Noob

Brightside

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.10.2012
Innlegg
297
Antall liker
112
Sted
Arendal
Heisann!
Jeg får stjerner i øynene av å tenke på Vinyl, men har absolutt null peiling.

Nå har jeg fått tilbud om å kjøpe en enkelt "nytt og nyttig" spiller, og 50 LP av diverse artister for kr 500,-
Det er blant annet Barbra Streisand, Joe Tex og Saturday Night fever i samlingen.

Mitt egentlige spørsmål er: LP-plater til 10 kr stk. Er det et marked for det om det ikke skulle være en eneste interessant plate der?
Eller er dette bare å henge de opp til pynt?
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.958
Antall liker
13.284
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
knapt!
BS er vel ikke førstevalget til vinyl-hipsterne :rolleyes:
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Det kommer jo an på. Er det musikk du liker, er det et kupp. Hvis ikke, er det bare å kaste penger ut av vinduet. En postordre-platespiller er ikke noe å ha, hvis det er det "nytt og nyttig" skal bety,og hvis det var meg som fikk tilbud om en samling med "Barbra Streisand, Joe Tex og Saturday Night fever" hadde jeg løpt alt jeg kunne. ;) ...Men hvis dette er plater du kommer til å høre på: Selvsagt!
 

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Innlegg
8.500
Antall liker
6.873
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
En "Nytt og nyttig"-spiller av typen "United", "Mark" eller lignende bør du betales 500kr for å ta i mot, for å gjøre opp det er for ulempen med å kjøre den til nærmeste el-retur. Disse duger stort sett bare for å ødelegge platene.

Jeg mistenker dette er noe av typen "se hva vi fant i skapet etter våre foreldre på noen og åtti som døde nettopp." Jeg tenker det er en solid andel av tyske schlägere, Thore Skogmann, Freddy Kristoffersen, Bobby Bare og Jim Reevs inni der. Greit nok hvis du liker musikken. Ikke fullt så ok hvis du er nyfiken på vinylspilling. (Thore Skogmanns "Røkt Gjøk med Løk" er forsåvidt morsom nok, den...)

Jeg vil heller anbefale deg å gå på Finn og snoke i buskene til det dukker opp et tilbud av bedre kaliber. Det du har fått tilbud om er sånt som normalt blir gitt bort til frelsesarmeen.

Johan-Kr
 

Brightside

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.10.2012
Innlegg
297
Antall liker
112
Sted
Arendal
Er det ikke "nytt og nyttig" det magasinet man får i posten 2 ganger i året men "tøffelmopper" og "vanntette kløpinner". Merket på spilleren er Denver.

Men dette ble en veldig artig tråd. :D
 

Brightside

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.10.2012
Innlegg
297
Antall liker
112
Sted
Arendal
Når Barbra Streisand, Joe Tex og Saturday Night fever er de t du markedsfører samlingen med, så er jeg litt spent på resten. Det i seg selv er nesten verdt 500 kr. :p
 

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
40.316
Antall liker
83.408
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
97
Når Barbra Streisand, Joe Tex og Saturday Night fever er de t du markedsfører samlingen med, så er jeg litt spent på resten. Det i seg selv er nesten verdt 500 kr. :p
Er du musikkpolitiet som skal fortelle andre hva man skal like av musikk?
 

Brightside

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.10.2012
Innlegg
297
Antall liker
112
Sted
Arendal
Når Barbra Streisand, Joe Tex og Saturday Night fever er de t du markedsfører samlingen med, så er jeg litt spent på resten. Det i seg selv er nesten verdt 500 kr. :p
Er du musikkpolitiet som skal fortelle andre hva man skal like av musikk?
Hehe. Nei. Men jeg må da få lov til å spøke i min egen tråd. Er du moralpolitiet som skal bestemme hva jeg kan og ikke kan skrive?
 
  • Liker
Reaksjoner: TT.

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
40.316
Antall liker
83.408
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
97
Når Barbra Streisand, Joe Tex og Saturday Night fever er de t du markedsfører samlingen med, så er jeg litt spent på resten. Det i seg selv er nesten verdt 500 kr. :p
Er du musikkpolitiet som skal fortelle andre hva man skal like av musikk?
Hehe. Nei. Men jeg må da få lov til å spøke i min egen tråd. Er du moralpolitiet som skal bestemme hva jeg kan og ikke kan skrive?
Da er vi enige. Ha en fin kveld
 

Skipnes

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.11.2013
Innlegg
2.570
Antall liker
1.299
Sted
Oslo
Jeg har hatt et par platespillere og lagt det på hylla flere ganger. Ikke gå i fella med noe billig drit . Kjøp en platespiller for 3000 kr brukt . Så har du en god spiller for en nybegynner .
 

Brightside

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.10.2012
Innlegg
297
Antall liker
112
Sted
Arendal
Jeg har hatt et par platespillere og lagt det på hylla flere ganger. Ikke gå i fella med noe billig drit . Kjøp en platespiller for 3000 kr brukt . Så har du en god spiller for en nybegynner .
Takk! Jeg kommer nok til å mase igjen i begynnelsen av april, når jeg har penger.
 

6bm8

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2005
Innlegg
2.020
Antall liker
619
Sted
Gressvik/Fredrikstad
Torget vurderinger
1
Det ligger jo en Systemdek med jelco arm på torget. Det er en fin spiller å begynne med. Prisen er jo ikke noe å klage på heller..
 
Topp Bunn