Politikk, religion og samfunn Nok et genialt trekk av de rødgrønne

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.317
    Antall liker
    13.381
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Takker for info.
    Men gjelder dette nå i anleggsperioden (rullebane 2000 meter), eller vil dette også gjelde etter ferdigstillelse, da rullebanen igjen har 2800 meter disponibel lengde?
    (Norges 3dje lengste bane, 400 meter mer enn på Andøya)
    Sagt på en annen måte; er max climb rate på disse flyene såvidt begrenset at de må begrense TOW grunnet terrenget?

    Antar at det er sikkerhetsmarginer ved tap av motorkraft (shutdown på én motor) ved take-off som er den begrensende faktor her?
    Hvor mye vind må det være før take-off i "feil retning" ikke er en opsjon?
    Per idag är det ingen reducering av banlängden på Evenes. Det var en periode i somras att vi opererade på reducerad längd pga montering av wire till jagerflyene, men det är färdigt och nu är det 2812 m TORA på bana 35 med en clearway på 90 m. Så ja, detta med viktproblem gäller vid normal banlängd. Ja, terräng nord av bana 35 är orsaken att vi och Poseidon måste reducera vikten. I våra performance data ligger det 5 obstacles som begränsar oss. Den första bara 91 m från banänden och den sista ligger 5528 m från banänden.

    Stämmer att det är motorbortfall som begränsar oss. Med två friska motorer är det problemfritt, men med en motor ställer det sig annorlunda och kraven som skall uppfyllas då gör att vikten går kraftigt ned med såpass mycket terräng i närheten.

    Räknade på det med vind och i fel riktning blir vi bara begränsade av flygmaskinens max certified tail wind component på 15 knop. Det går alltså helt fint att ta av med maxvikt mot syd upp till max tail wind komponent bestämt av Boeing och certificeringen av maskinen.
    (Detta under normal conditions. Har använt torr bana som utgångspunkt. Vid contaminated bana ställer det sig annorlunda och vi får kraftiga begränsningar, men det har med stop-möjligheterna att göra och inte terräng i utflygningen.)
     
    Sist redigert:

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.470
    Antall liker
    9.605
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Som sagt sier transportforskningen at det blir kø uansett. Man kan rett og slett - innenfor realistiske grenser - ikke bygge seg ut av køene. Det er noen år siden at Statens Vegvesen sa at dersom Ring 3 i Oslo skulle vært køfri hele døgnet måtte det, på det meste hatt 8 kjørefelt. I hver retning.

    Fenomenet er at når det blir mer vei tilgjengelig så begynner flere å bruke den fordi tidsregnestykket en stund ser annerledes ut. I tillegg kommer det gjerne mer bebyggelse som ytterligere belaster trafikken og til sist så tar uansett ikke veiene i andre enden, altså inne i sentrumsområdet, unna flere biler uansett.

    Dersom man har ordnet seg slik i livet at man kjører inn og ut av Oslo i rushtiden så er det strengt tatt bare å basere seg på å trilbringe en betydelig del av livet i kø.
    Bybanen i Bergen er stappa i rushtida. Det kan verken settes inn lengre vognsett eller hyppigere avganger. Likevel er politikken fortsatt at det skal fortsettes langs banen. Noen som ser et potensielt problem her? 😀
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    Jeg ser ikke hva alternativet skal være. Biltrafikken inn til Bergen er mer enn høy nok som den er.

    Hyppigere avgang kan nok ordnes om 10 år, men da må det komme kompenserende tiltak for å sikre sikkerhet.
     
    Sist redigert:

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.612
    Antall liker
    9.167
    Sted
    Trondheim
    De kunne f.eks. tillate husbygging et stykke unna bybanen og øke busstrafikken? Nå skal jo alt bygges langs banetraseen og all kollektivtrafikk skal gå på banen. Har de hørt om busser?
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    Sist jeg sjekket går det maaange busser i Bergen. En rekke ekspressbusser fra sentrum og sørover til hvor det er mange arbeidsplasser. Det bygges ut sørover.

    Bybanen bygges ut, straks er Fyllingsdalen tilgjengelig og helsepersonell kan med enkelthet ta seg til arbeidsplassen på Haukeland. Det blir mer og mer på bane. Bane er genialt da den er svært effektiv, i motsetning til busser som gjerne må stå og stampe i rushtrafikken med bilene.

    Ja, Knappetunnellen gjorde Sandsli og Kokstad mye mer tilgjengelig. Så hurra for ekspressbussene som kan kjøre der.

    Jeg ser få betydelige problemer med at det fortettes rundt bybanen. Jeg ser derimot et massivt problem med den nye E39 som sluser tusenvis av biler inn til Bergen. Jeg lurer på hvor de bilene skal gjøre av seg. Over Danmarksplass skal dem.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.322
    Sted
    Smurfeland
    Jeg har litt tro på desentralisering av næringsliv, og at byer best brukes til å bo i. Næringsvirksomhet med unntak av spisesteder, kino, teater, og lignende vil trolig profitere på å holde til utenfor byer, og med tilgang på parkeringsplasser.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.448
    Antall liker
    7.783
    Torget vurderinger
    0
    Når det gjelder terrengseparasjon for fly, og det som fastsetter minstehøyder ved landing, så er den begrensende faktor flyets klattreegenskper på en motor, hvis man mister motor på det verst tenkelige tidspunkt! Kravet til avstand ned til terrenget er ikke mange meter. Kravet ved avgang er faktisk lettere å oppnå, selv om det også baseres på at man mister en motor på værst tenkelige tidspunkt, men terrenget er utvilsomt en faktor som man må ta i betraktning når man opererer på en flyplass. Heldigvis har moderne fly med jetmotorer godt med skyvekraft! I gamle dager da maritime overvåkingsfly het Catalina og Albatross ville garantert Evenes ikke blitt debattert. Nå kjenner ikke jeg forholdene på Evenes veldig godt, men det hjelper ikke mye med lengre RWY hvis man bare bygger RWY nærmere terrenget som skaper problemene. Skal det hjelpe må RWY bygges ut i den andre enden. I forbindelse med at Kirkenes/Høybuktmoen skulle få mulighet til å ta i mot større fly ble det lenge vurdert at man måtte "høvle av" noen meter av nærliggende fjell. Et helt gjennomførbart prosjekt, men mildt sagt kostbart. Så etter nøye finregning kom man fram til at dette likevel ikke var nødvendig. Men innflygingsvinkelen ble endret slik at flyene kommer noe brattere inn mot rullebanen. Likevel har vi problemer i den andre enden som gjør at fly som mister en motor på avgang ikke kan fly rett fram, men må svinge litt og fly ut en dal.
    Så flyenes egenskaper bli tatt i betraktning når inn og utflygingsprosedyrer blir beregnet. Så selv om de nye P8 flyene er tunge som pokker så vil dette være tatt høyde for når inn og utflygingsprosedyrer blir beregnet. Enten vil det fungere helt greit, eller så vil det bli satt restriksjoner på operasjonene. Og husk, den begrensede faktor vil være hvor godt eller dårlig flyet kan klattre hvis en motor stopper på det værst tenkelige tidspunkt. Så jeg er ikke veldig redd for at operasjonene med P8 skal bli farlige, men tatt i betraktning hvilke vansker Evenes har med å få god nok bremseeffekt på RWY ville nok ikke Evenes vært mitt førstevalg.
    En annen sak er jo spørmålet om hvor smart det er å samle alle eggene ( flyene ) i samme kurv. Uansett hvor avansert luftvern Evenes og Ørlandet får i 2055 eller deromkring, så vil de nok ikke makte å 100% stoppe alle misiler som blir sendt mot disse to basene. Og det er nok ikke så griet om det skjer.
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.792
    Antall liker
    11.188
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Det er nok ikke bare dette som er problemet med Evenes... til sammenligning med de fleste andre flyplasser erEvenes bygd på ei smal stripe mellom vann som verneoråder, og åser og fjell. Bare plassering av ny hangar for P8 er problematisk, da man ikke kommer langt nok vekk uten å skape turbulens. Sikkerhetsavstander for armering må antageligvis dispenseres om mulig.... alt i motsetning til den flyplassen man vedtok å legge ned, som er bygd for MPA og alle nevnte problemer ikke eksisterer, og når man nå heller ikke kan legge ned Andøya, da den skal være beredskapsstasjon, gjestestasjon for utenlandsk MPA og fuel station for P8, er kaoset komplett og totalt absurd.
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.150
    Antall liker
    6.721
    Torget vurderinger
    4
    Ting tyder på at bokhøsten kan besørge mye god underholdning fremover.

    Det er mye jeg kan være uenig med når det gjelder arbeiderpartiets politikk, men det er bare to arbeiderpartister jeg misliker intenst som personer.
    Giske og Kolberg.
    Og nå må jeg altså si meg enig med, og applaudere, hva Kolberg forteller om Giske i den kommende boken sin. Mye har vært kjent, men ikke så i klartekst fra åpne kilder.

    Jeg har alltid forundret meg over hvordan Giske gled unna ansvaret for valgresultatet i 2017 hvor han hadde trumfet gjennom at man skulle kjøre hardt på økte skatter, men uten noen veldig klar begrunnelse. Daværende finanspolitisk talsperson og fraksjonsleder i Stortingets finanskomite, Marianne Marthinsen, advarte sterkt mot dette, men ble overkjørt og til alt overmål kastet som finanspolitisk talsmann til fordel for nettopp Giske etter det katastrofale valget som han hadde orkestrert.

    «Hvorfor har du så mye mot meg?», spurte Giske etter landsstyremøtet, ifølge boka.

    «Det er fordi du ikke setter partiet først. Du setter deg selv først», svarte
    Kolberg.
    ...og det er nettopp derfor han har klart å rote seg opp i så mange problemer, som ble problemer for partiet.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.843
    Antall liker
    19.662
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Det ligger enda mer krutt i boka.


    Han ble vraket fra vervet som leder i Kontrollkomiteen, ble ikke hørt angående advarsler rundt Giske. Kort sagt; fullstendig parkert.

    Kolberg får beskjeden på telefon, tre timer før møtet i stortingsgruppa.

    - Han rekker verken å puste eller stusse før hun slipper bomben: Kolberg er vraket. Han, som bare kan noen enkle fraser på engelsk, skal fra nå av være Aps fjerde medlem i utenrikskomiteen, heter det.

    Kort tid etter er Kolberg på Støres kontor. Han sender Stenseng på gangen. Så minner han Støre om sviket Kolberg opplevde av daværende partileder Thorbjørn Jagland da han dannet regjering i 1996. Kolberg hadde vært tett på Jagland. Nå ble han skjøvet ut og fikk jobb som statssekretær i forsvarsdepartementet.

    - Kolberg setter øynene i Støre. «At du skulle gjøre det samme - det hadde jeg aldri trodd, Jonas.»

    Kolberg får også vite at etterfølgeren som komitéleder, Dag Terje Andersen, har visst om omrokeringen en uke før Kolberg blir informert. Partiledelsen ville isteden overrumple han. Manøveren beskrives som et kupp mot Kolberg.

    - Å gi Støre noen råd nå, hadde ikke noen hensikt. Han hørte ikke på dem. Det var formidlet med presis tydelighet at Kolbergs tilstedeværelse og deltakelse ikke var ønsket. Kolbergs svært kritiske og uforsonlige holdning til Giske gjorde også at Støre ikke anså ham som en ressurs i saken, heter det.


    Brukte «varsel »mot Kolberg
    Kolberg forteller også om enn giftig kultur etter valgnederlaget i 2017, der varsler satt løst.

    Etter at Giske måtte gå som nestleder og finanspolitisk talsperson i 2018, ble det rokeringer i gruppa, og det var en mulighet for at Kolberg kunne gå fra utenrikskomiteen til kommunalkomiteen, som fraksjonsleder. Men det gikk ikke. Støre svarte unnvikende. Kolberg krevde svar.

    - «Det er kommet opp, dette med varselet mot deg», svarte Støre. Kolberg trodde ikke sine egne ører. «Men det er jo ikke noe varsel! Stenseng har revet det i to rett foran meg», heter det i boka.

    Støre brukte altså et såkalt varsel, som ikke var noen sak, som argument mot at Kolberg kunne få dette vervet.
     
    Sist redigert:

    morbid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Innlegg
    4.056
    Antall liker
    2.521
    Er vel få som er bedre egnet som leder av kontrollkomiteen enn Kolberg, beskere type skal man lete lenge etter.
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Det er ikke mye som gleder meg mer enn at akkurat Giske og Kolberg går løs på hverandre.

    "Vet du ikke hvem jeg er?" mot "Vet du ikke hvem jeg er?" Vanskelig å avgjøre hvem av de to som er mest ufordragelig.

    Mvh
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.150
    Antall liker
    6.721
    Torget vurderinger
    4
    Det er ikke mye som gleder meg mer enn at akkurat Giske og Kolberg går løs på hverandre.

    "Vet du ikke hvem jeg er?" mot "Vet du ikke hvem jeg er?" Vanskelig å avgjøre hvem av de to som er mest ufordragelig.

    Mvh
    Sånn sett har de vel begge gravd sin egen grav, men sjelden har man vel sett noen har blitt så grundig sparket ned i den som da Kolberg ble plassert som menig medlem i utenrikskomitteen. Den rungende stillheten fra den andre siden av partiet da DanseGiske sprellet som værst var også ganske sigende.
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.474
    Antall liker
    6.793
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Sånn sett har de vel begge gravd sin egen grav, men sjelden har man vel sett noen har blitt så grundig sparket ned i den som da Kolberg ble plassert som menig medlem i utenrikskomitteen. Den rungende stillheten fra den andre siden av partiet da DanseGiske sprellet som værst var også ganske sigende.
    Sånn sett, så fortjener de vel hverandre.

    Intern maktkamp er intet nytt i Arbeiderpartiet, men før var de flinkere til å holde det unna avisoverskriftene.

    Johan-Kr
     

    Baard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    2.154
    Antall liker
    683
    Torget vurderinger
    1
    Kolberg har vært 40 år med makten i AP. Etter det famøse tapet i 2017 mot en ren H/FrP regjering kan jeg godt skjønne behovet for å rydde i egne rekker å få inn nye koster. Uavhengig av årsak og om det oppleves som rettferdig eller ikke så tas det grep. Dette handler ikke om forholdet til Giske eller andre dette er hvordan han utøver sin rolle som leder.

    Kolberg hadde lagt seg til en rimelig pompøs stil som leder av kontrollkomiteen så det var ingen som gråt når han ble sent på dør – selv ikke i egne rekker.

    «Inge K. Hansen tidligere leder for Statoil og Aker: Poenget Martin Kolberg ikke tar på alvor, er at han som leder av kontrollkomiteen har institusjonalisert en praksis der komiteen inntar rollene som etterforsker, aktor og dommer.»
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.448
    Antall liker
    7.783
    Torget vurderinger
    0
    Inge K. Hansen har jeg vært borti i jobbsammenheng og han har jeg oppfattet som en rakrygget fornuftig og pragmatisk type. Han er så langt fra en ideolog som man kan tenke seg. Her er det resultatene som teller, og han hører faktisk etter når man snakker med ham, med
    åpent sinn. En tvers igjennom fin fyr!

    Vår "venn" Giske er nok slik som han ble beskylt for, en som setter seg selv foran partiet. De fleste politisk interesserte i Bartefylket har vel fått med seg at han som ungdomspolitiker på videregående forklarte sine klassepamerater hvordan han hadde planlagt allt rinnene til han var statsminister! Ambisjonene var det inten i veien med i alle fall. Og hadde han maktet å holde fingrene unna "the cookie jar" (kvinnfolk) ville han nok ha nådd sitt mål også!
     

    cox

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.08.2003
    Innlegg
    1.091
    Antall liker
    284
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Inge K. Hansen har jeg vært borti i jobbsammenheng og han har jeg oppfattet som en rakrygget fornuftig og pragmatisk type. Han er så langt fra en ideolog som man kan tenke seg. Her er det resultatene som teller, og han hører faktisk etter når man snakker med ham, med
    åpent sinn. En tvers igjennom fin fyr!

    Vår "venn" Giske er nok slik som han ble beskylt for, en som setter seg selv foran partiet. De fleste politisk interesserte i Bartefylket har vel fått med seg at han som ungdomspolitiker på videregående forklarte sine klassepamerater hvordan han hadde planlagt allt rinnene til han var statsminister! Ambisjonene var det inten i veien med i alle fall. Og hadde han maktet å holde fingrene unna "the cookie jar" (kvinnfolk) ville han nok ha nådd sitt mål også!
    Jeg kjenner en som allerede på gymnaset fikk tilbudet om å bli minister etter eget ønske. Min bekjente ble ikke den kulturministeren han hadde håpet på :LOL: da han fikk tilbudet for mange år siden.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.448
    Antall liker
    7.783
    Torget vurderinger
    0
    Litt ironisk at Arbeiderpartiet har landets mest råtne arbeidsmiljø.
    Jeg begynte mitt "politiske liv" i Unge Høyre og jeg skal love deg at det ikke var bedre der! Selv om høyrefolk på den tiden gav intrykk av at de var "dannede" mennesker så så jeg jo etterhvert hvordan enkelte folk "tråkket over lik" og så absolutt satte seg selv forran partietes beste interesser. Jeg har vel i grunne kommet til den konklusjon at "partipolitikk", altså det som foregåe innenfor "partiets fire vegger" er umoral og svineri satt i system!

    Edit: Typo
     
    Sist redigert:

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    Ja, politikere og andre maktmennesker har en tendens til å være lite empatiske personer.

    Flere undersøkelser viser mye av det samme; folk på toppen innen alle grener, har økt sannsynlighet for noen variasjoner omkring psykopat-temaet. Det betyr selvsagt ikke noe flertall, eller at det er normalen, alt disse undersøkelsene viser, er en økning i sannsynlighet. Og at det gjelder maktposisjoner generelt, og ikke politikk spesielt.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.948
    Antall liker
    6.127
    Hva er vitsen med makt hvis man ikke kan misbruke den?
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    10.994
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har forlengst sluttet å tro på at disse stadige omorganiseringene er motivert av noe annet enn ren sentralisering og mer penger til de innvidde i politiker og administrasjonsklassen.
    Tilbudene blir stort sett alltid dårligere mens byråkratiet, og tilhørende lønn, øker (mer ansvar må vite).
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.843
    Antall liker
    19.662
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Jeg har forlengst sluttet å tro på at disse stadige omorganiseringene er motivert av noe annet enn ren sentralisering og mer penger til de innvidde i politiker og administrasjonsklassen.
    Tilbudene blir stort sett alltid dårligere mens byråkratiet, og tilhørende lønn, øker (mer ansvar må vite).
    De er ideologisk motivert. Høyre har jo en usvikelig tro på store enheter og sentralisering. Selv om det hver eneste gang viser seg å være feil.
     

    Baard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    2.154
    Antall liker
    683
    Torget vurderinger
    1
    Domstol/Sorenskrivere handlere om kunskap og erfaring. Hvor henter man kunnskap og erfaring fra, små sorenskriverembeter? Dere har bare den samme dogmatiske tilnærmingen til alt. Høyrekrefter.....
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    10.994
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    1
    Domstol/Sorenskrivere handlere om kunskap og erfaring. Hvor henter man kunnskap og erfaring fra, små sorenskriverembeter? Dere har bare den samme dogmatiske tilnærmingen til alt. Høyrekrefter.....

    Det mangler ikke juridisk kompetanse i dette landet. Tvert i mot. Det fleste jurister som forlater universitetene våre ender opp i det som før het sekretærstillinger. Det mangler ikke på folk som vil bli sorenskrivere...
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.843
    Antall liker
    19.662
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Domstol/Sorenskrivere handlere om kunskap og erfaring. Hvor henter man kunnskap og erfaring fra, små sorenskriverembeter? Dere har bare den samme dogmatiske tilnærmingen til alt. Høyrekrefter.....
    Her følger vi selvsagt Trygve Bratteli; "alltid kjempe mot høyremakta".
     

    Baard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    2.154
    Antall liker
    683
    Torget vurderinger
    1
    Veldig fornøyd med å ikke ha en jobb der "folk på gata" skal fortelle meg og mitt fagmiljø hva som er best.

    "Et samlet juridisk fagmiljø har gått inn for domstolsreformen. Blant annet Advokatforeningen, Dommerforeningen, og en samlet Høyesterett" Det betyr ikke så mye det Aurora - gubben ytterst i havgapet....
     
    Sist redigert:

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.276
    Antall liker
    34.811
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Domstol/Sorenskrivere handlere om kunskap og erfaring. Hvor henter man kunnskap og erfaring fra, små sorenskriverembeter? Dere har bare den samme dogmatiske tilnærmingen til alt. Høyrekrefter.....
    Rettssikkerhet tilsier vel nærmest at dommeren ikke skal ha for mye "lokalkunnskap". Loven og fakta, og gjerne i en rettssal der aktørene ikke møter hverandre på nærbutikken til stadighet. At lokale sorenskrivere gjerne vil beholde sin makt og status i lokalsamfunnet er noe annet.

    Hvorfor har Justitia bind for øynene, mon tro? For å tilegne seg mest mulig "lokalkunnskap" utenfor rettssalen?

    1636049606240.png

    Jeg ville ikke ha store innvendinger om man velger å reversere noen av fylkessammenslåingene, men å reversere domstolsreformen er dustete symbolpolitikk i samme klasse som å gjenopprette en høyskole uten studenter på Nesna.
     
    Sist redigert:

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.792
    Antall liker
    11.188
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Jeg har ikke så dårlig hukommelse... det var ikke så rent lite skriving i lokale og regionale aviser av advokater og rettsadministratorer i Nordre Nordland og SørTroms som mente at dette slett ikek var lurt... men selvagt - byfantene vet alltid hva som passer best i distriktene... NOT!
     

    Baard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    2.154
    Antall liker
    683
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har ikke så dårlig hukommelse... det var ikke så rent lite skriving i lokale og regionale aviser av advokater og rettsadministratorer i Nordre Nordland og SørTroms som mente at dette slett ikek var lurt... men selvagt - byfantene vet alltid hva som passer best i distriktene... NOT!
    Det er ikke bekymringen i forkant av sammenslåingen som betyr noe. Det er erfaringen i etterkant. Så hva sier fagfolkene Nordre Nordland og Sør Troms nå?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn