Politikk, religion og samfunn Nok et genialt trekk av de blåblå!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • U

    Utgatt24668

    Gjest
    I tillegg så har de en dårligere livsstil som også er kostnadsdrivende ift byene på helsekostnader og arbeidsfør alder.
    overnevnte politikk.
    Du er faktisk så kvalmende i din navlebeskuelse, at du tilogmed klarer å gå Deffe en høy gang......
    Ikke drep budbringeren:

    Bygda har mer overvektige enn byene.

    Lest mye om dette, og et raskt søk på Google:

    https://tidsskriftet.no/2014/09/kronikk/nar-postnummeret-har-betydning-overvekt

    https://www.aftenposten.no/familieo...t-bedre-a-vokse-opp-pa-landet-enn-midt-i-byen

    De som flytter ut ender oftere opp med høyere utdannelser og en sunnere livsstil. De som blir igjen ender opp med ingen/lavere utdannelse - og funn sier at disse også har et mer usunt drikkemønster.

    Som sagt, dette kommer som ekstrakostnader på toppen av subsidier og en stor andel på nav.
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    Så det du sier er egentlig at folk som sliter med helsa og er på trygd bør flytte inn til byene for å komme ut av sine problemer?

    Har du i det hele tatt tenkt på hvorfor de tallene er slik?
    Kan begrepet økonomi spille inn.

    Levekostnadene er betraktelig lavere på bygda hvor husleia er under halvparten av Oslo.
    "Det er ingen menneskerett å bo i Oslo", sies det når folk bemerker at trygda ikke går rundt. "Flytt på bygda", sier dine meningsfeller.

    Og når de så har flytta på bygda så sier du at folka på bygda er så mye mer usunne enn dem i byen. Det er så mange navere der, insinuerer du.

    Duuuh! De har ikke råd til å bo i Oslo.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.006
    Antall liker
    6.234
    Jeg har en teori om at wienerbrødet har en langt mer sentral plass i kostholdet i rurale strøk enn i urabane.
    Dette er dog rent subjektivt og kun basert på egne observasjoner.
     
    S

    Slubbert

    Gjest
    Har lite sans for romantiseringen av å vokse opp på bygda. Stort sett har man som ung gutt to valg:

    8-15 år: Bli med i fotballklubben eller bli mobbeoffer.
    16-20 år: Bli råner eller forbli mobbeoffer.

    Og ungdomsskolejentene knuller rånerne på 16-20 for å være kule, mens jentene i lovlig alder flytter ut. Ikke mye å trakte etter egentlig. Jeg ville ikke oppdratt unger på bygda, mye bedre for dem å vokse opp i en by hvor det er ulike mijøer og fritidsaktiviteter så de kan finne ut hvor de hører hjemme eller passer inn.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.514
    Antall liker
    9.277
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Har lite sans for romantiseringen av å vokse opp på bygda. Stort sett har man som ung gutt to valg:

    8-15 år: Bli med i fotballklubben eller bli mobbeoffer.
    16-20 år: Bli råner eller forbli mobbeoffer.

    Og ungdomsskolejentene knuller rånerne på 16-20 for å være kule, mens jentene i lovlig alder flytter ut. Ikke mye å trakte etter egentlig. Jeg ville ikke oppdratt unger på bygda, mye bedre for dem å vokse opp i en by hvor det er ulike mijøer og fritidsaktiviteter så de kan finne ut hvor de hører hjemme eller passer inn.
    Du må få med elgjakta også, er du ikke med der så er du homo eller noe enda værre.
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Har lite sans for romantiseringen av å vokse opp på bygda. Stort sett har man som ung gutt to valg:

    8-15 år: Bli med i fotballklubben eller bli mobbeoffer.
    16-20 år: Bli råner eller forbli mobbeoffer.

    Og ungdomsskolejentene knuller rånerne på 16-20 for å være kule, mens jentene i lovlig alder flytter ut. Ikke mye å trakte etter egentlig. Jeg ville ikke oppdratt unger på bygda, mye bedre for dem å vokse opp i en by hvor det er ulike mijøer og fritidsaktiviteter så de kan finne ut hvor de hører hjemme eller passer inn.
    Helt riktig :)) men du glemte at man også kan spille i heavy metal band 😁 Det er jo litt positivt da!
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Så det du sier er egentlig at folk som sliter med helsa og er på trygd bør flytte inn til byene for å komme ut av sine problemer?

    Har du i det hele tatt tenkt på hvorfor de tallene er slik?
    Kan begrepet økonomi spille inn.

    Levekostnadene er betraktelig lavere på bygda hvor husleia er under halvparten av Oslo.
    "Det er ingen menneskerett å bo i Oslo", sies det når folk bemerker at trygda ikke går rundt. "Flytt på bygda", sier dine meningsfeller.

    Og når de så har flytta på bygda så sier du at folka på bygda er så mye mer usunne enn dem i byen. Det er så mange navere der, insinuerer du.

    Duuuh! De har ikke råd til å bo i Oslo.
    Jeg tenker vel at distriktspolitikken vår har en kostnad, men at det er et valg. Sverige har ikke oljeinntekter så de har ikke råd til det samme. Demografien mellom by og bygd er også til ettertanke på helse, jobb, trygd etc. Spørsmålet er om vi har råd til dette i det grønne skiftet der flere partier nå mener at vi skal legge ned olje- og gassnæringen.

    De samme politikerne snakker om at vi skal selge kunnskap, men hvilken kunnskap skal Norge selge til f eks Asia? Hvordan konkurrere mot en hardtarbeidende kineser med tung utdannelse når vi selv jobber 8-4 og drar tidlig på hytta på fredag?

    Vårt beste håp er å bli med på et løp der vi reduserer oljeproduksjonen i takt med andre oljenasjoner framfor å legge den ned. MDG sine unge og håpefulle illusjoner er farlige i dette bildet, da mange har glemt hvor pengene kommer fra. Et tips: det er ikke fra NAV.
     

    Vebbis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2008
    Innlegg
    570
    Antall liker
    382
    Torget vurderinger
    1
    Jaggumeg noe av det dummeste jeg har hørt. Jeg har vokst opp på Ål (i Hallingdal). Spilt musikk, gått på fotball, håndball, friidrett, skyting, langrenn, svømming, skateboard, snowboard. Andre gikk på turn og dansing, uten at jeg har gjort det. Sikkert kommet flere aktiviteter nå, bare ramset opp det jeg selv dreiv med.

    Ja, mange rånere, men det er det i byene og (kanskje ikke Oslo?). Men de begynte gjerne med motorrelatert sport som motocross f eks. Og det er veldig mange som ikke er rånere.

    Følte ikke at jeg ikke hadde et allsidig tilbud når jeg vokste opp. Arbeidsmarkedet som voksen er jeg mer tvilsom til. Kommer ikke til å flytte tilbake, men det er pga mulighetene mine som voksen, ikke som barn.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.514
    Antall liker
    9.277
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Jaggumeg noe av det dummeste jeg har hørt. Jeg har vokst opp på Ål (i Hallingdal). Spilt musikk, gått på fotball, håndball, friidrett, skyting, langrenn, svømming, skateboard, snowboard. Andre gikk på turn og dansing, uten at jeg har gjort det. Sikkert kommet flere aktiviteter nå, bare ramset opp det jeg selv dreiv med.

    Ja, mange rånere, men det er det i byene og (kanskje ikke Oslo?). Men de begynte gjerne med motorrelatert sport som motocross f eks. Og det er veldig mange som ikke er rånere.

    Følte ikke at jeg ikke hadde et allsidig tilbud når jeg vokste opp. Arbeidsmarkedet som voksen er jeg mer tvilsom til. Kommer ikke til å flytte tilbake, men det er pga mulighetene mine som voksen, ikke som barn.
    Rånerne i Oslo forsvant når gågatene og stengningen av Youngstorget ble et faktum. Lillestrøm overtok som rånernes samlingssted.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.514
    Antall liker
    9.277
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Ryker regjeringen før kommunevalget?

    Arne Strand har et godt innlegg her.

    https://www.dagsavisen.no/debatt/frps-populistiske-bomtur-1.1534776
    Bl.a.
    Heller ikke KrF kan gå med på å fjerne viktige deler av regjeringsplattformen. Jeg tror verken Venstre eller KrF vil legge seg flate for Frps desperate krav. Trine Skei Grande og Kjell Ingolf Ropstad vil ikke felle en enste tåre hvis Siv Jensen og Sylvi Listhaug forlater regjeringen på bompengesaken. Det er i så fall bare krokodilletårer. Går Frp ut av regjeringen, får Venstre og KrF den regjeringen de gikk til valg på, en Solberg-regjeringen uten Frp.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Noen av de siste postene er av de mest innavla kategoriske jeg har lest her inne og det sier ikke lite. Det dreier seg stort sett om d'herrene Slubbert og RuneRaskeRevens fantasier om forskjellen på by og bygd. Kanskje på tide å skaffe seg litt perspektiv karer? Jeg har bred erfaring med både bo/jobbe i by/bygd hvis det er noe dere lurer på.
     
    S

    Slubbert

    Gjest
    Jaggumeg noe av det dummeste jeg har hørt. Jeg har vokst opp på Ål (i Hallingdal). Spilt musikk, gått på fotball, håndball, friidrett, skyting, langrenn, svømming, skateboard, snowboard. Andre gikk på turn og dansing, uten at jeg har gjort det. Sikkert kommet flere aktiviteter nå, bare ramset opp det jeg selv dreiv med.
    Det er sikkert noen bygder som har fått til allsidige fritidstilbud, men det skal jeg love det at det er mange som ikke har også. I hvert fall var det sånn da jeg vokste opp.

    Da jeg begynte på videregående husker jeg at det dukket opp noen tilflyttede snowboard/skateboard-folk fra ei anna bygd hvor det hadde oppstått et miljø for brettkjøring (det var vanlig å flytte på hybel da du var 16 siden videregåendeskolene var langt i mellom, så de var nye tilskudd). Med saggebukser og hettegensere med logoer av Bad Religion og NOFX, hadde aldri sett noe sånt før. Og disse var så fremmedartede for den lokale rånergjengen at de etter kort tid skulle bankes og kjeppjages ut av bygda. Om natta var det risikosport for dem å gå utendørs alene. Og motorsporten foregikk i 250km/t på offentlig vei, gjerne med børst innabords både for passasjerer og sjåfør. Vet om mange som kjørte seg i hjel (i byen blir verstingene narkomane, på bygda kjører de seg i hjel i fylla). Og så husker jeg at det var uoffisiell "bygdefest" da det lokale asylmottaket ble lagt ned, siden alle var programforpliktet til å være rasister. Og slåssing var det plenty av hver helg. Følte meg mye tryggere etter at jeg flytta til by, selv om jeg etter det for det meste har bodd nær eller i sentrum.

    Du må få med elgjakta også, er du ikke med der så er du homo eller noe enda værre.
    Det var ingen homoer der jeg vokste opp, i hvert fall ikke åpent. Å stå frem som det var livsfarlig. Det er én jeg kjente fra oppveksten som stod frem etter at han flyttet til Oslo, ble LLH-talsperson, og som faktisk har flytta tilbake til bygda nå. Så tidene har nok endret seg, men på 90-tallet var ungdomsmijøet der jeg kommer fra utrygt for alle som på én eller annen måte var "avvikere".

    Gud hjelpe ... hvilke steiner fra helvete har dere krøpet fram fra?
    Én jeg aldri skal tilbake til.
     
    Sist redigert:

    Vebbis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2008
    Innlegg
    570
    Antall liker
    382
    Torget vurderinger
    1
    Ja, det er nok forskjell. Så vidt jeg har fått med meg er/var Ål en ganske rik kommune og, kan hende det spiller inn på tilbudet. Kan jo hende tidspunktet har noe å si. Hvor gammel er du? Jeg er 36.

    Edit: 2 åpne homser hadde vi og. De datet ikke hverandre, hehe. Aldersforskjell.
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Noen av de siste postene er av de mest innavla kategoriske jeg har lest her inne og det sier ikke lite. Det dreier seg stort sett om d'herrene Slubbert og RuneRaskeRevens fantasier om forskjellen på by og bygd. Kanskje på tide å skaffe seg litt perspektiv karer? Jeg har bred erfaring med både bo/jobbe i by/bygd hvis det er noe dere lurer på.
    Jeg lenket til artikler som beskriver problemstillingene - så det samme går til deg: fokuser på saken. Det er ikke noe poeng å gå på person. Din personlige erfaring sier lite om trendene på bygd vs by.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    «Det er vel de som jobber på nav, går på nav og subsidierte bønder stort sett.»

    Hvilken artikkel var dette fra sa du?
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Bærum, Bykle og Hemsedal er de 3 kommunene med lavest andel som livnærer seg av NAV-midler. Morsomt at 2 av de er «bygda» selv om det ikke beskriver trenden. Lurer på om volumet NAV-støtte hadde vært det samme om de bodde i byer eller om en trend kan være at det er en konsekvens av kostnadsnivå?
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.118
    Antall liker
    9.429
    Noen av de siste postene er av de mest innavla kategoriske jeg har lest her inne og det sier ikke lite. Det dreier seg stort sett om d'herrene Slubbert og RuneRaskeRevens fantasier om forskjellen på by og bygd. Kanskje på tide å skaffe seg litt perspektiv karer? Jeg har bred erfaring med både bo/jobbe i by/bygd hvis det er noe dere lurer på.
    Jeg lenket til artikler som beskriver problemstillingene - så det samme går til deg: fokuser på saken. Det er ikke noe poeng å gå på person. Din personlige erfaring sier lite om trendene på bygd vs by.
    Hva så med din personlige erfaring? Banjospilling?
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Noen av de siste postene er av de mest innavla kategoriske jeg har lest her inne og det sier ikke lite. Det dreier seg stort sett om d'herrene Slubbert og RuneRaskeRevens fantasier om forskjellen på by og bygd. Kanskje på tide å skaffe seg litt perspektiv karer? Jeg har bred erfaring med både bo/jobbe i by/bygd hvis det er noe dere lurer på.
    Jeg lenket til artikler som beskriver problemstillingene - så det samme går til deg: fokuser på saken. Det er ikke noe poeng å gå på person. Din personlige erfaring sier lite om trendene på bygd vs by.
    Hva så med din personlige erfaring? Banjospilling?
    Skotthyll 😉

    Jeg har bodd en del i utlandet.
     
    Sist redigert av en moderator:

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    ^
    skotthyll i utlandet?
    det er bare verdalinger som snakker om utlændinga når de ser en u-registrert bil - v var for verdalinga og a for ainna bila.

    riktignok er enhver trønder født i utlendighet, men ikke skotthyll!

    tillegg
    https://goo.gl/maps/G6iLPG2ob33sCBSv9

    her lå det en bane ved siden av sletta vi sparket fotball på. ser gjengrodd ut nå.
     
    Sist redigert:

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    Neimen se! Enda en FrP-minister som lyver til Stortinget.

    Han begrunner sin avgjørelse med en forskningsartikkel, men leser man forskningsartikkelen så konkluderer den stikk motsatt av det ministeren sier den gjør.

    https://www.nettavisen.no/okonomi/o...er--nekter-a-forklare-hvorfor/3423694625.html

    Hva om det hadde blitt statuert noen eksempler på at lyving i Stortingssalen ikke er godtatt, "jeg ville ikke valgt akkurat de ordene"-Erna?
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Minner meg om når Johan Golden fikk byggeforbud på hele sin tomt fordi det ble funnet en salamander i en pytt på tomta.
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Konklusjonen var vel å fortsette nedre del av veien før ytterligere undersøkelser evt åpner for å fortsette i de områdene som er usikkert?
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    åpenbart uskyldig? Så åpenbart var det vel ikke. Reglene var klare. Du kan ikke flytte inn.

    UDI er vanligvis etter ordre fra FrP harde i sin saksbehandling. Nå er de myke.

    Man kan undre hvorfor. Sjefen for UDI heter Kallmyr og han ble ikke fritatt fra jobben som UDI-sjef, bare au pair-biten.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.637
    Antall liker
    10.189
    åpenbart uskyldig? Så åpenbart var det vel ikke. Reglene var klare. Du kan ikke flytte inn.

    UDI er vanligvis etter ordre fra FrP harde i sin saksbehandling. Nå er de myke.

    Man kan undre hvorfor. Sjefen for UDI heter Kallmyr og han ble ikke fritatt fra jobben som UDI-sjef, bare au pair-biten.
    Herregud, skal asiatiske au-pair'er pålegges å kunne det norske lovverket, også nå? Hvor f... er solidariteten din, Larson?? Det er "slaveeierne" som er de åpenbart skyldige her, at jenta ikke kan norske lover er like fullstendig åpenbart, ja.

    Så er det mye man kan undre over, så definitivt. Men la nå ikke det gå ut over allerede hardt prøvede ungdommer.
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    Ehrm, ja?

    De må forholde seg til lovverket som alle andre. Og så kan man stille spørsmålet hvor lurt det var å legge ned infokontoret for au pairer i 2017, noe Kallmyr som statssekretær gjorde.

    At noen ikke kan lovverket gjør de ikke til "åpenbart uskyldig". Det gjør dem til uaktsom skyldig i beste fall.

    Prøv å få utbetalt 10.000 kr for mye i støtte fra nav. Se hvor åpenbart uskyldig du blir funnet. Ikke det snev. Du blir funnet uaktsom, og er du virkelig uheldig så blir du funnet grovt uaktsom.

    Men kjekt å vite at Kallmyrs advokater har fått ordnet opp i uretten som nå har skjedd. Hvilke andre au pairer skal nå få omgjort sine saker? Åja. ingen.
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Denne saken er nå erklært død. Synd for VG og db som kjørte på og ikke minst ap sitt talerør NRK 😁
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.637
    Antall liker
    10.189
    Ehrm, ja?

    De må forholde seg til lovverket som alle andre. Og så kan man stille spørsmålet hvor lurt det var å legge ned infokontoret for au pairer i 2017, noe Kallmyr som statssekretær gjorde.

    At noen ikke kan lovverket gjør de ikke til "åpenbart uskyldig". Det gjør dem til uaktsom skyldig i beste fall.

    Prøv å få utbetalt 10.000 kr for mye i støtte fra nav. Se hvor åpenbart uskyldig du blir funnet. Ikke det snev. Du blir funnet uaktsom, og er du virkelig uheldig så blir du funnet grovt uaktsom.

    Men kjekt å vite at Kallmyrs advokater har fått ordnet opp i uretten som nå har skjedd. Hvilke andre au pairer skal nå få omgjort sine saker? Åja. ingen.
    Vel, da ser jeg jo at du har en nokså selektiv solidaritet, i det minste. Å komme til en fullstendig annen kultur, og med begrenset kjennskap til vårt språk, og hvor man kan få nødvendige opplysninger, kan neppe kalles uaktsomhet. OK, hadde de kommet hit med jobb som direktør i Equinor, hadde saken stilt seg noe annerledes, men da har man også et helt apparat til å ordne opp for seg. Kommer man hit som "husslave", skulle det bare mangle at huseieren har det fulle og hele ansvar for at lovene følges.

    Ellers mener jeg at de som etter beste evne forsøker å finne veien ut av NAV-jungelen også blir råttent behandlet om noe blir feil, mens de som i realiteten gjør feilen slipper unna, uten så mye som en ripe i lakken.
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    Kan du la føleriet rundt solidaritet ligge? Du messer om at hun er åpenbart uskyldig. Det er hun ikke. Hun er helt åpenbart alldeles ikke "åpenbart uskyldig". Hun brøt reglene. At hun gjorde det av ignoranse, feilaktig rådgivning fjerner ingenting ved det. Hun brøt reglene.

    Når vi så diskuterer straff så kommer formildende omstendigheter inn. Er det knallhardt å sende henne ut av landet? Tja? Ikke egentlig sett opp mot praksisen som følges. Likhet for loven og slikt. Er det knallhardt å gi henne innreiseforbud til Schengen. definitivt.

    Hun er sendt til Norge for å arbeide for luselønn. Au pair-ordningen burde vært skrotet for 10 år siden. Det betyr ikke at hun er åpenbart uskyldig. Hun flyttet inn uten å ha arbeidstillatelsen i orden.

    Hun kom ut av knipa, fordi Kallmyr har nettverk av advokater og venner som betaler for dem.

    Hvilket press utførte Kallmyr på UDI for å omgjøre saken? Han ble ikke en gang fjernet som UDI-sjef mens saken pågikk.
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Hun hadde vel bare fulgt rådene hun fikk fra byrået? Det er litt urealistisk at hun skulle hyra seg en advokat for de få lommepengene hun fikk? Ansvaret her ligger på byrået og den kladden som hyret henne. Man kan enten avvikle aupair ordningen eller sette minstelønna til en anstendig sum.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.006
    Antall liker
    6.234
    Jeg har ikke satt meg inn i saken, men tar det for gitt at jeg er uenlig med Larson.
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    Listhaug er nå minister igjen. Som vi alle vet så har hun jobbet i First House. Nå skal hun som minister ta en viktig avgjørelse som omfatter sin tidligere kunde. Hva tror du? Blir hun erklært inhabil, eller er det tut og kjør?

    Joda, vi vet jo svaret.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.502
    Antall liker
    35.401
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    ^Hva er det du prater om nå, da? Eneste jeg har sett om Listhaug i det siste er at hun mener at kommunene har ansvaret for å skaffe folk rent drikkevann. Det har hun jo rett i, men jeg tror ikke det har noe med First House å gjøre. Ikke Second heller, for den delen.

    https://www.dagbladet.no/nyheter/listhaug-vil-ha-nasjonal-kartlegging-av-drikkevannet/71186334

    Rutinen er at lovavdelingen i justisdeptet har siste ord om statsråders habilitet eller mangel på sådan. Hva har de sagt om hva-det-nå-enn-er du hisser deg opp over denne gangen?
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Listhaug-effekten kan muligens beskrives noe i nærheten av postbudet og hunden.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn