Nok et vinylvaskprosjekt!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.671
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    Sykt flotte vaskere Scrooge, alt annet på markedet blir som en blek skygge i forhold.
    Har lest gjennom tråden (meget bra) og må si servicen er like flott som selve vaskeren.
    Ellers kan det da være to grunner til at inget firma har kastet seg på dette prinsipp slik jeg ser det.
    1. Du har tatt tatt patent (men det tror jeg egentlig ikke)
    2. Er mest sannsynlig, ingen kan konkurere på pris siden du nesten ikke har tatt betalt for jobben.

    Skaff deg patent og få de bygget i Kina.

    God og rein vinylhelg.
     

    Scrooge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2008
    Innlegg
    3.009
    Antall liker
    1.127
    Tusen takk for svært hyggelige ord, fbh71! :)
    Og nei, jeg har ikke tatt patent, men vurderte det faktisk en stund!
    Har for øvrig meget god kontakt med den kinesiske produsenten av vaskeren jeg bruker, (som til overmål sender meg nyhetsbrev og tilbud, av og til), så det hadde nok ikke vært så heeelt umulig å få til?
    Vel, jeg tok meg vel brukbart betalt for jobben, men kunne kanskje tatt litt mer? Timebetalingen var ikke akkurat storveis... Samtidig er jo spørsmålet hvor mye folk er villig til å betale for "leamikken"....

    God helg til deg også! ;D
     

    aiso

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2010
    Innlegg
    1.520
    Antall liker
    4.292
    Sted
    Glåmdalen
    Torget vurderinger
    16
    Jeg bruker Scroogemasteren mye og er strålende fornøyd. Har ingen planer om å bytte til en annen USC-vasker. Jeg har vasket mange plater til venner som en vennetjeneste. Det er jo ok. Men jeg har nå fått forespørsel om å vaske plater til folk jeg ikke kjenner så godt. De ønsker å betale, men jeg vet ikke noe om priser om jeg eventuelt skal vaske platene deres. Er det noen som vet noe om dette?
     

    Scrooge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2008
    Innlegg
    3.009
    Antall liker
    1.127
    Vel, det ikke så lett å sette noen pris på slike tjenester? Det går tross alt med litt tid, man forbruker vaskemidler, etc. Holdt opp imot hva man ellers kunne brukt tiden til, ville jeg forslagsvis tenkt i retning av en tier per plate, kanskje noe mer om det er snakk om små kvanta. Ellers er det godt å lese at du er fornøyd med vaskeren! :-D
     

    aiso

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2010
    Innlegg
    1.520
    Antall liker
    4.292
    Sted
    Glåmdalen
    Torget vurderinger
    16
    Ok. Takk for raskt svar. Jeg får se hva det blir til.
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.049
    Antall liker
    2.507
    Denne tråden har vært veldig inspirerende med et skikkelig flott sluttprodukt.

    Såpass at jeg har lyst å forsøke lage min egen. Dessverre oppgir eBay selgerne bare ytre mål og volume så jeg føler meg litt lost vedrørende valg at ultralydenhet.
     

    Scrooge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2008
    Innlegg
    3.009
    Antall liker
    1.127
    Indre mål, altså selve vaskerkarets mål bør være: Lengde 29,5 - 30cm Bredde 15cm, Dybde 15cm. Det mest kritiske er lengden, med 29,5 som et minimum! Nå er det slik fatt, etter egne erfaringer med flere produsenter, at de aller fleste vaskerne hvor det oppgis 6 til 6,5 ltr volum, har disse målene. Her har du en kandidat: Stainless Ultrasonic Cleaner Ultra Sonic Cleaning Machine Tank w/h Timer Heater | eBay Pass på at du får tak i en utgave for 230v / 50Hz! Ikke alltid at selgeren er like oppmerksom på dette. Lykke til! :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn