av det nevnte høyrebeinet, er Sveen onside i det nevnte tilfellet.

    Enten er jeg helt akterutseilt når det kommer til fotballregler eller så er disse såkalte ekstertene helt på jordet..... igjen?

    Ha fortsatt gode Juledager :)
    Ekspertene er på riktig jorde denne gangen, Sveen må ha minimum to spillere på linje eller innenfor seg. I dette tilfellet har Sogndal-keeperen beveger seg utenfor Sveen så selv om bakerste forsvarer er innenfor Sveen, er det offside :)
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.588
    Antall liker
    3.280
    Ekspertene er på riktig jorde denne gangen, Sveen må ha minimum to spillere på linje eller innenfor seg. I dette tilfellet har Sogndal-keeperen beveger seg utenfor Sveen så selv om bakerste forsvarer er innenfor Sveen, er det offside :)
    Kan bli dette som gjør at vi får VAR i Norsk fotball. Dommer Tom Harald Hagen fortsetter sine innrømmelser, denne gangen når det gjelder mål.

    NFF etter dommartabbe på scoring mellom Sogndal og Mjøndalen: VAR kan komme til Noreg i 2023 – NRK Vestland
     

    ØyvindH

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    93
    Antall liker
    128
    Kan bli dette som gjør at vi får VAR i Norsk fotball. Dommer Tom Harald Hagen fortsetter sine innrømmelser, denne gangen når det gjelder mål.

    NFF etter dommartabbe på scoring mellom Sogndal og Mjøndalen: VAR kan komme til Noreg i 2023 – NRK Vestland
    Jeg var VAR-tilhenger før det ble innført i England, nå kan de bare fjerne det for min del. Måten de praktiserer det der borte har fjernet mye av gleden ved fotball.
    Det er like tilfeldig nå om det dømmes riktig eller ikke og det å sitte å se på streker som blir dratt frem og tilbake for å se etter en millimeteroffside har ingenting med fotball å gjøre.
    Da er det bedre etter min mening å leve med dommere som gjør feil i øyeblikket enn dommere som fortsatt gjør feil etter å ha sett ett minutt på en situasjon i slow-motion.
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Ekspertene er på riktig jorde denne gangen, Sveen må ha minimum to spillere på linje eller innenfor seg. I dette tilfellet har Sogndal-keeperen beveger seg utenfor Sveen så selv om bakerste forsvarer er innenfor Sveen, er det offside :)
    Takk så mye, nå ble jeg litt roligere :) ..... og det er tydeligvis mange år siden jeg var aktiv fotballspiller.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.588
    Antall liker
    3.280
    lokomotiv.jpg

    Nå snur det store lokomotivet i Norsk fotball. Horneland kuttet ut datamålingene på treningene fordi han «klarer å se om de løper nok». Nå går trønderne i stikk motsatt retning og ansetter NTNU-professor.

    – Har Norge sovet litt i timen da?

    – Jeg synes det. Helt klart. Vi var jo langt fremme på fysiske ressurser, spesielt i Rosenborg da Eggen & Co. var gode i Champions League. Vi var ganske langt fremme på det ZXY-systemet, men vi har sovet litt i timen når det gjelder belastningsstyring.

    Rosenborg satser på teknologi innen fysisk trening: – Har sovet i timen – VG
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.027
    Antall liker
    7.627
    Sted
    Oslo
    Det burde være et tak på hvor mange spillere en klubb kan :eie: uten at de er i troppen.
    Unge talenter kan gå i en ørkenvandring uten fast klubb
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.948
    Antall liker
    6.127
    Jeg mener; han ble lånt ut til Stabæk for å få spilletid, men når han som spiss ikke scorer et eneste mål der heller, hvordan kan han forvente å bli satset på av et lag som har som hensikt å bli supergode?
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.588
    Antall liker
    3.280
    Toppscorer for Glimt 2021. Tromsø har enda mareritt etter han scora hattrick mot dem i 2019. Sånt går ikke upåaktet hen her i byen.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.948
    Antall liker
    6.127
    Glimt må gjerne satse på ham. Han har vel ikke scoret i serien siden den kampen.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.588
    Antall liker
    3.280
    Glimt vet hva de vil ha. Om de blir enige så blir han garantert satset på. Spesiell sak at han går gratis.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.948
    Antall liker
    6.127
    Han blir sikkert kjøpt dyrt tilbake igjen, om han slår til.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.588
    Antall liker
    3.280
    Fra dagens lokalavis:

    Han fikk med seg en ganske normal onsdagsøkt med Glimt. Den besto av oppvarming, pasningsøvelser og en intensiv spillsekvens.

    – Det var en helt annen intensitet enn hva jeg er vant med. Det stilles helt andre krav her. Så jeg har mye å lære meg, sier Botheim.
    – Du kommer fra trening i Rosenborg. Det er jo så vi ikke tror på deg, svarte ANs sportsleder Freddy Toresen.
    – Jeg er bare ærlig, parerte Botheim raskt.

    – Vi blir forhåpentligvis enige i løpet av dagen.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.470
    Antall liker
    9.605
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Joda. Dette var treningsregimet under de siste par årene av Kåre og videreført av senere trenere, hyppig kritisert av deltagere på RBKweb i en årrekke.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.588
    Antall liker
    3.280
    Man kan si ett og annet om Molde-kampen i går mot et tysk lag, men resultatet er sterkt. De scora tre mål på naturgress, på utebane, utenfor sesong, med et minimum av treningskamper i beina. Årets serie kan bli artig å følge om dette er nivået.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.588
    Antall liker
    3.280
    Brann trenger ny sportssjef. Hvor er Stig Inge?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn