Politikk, religion og samfunn Nok et genialt trekk av de rødgrønne

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.555
    Antall liker
    15.584
    Torget vurderinger
    2
    Her har vi Hansen om Nav-saken, i 2019.
    Blir spennende å følge dette, for her bør Stortinget rydde opp, selv om det vil koste mange politikere dype riper i lakken. Beslutningen om å ikke forfølge enkeltsaker handler garantert om at dette vil ramme bredt, om det settes lys på dem.

    Snøball på mandag og allerede et voksent ras.

     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.614
    Antall liker
    9.171
    Sted
    Trondheim
    Men de var nok ikke politikere, Spiralis ;)

    Ellers synes jeg det er flere enn Hansen som bør vurdere sin stilling i denne saken. Det fela viser til fra Andreassen stinker, for å si det mildt.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.948
    Antall liker
    6.128
    Men husk at pendlerboligregelverket er fryktelig vanskelig å forstå...
     
    • Liker
    Reaksjoner: SAL

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.286
    Antall liker
    34.822
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Jeg blir litt oppgitt av oppfordringer om at noen "bør vurdere sin stilling". Det er bare en lissepasning til at ingenting skjer. "Jeg har vurdert og kommet til at jeg selv er den best egnede til å gå videre og legge dette bak oss", liksom.

    Stortingspresidenten bør avsettes, helt enkelt. Har ikke lenger den tilliten i forsamlingen som er nødvendig for å fylle rollen. Det bør ikke være opp til henne selv å vurdere det. Det holder at 1/5 av representantene krever et nytt valg.

    Dersom minst en femtedel av representantene sender skriftlig krav til presidenten om nytt valg av Stortingets president eller en visepresident, skal Stortinget foreta slikt valg.
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.287
    Antall liker
    3.439
    Torget vurderinger
    4
    Ser ikke ut som hverken mastersyken eller livets harde skole har hjulpet noe disse sakene heller :)
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    Jeg har som en grunnregel i livet at jeg faktisk barberer meg hver dag ( sånn omtrent ) og da må jeg kunne se meg i ansiktet! Og jeg ønsker ikke vemmes ved det synet!
    Enkelte mennesker er som vampyrer. De har inget speilbilde, og kan derfor gjøre hva de vil.


    Ditt eksempel med fartsgrenser. Jeg skal banne på at du en gang i tiden var nøye på fartsgrensene også, sånn rett etter at du tok lappen eller som barn. Og at deler av samfunnet rundt deg påvirket deg til å oppfatte at å bryte fartsgrensene var greit. Det har vært en bevegelse i dine normer.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.614
    Antall liker
    9.171
    Sted
    Trondheim
    "Vurdere sin stilling" er vel egentlig bare en annen måte å si at de bør gå av før de blir avsatt. En exit-strategi som gjør at de i det minste kan vise til at de ikke fikk sparken.
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.032
    Antall liker
    7.631
    Sted
    Oslo
    En Naver som bryter regelverket, må tilbake betale og ofte følger det med fengsels straff.
    Navere som faktisk ikke brøt med reglene er også straffet på samme måte.
    Kanskje vi burde begynne å behandle politikere som vanlige folk?
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.455
    Antall liker
    7.793
    Torget vurderinger
    0
    Ditt eksempel med fartsgrenser. Jeg skal banne på at du en gang i tiden var nøye på fartsgrensene også, sånn rett etter at du tok lappen eller som barn. Og at deler av samfunnet rundt deg påvirket deg til å oppfatte at å bryte fartsgrensene var greit. Det har vært en bevegelse i dine normer.
    Nei faktisk ikke. Jeg har blitt mye mer lovlydig med årene. Har sikkert noe med utvikling av erfaring og fornuft å gjøre også.
    Men husk at da jeg tok førerkortet i april 1974 var det både lavere fartsgrenser og vanvittig mye mindre trafikk! Så når jeg kjørte "hardt" med faderens Volvo Amazon så var nok det på et mye lavere nivå enn hva som er mulig i dag. Amazonen var ikke verdens raskeste bil, 0-100 på noe over 10 sek skulle jeg tro, og mange grusveier gjorde at man kunne kjøre sidelengs gjennom svingene i mye lavere hastighet enn det som er saken i dag. Grei lærdom å ta med seg på vinterføre. Men det mest positive med dette er at jeg har utviklet en "spiders sence" når det kommer til å "se" politibiler. ;)
    Så totalt sett har jeg nok gått "mot strømmen" i så måte. Og bøter er jo noe helt annet i dag enn det var den gangen. Forhold som på 70 tallet kun ville gitt tilsnakk vil i dag tømme lommeboka! Færre politipatruljer på trafikkoppdrag enn det var i dag og lavere bøter gjør at i alle fall jeg kjører roligere i dag. Men på en måte har du nok rett i din refleksjon for det er nok mye i det at når "vinduet" for trafikkforseelser faktisk har blitt mindre så har det påvirket mitt kjøremønster, i tillegg til det at jeg som sagt har blitt mye mer fornuftig i dag enn da jeg var 18.
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.555
    Antall liker
    15.584
    Torget vurderinger
    2
    Om hun var Nav-klient ville hun fått ubetinget fengsel ...


    Blir interessant å følge. Pressen kommer nå til å ettergå samtlige representanters avtaler og det vil ha liten hensikt å forsøke å innføre et amnesti.

    Sånn går det med andre som "misforstår".


    Anne Holt er godt kjent med systemet og ikke imponert:

    Skjermbilde 2021-11-18 kl. 13.41.37.png
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.110
    Antall liker
    2.594
    Torget vurderinger
    16
    Det merkes at det arbeides på spreng i kulissene for å komme opp med en mest mulig troverdig forklaring. Nå er sykdoms-kortet spilt ut, og uttalelser som "brettet ut familielivet mitt" har entret arenaen. Det mangler snart bare "Det er nok nå, tenk på Tore Tønne".

    Jeg har forøvrig en enkel løsning på alle disse sakene. Legg på 250k i lønna til alle stortingsrepresentantene og fjern alle goder. Da har man til pendling, taxi, lunsj og pentøy, samtidig som man ikke kan jukse.
     
    • Liker
    Reaksjoner: MML

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Det merkes at det arbeides på spreng i kulissene for å komme opp med en mest mulig troverdig forklaring. Nå er sykdoms-kortet spilt ut, og uttalelser som "brettet ut familielivet mitt" har entret arenaen. Det mangler snart bare "Det er nok nå, tenk på Tore Tønne".

    Jeg har forøvrig en enkel løsning på alle disse sakene. Legg på 250k i lønna til alle stortingsrepresentantene og fjern alle goder. Da har man til pendling, taxi, lunsj og pentøy, samtidig som man ikke kan jukse.
    -Hva med å bare forlange at de følger de lover og forskrifter de selv har skrevet og vedtatt? Og hva med å straffe dem på samme måte som alle andre som har svindlet ? For det er ren svindel dette her, både tiltusking av gratisbolig og faktisk skattesvindel.

    Har null sympati med de folkene der.

    mvh
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    @Spiralis Du beskriver i #9040 ganske presist forskjellen på en altruist og en misantrop.

    Jeg tror den absolutte majoritet av stortingets innvalgte er pinlig berørte over de sakene som nå bobler opp. De er rettskafne mennesker som ikke kjøper TV'n sin i ei bakgate, og ikke snyter på skatten. Og det gjelder enten de representerer Frp eller Rødt
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    @Spiralis Du beskriver ganske presist forskjellen på en altruist og en misantrop.

    Jeg tror den absolutte majoritet av stortingets innvalgte er pinlig berørte over de sakene som nå bobler opp. De er rettskafne mennesker som ikke kjøper TV'n sin i ei bakgate, og ikke snyter på skatten. Og det gjelder enten de representerer Frp eller Rødt
    ....Og der nevnte du de to partiene som er temmelig sikre på at de ikke har mer snusk i egne rekker.

    Jeg synes at den øredøvende stillheten fra de andre partiene er litt pussig. Vi kan nok vente oss flere angrende syndere som har misforstått reglementet hos dem i tiden fremover.

    Mvh
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.110
    Antall liker
    2.594
    Torget vurderinger
    16
    -Hva med å bare forlange at de følger de lover og forskrifter de selv har skrevet og vedtatt? Og hva med å straffe dem på samme måte som alle andre som har svindlet ? For det er ren svindel dette her, både tiltusking av gratisbolig og faktisk skattesvindel.

    Har null sympati med de folkene der.

    mvh
    Ideelt sett ja og straff for all del de som har brutt reglene, men dette er tydeligvis en så inngrodd ukultur at man ikke blir kvitt det uten et omfattende kontrollsystem. Den billigste løsningen er øk lønna og fjern godene. I forhold til stillingen stortingsrepresentant så synes jeg godt lønna kan være høyere enn hva den er.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.614
    Antall liker
    9.171
    Sted
    Trondheim
    Fra Adressa nettopp nå:

    "Hun skjønte det ikke før mandag denne uka, har hun sagt til nå. Men allerede i valgkampen ble hun bekymra for at hennes boligsituasjon skulle bli et tema, bekrefter Hansen i dag."

    Så hun skjønte det i valgkampen, så glemte hun at hun hadde skjønt det, men så skjønte hun det igjen nå på mandag. Interessant type dette.
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Ideelt sett ja og straff for all del de som har brutt reglene, men dette er tydeligvis en så inngrodd ukultur at man ikke blir kvitt det uten et omfattende kontrollsystem. Den billigste løsningen er øk lønna og fjern godene. I forhold til stillingen stortingsrepresentant så synes jeg godt lønna kan være høyere enn hva den er.
    Vel, det finnes jo allerede kontrollsystemer på plass, i hvert fall i teorien:

    1) Riksrevisjonen samfunnsoppdraget
    2) Stortingets egen Kontroll- og konstitusjonskomite Kontroll--og-konstitusjonskomiteen

    Mvh
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    10.994
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    1
    Ideelt sett ja og straff for all del de som har brutt reglene, men dette er tydeligvis en så inngrodd ukultur at man ikke blir kvitt det uten et omfattende kontrollsystem. Den billigste løsningen er øk lønna og fjern godene. I forhold til stillingen stortingsrepresentant så synes jeg godt lønna kan være høyere enn hva den er.

    De har allerede lønn til å dekke flere husholdninger og samtidig akkumulere formue...
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.151
    Antall liker
    6.731
    Torget vurderinger
    4
    Fra Adressa nettopp nå:

    "Hun skjønte det ikke før mandag denne uka, har hun sagt til nå. Men allerede i valgkampen ble hun bekymra for at hennes boligsituasjon skulle bli et tema, bekrefter Hansen i dag."

    Så hun skjønte det i valgkampen, så glemte hun at hun hadde skjønt det, men så skjønte hun det igjen nå på mandag. Interessant type dette.
    Hun må være tidligere kretsmester i roing eller noe sånt.
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.555
    Antall liker
    15.584
    Torget vurderinger
    2
    Vel, det finnes jo allerede kontrollsystemer på plass, i hvert fall i teorien:

    1) Riksrevisjonen samfunnsoppdraget
    2) Stortingets egen Kontroll- og konstitusjonskomite Kontroll--og-konstitusjonskomiteen

    Mvh
    Jeg tror, som du er innom, at de fleste partiene har representanter som har utnyttet denne "misforståelsen" og at man har forsøkt å legge mest mulig lokk på saken. Dette vil ende med at man må gjennomgå alle pendlerleilighetavtalene i forhold til folkeregisterregistrering og faktisk bosted, for så å eventuelt forlange tilbakebetaling. Nå arbeides det nok heftig.
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.110
    Antall liker
    2.594
    Torget vurderinger
    16
    Vel, det finnes jo allerede kontrollsystemer på plass, i hvert fall i teorien:

    1) Riksrevisjonen samfunnsoppdraget
    2) Stortingets egen Kontroll- og konstitusjonskomite Kontroll--og-konstitusjonskomiteen

    Mvh
    Ja, men ingen av disse driver vel med daglig kontroll. De som betaler ut penger må ha rutiner for å avdekke juks. Hvis jeg plutselig hadde sendt inn reiseregninger på fiktive reiser så hadde det ganske umiddelbart blitt avslørt da alle slike regninger må godkjennes. På stortinget har det vel eksistert en slags æreskodeks, men det ser man jo at ikke fungerer.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    ....Og der nevnte du de to partiene som er temmelig sikre på at de ikke har mer snusk i egne rekker.

    Jeg synes at den øredøvende stillheten fra de andre partiene er litt pussig. Vi kan nok vente oss flere angrende syndere som har misforstått reglementet hos dem i tiden fremover.

    Mvh
    Tror ikke du hørte Politisk Kvarter i morges. Var ikke akkurat mangel på overtramp fra folk i FrP som ble fremlagt for Listhaug... Og hun var dessuten ganske klar i sine synspunkter, også
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.614
    Antall liker
    9.171
    Sted
    Trondheim
    Hun må være tidligere kretsmester i roing eller noe sånt.
    Kan virke sånn.
    Men så skal det vel også sies at problemet hennes i valgkampen nok var at hun hadde leid hos Giske, og ikke det at hun hadde en hybel i Trondheim. Å bli assosiert med Giske er nok ikke noe godt salgsargument i en valgkamp.
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.110
    Antall liker
    2.594
    Torget vurderinger
    16
    De har allerede lønn til å dekke flere husholdninger og samtidig akkumulere formue...
    Jeg synes ikke rundt en million i lønn er så ekstremt for å sitte på stortinget. Jeg ville definitivt ikke hatt den jobben for 1 mill. Lønnen bør imidlertid ikke fastsettes av stortinget selv, det bør være et ekstern organ som setter lønningene.
     
    • Liker
    Reaksjoner: MML

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Tror ikke du hørte Politisk Kvarter i morges. Var ikke akkurat mangel på overtramp fra folk i FrP som ble fremlagt for Listhaug... Og hun var dessuten ganske klar i sine synspunkter, også
    Neida. Jeg hørte ikke på Politisk Kvarter, og ja, det er helt sikkert mer enn nok snusk overalt.

    Poenget mitt var egentlig at når Listhaug går ut så høyt på banen nå, så er det fordi at hun temmelig sikker på at det er ryddet opp i egne rekker, som jo hadde mer enn nok snusk å rydde opp i. Ellers tror jeg ikke at hun hadde våget.

    ....Men jeg kan selvsagt ta feil.

    Mvh
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    10.994
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    1
    Jeg synes ikke rundt en million i lønn er så ekstremt for å sitte på stortinget. Jeg ville definitivt ikke hatt den jobben for 1 mill. Lønnen bør imidlertid ikke fastsettes av stortinget selv, det bør være et ekstern organ som setter lønningene.

    Jeg hadde gladelig tatt jobben for 500 000kr, men da skulle jeg ha hatt pendlerleilighet!
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.555
    Antall liker
    15.584
    Torget vurderinger
    2
    Listhaug har vært meget god og tydelig i flere intervjuer og var også fast i uttalelsene i Politisk kvarter. Hun sa at partiets representanter hadde fått beskjed om å melde fra om de hadde gjort noe som kunne skade partiet. Det var uakseptabelt.

    Snorre Valen mener at Stortinget må tvinges til reform ved at alle avtaler kanselleres og så gjeninnføres i nytt regelverk. Det har vært for mange skandaler og tilliten er brukt opp.

     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.614
    Antall liker
    9.171
    Sted
    Trondheim
    Apropos:

    "Onsdag sa hun til Adresseavisen at hun ikke er en kjeltring. Noe også USA-president Richard Nixon sa på nøyaktig samme dato i 1973.
    Ni måneder senere måtte Nixon gå."

    :D
     

    teddyh

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.07.2009
    Innlegg
    826
    Antall liker
    219
    Vel, det finnes jo allerede kontrollsystemer på plass, i hvert fall i teorien:

    1) Riksrevisjonen samfunnsoppdraget
    2) Stortingets egen Kontroll- og konstitusjonskomite Kontroll--og-konstitusjonskomiteen

    Mvh
    Riksrevisjonen ble stoppet, når de ønsket å utføre en revisjon, sakset fra Finansavisen:

    Riksrevisor Per-Kristian Foss, tidligere Høyre-politiker og finansminister, kan fortelle at Riksrevisjonen i 2017 ville foreta en revisjon hos Stortingets administrasjon, en såkalt «etterlevelsesrevisjon», hvor da bruken av penger på Stortinget skulle kontrolleres, men det ble stoppet av daværende stortingspresident Olemic Thommessen (H) som mente det ikke var hjemmel for en slik revisjon, mens Foss hevder at Riksrevisjonen hadde utført en slik revisjon på Stortinget i mer enn 100 år

    Den samme Olemic Thommessen (H) "glemte" å informere Stortingets administrasjon om at han kjøpte en leilighet i Oslo, samtidig som at han hadde pendlerbolig...
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Riksrevisjonen ble stoppet, når de ønsket å utføre en revisjon, sakset fra Finansavisen:

    Riksrevisor Per-Kristian Foss, tidligere Høyre-politiker og finansminister, kan fortelle at Riksrevisjonen i 2017 ville foreta en revisjon hos Stortingets administrasjon, en såkalt «etterlevelsesrevisjon», hvor da bruken av penger på Stortinget skulle kontrolleres, men det ble stoppet av daværende stortingspresident Olemic Thommessen (H) som mente det ikke var hjemmel for en slik revisjon, mens Foss hevder at Riksrevisjonen hadde utført en slik revisjon på Stortinget i mer enn 100 år

    Den samme Olemic Thommessen (H) "glemte" å informere Stortingets administrasjon om at han kjøpte en leilighet i Oslo, samtidig som at han hadde pendlerbolig...
    Ja, som jeg skrev, det finnes kontrollsystemer på plass, i hvert fall i teorien.

    Dette er jo en klassiker. Det er jo bare å gripe tilbake til latinen og Juvenal, som skrev Quis custodet ipsos custodes? -Hvem skal vokte vokterne- for godt og vel 2000 år siden!

    Mvh
     

    teddyh

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.07.2009
    Innlegg
    826
    Antall liker
    219
    Listhaug har vært meget god og tydelig i flere intervjuer og var også fast i uttalelsene i Politisk kvarter. Hun sa at partiets representanter hadde fått beskjed om å melde fra om de hadde gjort noe som kunne skade partiet. Det var uakseptabelt.

    Snorre Valen mener at Stortinget må tvinges til reform ved at alle avtaler kanselleres og så gjeninnføres i nytt regelverk. Det har vært for mange skandaler og tilliten er brukt opp.

    Virker som at Gulati ikke har fått den beskjeden....
    https://www.nettavisen.no/okonomi/h...pendlerbolig-av-stortinget/s/12-95-3423689492
     

    teddyh

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.07.2009
    Innlegg
    826
    Antall liker
    219
    40 km borte er nå engang 40 km da.

    Mvh
    Var nå dette i artikkelen eg tenkte på da " Til tross for at Gulati allerede eide fire leiligheter i Oslo, fikk han dekket pendlerleilighet i Oslo "
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    Var nå dette i artikkelen eg tenkte på da " Til tross for at Gulati allerede eide fire leiligheter i Oslo, fikk han dekket pendlerleilighet i Oslo "
    Betyr det at man ikke har krav på pendlerleilighet om man bor på Frosta med kone og barn, men eier en bygård i Oslo??
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.477
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Var nå dette i artikkelen eg tenkte på da " Til tross for at Gulati allerede eide fire leiligheter i Oslo, fikk han dekket pendlerleilighet i Oslo "
    Bare for å være klar:

    Det er ikke ulovlig å tilpasse seg et lovverk, og det skjer fryktelig ofte i f.eks. skattesaker. Det betyr ikke at jeg liker det, men det er ikke ulovlig. Blir det for galt, kan skatteetaten foreta en gjennomskjæring. Slike regler finnes vel kun i skattesaker, såvidt jeg vet, ikke når det gjelder tildeling av pendlerboliger.
    Jeg er ikke i tvil om at Ghulati legger seg veldig tett opp mot vinden med handlingene sine. Spørsmålet er om det er ulovlig.

    Det som derimot påviselig er ulovlig, er å "låne" et rom hos en partivenn for å få gratis bolig på skattebetalernes bekostning, mens ens egentlige hjem er for nære arbeidsstedet til å utløse en rett på pendlerbolig.

    Edit: Det er også et skattemessig aspekt i dette. I henhold til Ropstad- saken fra tidligere i år, er fri pendlerbolig bare skattefri hvis man har kostnader i f m bolig på hjemstedet. Hvis hun stortingspresidenten bare "lånte" et rom hos Giske, har hun ingen kostnader hatt der. Da skulle pendlerboligen være skattepliktig.

    mvh
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn