Tidligere bergensordfører ut mot Ap: - De aksepterer ikke at de tapte
Herman Friele (H) er lite imponert over byrådslederen i Bergen, som kastet kortene etter bybanetapet.

Svigermor er 10 år eldre enn meg....Min første kjæreste var 10år eldre enn meg da jeg var 22.
Ville hun òg vært diskvalifisert?
Eller syns moralist feministene det er helt okei?
Dette er ikke en tilfeldig tunnel gjennom et fjell.For min del må gjerne banen gå over brygga, men det er vanskelig å se at det skal være TOTALT urealistisk for en by som Bergen å bygge en tunell.
Det er neimen ikke ofte at jeg er enig med @Larson, men denne gangen traff han spikeren på hodet.Dette er ikke en tilfeldig tunnel gjennom et fjell.
Høyre har vedtatt med en stemmes overvekt hvorav 14 er totalt bybanemotstandere at de skal se vekk fra utredningene fra fagfolkene.
Den sier at å bygge tunnel i historiske bergen innebærer bl.a.
- riving av historiske bygg.
- Penetrering av grunnvannet med de risikoer det har for setningsskader. Historiske bygg vil kunne få store skader, og det inkluderer Bryggen.
- befolkningsgrunnlaget er dårligere.
- større co2 utslipp.
- dyrere å bygge, 2 milliarder
- 100 millioner dyrere å drifte i året.
- bompengene vil måtte økes med 30 %
- utsettelse på minst 5 år.
- finansieringen er ikke i orden.
- pakken fra staten med utvikling av infrastruktur til 20 milliarder settes i spill.
- det vil komme innsigelser fra riksantikvitaren og fra fylket.
Og dette var for det beste tunnelforslaget. Høyre og co vedtok et forslag som ble forkastet i grovsilingen. Så det er enda verre.
Så det er vanskelig å konkludere med annet enn at
Høyre i Bergen bryr seg ikke om befolkningen og Bergens beste. De spiller et spill for å få makt i 2023.
Om ikke svigers var tidlig ute, så må jo kona være mye yngre enn deg.Svigermor er 10 år eldre enn meg....
Du var med andre ord ute på det som i gamle dager ble omtalt som "barnerov"!Svigermor er 10 år eldre enn meg....
Samme her, men samtidig viser jo dette også hvor vanskelig - og kanskje helt feil det er å velge skinnegående materiell der både topografi og øvrig infrastruktur ikke gjør det egnet.Det er neimen ikke ofte at jeg er enig med @Larson, men denne gangen traff han spikeren på hodet.
Mvh
Det er jeg enig i, selv om jeg tar trikk til jobben hver dag^ Trolig ville det vært langt smartere med el-busser (kanskje trolley) i egne traseer gjennom bykjernen, og kombinasjon av egen trase´ og kollektivfelt videre, fremfor denne unødig kostbare lite fleksible skinneløsningen.
Det er kun ett sted det burde være plass for trikk i Norge, og det er i Kjelsåsveien 143.
Skulle akkurat poste det samme. Ja, nå er det for billig å kjøre bil. Det var akkurat det jeg tenkte sist jeg fikk regning fra bomselskapet også: «dette er altfor billig», tenkte jeg.
Det er alt for billig å kjøre bil i Oslo!
Vis vedlegget 767576
![]()
Oslo vil øke bompengene betydelig – VG Nå: Nyhetsdøgnet
Oslos politikk for kutt av CO₂-gasser har fått flere nesestyvere i høst. Byråd Sirin Stav (MDG) varsler nå en kraftig økning i bompengene som en konsekvens.direkte.vg.no
Begrunnelsen er vel først og fremst å vri reisingen over på kollektivt.Bare å stålsette seg for de trenger stadig mer penger til alle luftslottene...
Det er litt synd, for jeg har definitivt ingen bolig innenfor 40 km fra Stortinget, så jeg kunne ellers gått rett inn som president.Om ikke svigers var tidlig ute, så må jo kona være mye yngre enn deg.
Du har neppe sjans i politikken fortida.
Det var ikke planen, men hun var uimotståelig.Du var med andre ord ute på det som i gamle dager ble omtalt som "barnerov"!![]()
![]()
Vedum gir og Vedum tar, Vedums navn være lovet!Forventet utbytte fra Statkraft på nesten 2,3 milliarder, resultat av «strømgevinst», som går rett inn i budsjettforliket med SV
En 8 dobling av strømregningen der altså.Jeg så i en FB gruppe bilde av en strømregning på nær 190.000,-. Det normale for denne bonden var
20-25.000,-.
Strømregningene har ikke vært snille i hverken september eller oktober.En 8 dobling av strømregningen der altså.
Og strømregningen for november har vel ikke kommet ennå...
Hva med å prøve med litt kritisk sans til det som postes på FB..?
Jeg skjønner ikke hvordan man får 8 ganger normalen gitt noenlunde lik forbruksprofil i alle fall. Gjør du?Strømregningene har ikke vært snille i hverken september eller oktober.
At du ikke kan tro det betyr ikke at det ikke er sant.
Hvis han tidligere har hatt gratis strøm og kun betalt nettleie på 50 øre/kWh - så tilsier summen en gjennomsnittspris på strømmen på denne regningen på 3,50,-/kWh. Det er det foreløpig ingen i Norge som har fått.At du ikke forstår det betyr ikke at det ikke er sant.
Kan også minne om disse NAV-historiene som ble blankt avvist som løgn fra OMF og co.