Nok en tråd om Project RPM-1 denne gang i rødt

mferkingstad

Medlem
Ble medlem
21.11.2006
Innlegg
48
Antall liker
0
Ja ja, dette året viste det seg at jule-nissen skulle være tidlig ute, så idag ankom en RPM-1 i rød piano-lakk hos meg, har prøvd å få tak i den i denne fargen her til lands, men uten hell, så jeg endte opp med å bestille den fra Audiodestination i UK, fantastisk service derfra må jeg si.
Men nok om det, har nå fått meg noen timer med lytting, synsing og litt kabelbytte, å må nå si at dette må være utrolig mye både lyd, design og finish for et par lapper. Synest til å begynne med at lyden var ein smule slank, noe som har endret seg betraktelig etter noen timer med spilling og etter at jeg byttet ut medfølgende signalkabel falt ting på plass, har den nå koblet opp mot et Xindak LP-1 Riia-trinn og synest dette funker bra, i hvertfall her hos meg.
Jeg er veldig fersk innenfor vinyl-verdenen og er den stolte eier av 8 LP`er :p I morgen går turen til Shabby Records i Haugesund for å få utvide "samlingen" litt.

Litt bilder:





 

Palace

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2003
Innlegg
761
Antall liker
35
Sted
Hagan
Grattis med ny spiller! Må si den så virkelig snasen ut i rød pianolakk! Kos deg med musikken.
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.400
Antall liker
1.135
Torget vurderinger
4
Grattis med ny spiller.

Spennende Riaa forresten, hvordan synes du den fungerer?
 

Joar

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.04.2002
Innlegg
309
Antall liker
335
Torget vurderinger
3
Skikkelig julespiller det der! ;D

Gratla
 

Fidelio

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2008
Innlegg
2.745
Antall liker
668
Wow, fin i rødt! Har tenkt på å lakkere min i sort pianolakk, liker ikke så godt standardfinishen.

Hiv pickupen som sitter på og bytt ut med en AT-95E. Den er nesten gratis og en enorm oppgradering i forhold til den som sitter på. Forresten, har armen fått seg en trøkk under transport? Aluminiumsdelen som man bruker til å flytte armen ser veldig bøyd ut.
 

novgarod

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.09.2006
Innlegg
957
Antall liker
59
Den var rålekker! ;) Nesten så jeg angrer litt på at jeg ikke gikk for rød spiller.... :-\
Kjenner jeg gleder meg noe fryktelig til å få satt opp spilleren selv, når jeg kommer tilbake til skolen igjen... Må nok tilbake noen dager før studiestert denne gangen gitt! ;D
 

mferkingstad

Medlem
Ble medlem
21.11.2006
Innlegg
48
Antall liker
0
Fidelio skrev:
Wow, fin i rødt! Har tenkt på å lakkere min i sort pianolakk, liker ikke så godt standardfinishen.

Hiv pickupen som sitter på og bytt ut med en AT-95E. Den er nesten gratis og en enorm oppgradering i forhold til den som sitter på. Forresten, har armen fått seg en trøkk under transport? Aluminiumsdelen som man bruker til å flytte armen ser veldig bøyd ut.
Ja lurte litt i å bytte Pickup, hvor kjøpte du din AT-95E fra?
Jepp armen har fått seg ein liten dunk, heldigvis ein del som er lett å bytte, ser ikke ut som embalasjen har fått noe hard medfart så det er sansynlegvis under pakking at den har fått seg ein liten dunk.
 

mferkingstad

Medlem
Ble medlem
21.11.2006
Innlegg
48
Antall liker
0
Anonym skrev:
Grattis med ny spiller.

Spennende Riaa forresten, hvordan synes du den fungerer?
Takker

Vanskelig å si hvordan Riaa`en fungerer da jeg har veldig lite å samenligne med og den er heller ikke innspilt, men tror Ove/Audiofoni snakket om å sende den ut til test, så der blir vel kanskje noe å lese om denne utpå nyåret...
 

Fidelio

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2008
Innlegg
2.745
Antall liker
668
MFE skrev:
Ja lurte litt i å bytte Pickup, hvor kjøpte du din AT-95E fra?
Big Dipper har den inne, koster 400,-

Den var litt kjilen på innstilling, lød ikke bra før jeg traff helt, og trengte også et nåletrykk opp mot 2,5g for å bli kvitt sibilanter. Men etter en times mekking lød den utmerket, og oppsiktsvekkende mye bedre enn Ortofon'en som satt på. Denne hadde en tendens til å grøte ting veldig sammen imo.
 

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Innlegg
14.238
Antall liker
10.915
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Gratulerer med en utrolig stilig spiller.

Pass på, denne spilleren har potensiale til å kunne trekke damer!

J.
 
T

Thomas1

Gjest
Kjøp deg Duende demperinger til Xindak riiaen din. Det var en formidabelt løft for mitt vedkommende.
Skal kjøpe step-up pluggene til den, men venter på testen til Gunnar B. Han skal teste den med 30 db plugg.

Disse koster 700 kr pr stk hvis du noensinne vurderer mc pu til spilleren din.
 

Chalshus

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.222
Antall liker
3.333
Sted
Horten
Torget vurderinger
7
Grattis med lekker spiller. Nå er det bare å handle plater. God Jul.
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Den var da særdeles lekker i rødt :)
Gratulerer så mye.

/jan
 

mferkingstad

Medlem
Ble medlem
21.11.2006
Innlegg
48
Antall liker
0
Thomas1 skrev:
Kjøp deg Duende demperinger til Xindak riiaen din. Det var en formidabelt løft for mitt vedkommende.
Skal kjøpe step-up pluggene til den, men venter på testen til Gunnar B. Han skal teste den med 30 db plugg.

Disse koster 700 kr pr stk hvis du noensinne vurderer mc pu til spilleren din.
Duende ringer er allerede på plass sammen med Electro-Harmonix og Jugozlavia rør :) kommer mest sannsynleg til å holde meg til MM-pickup den første tiden, men det er jo veldig greit at vi har muligheten til å få Step-up plugger til den, eneste jeg syntest var litt dumt med Step-up`ene var at dei har hunn-RCA i begge ender, så her må ein til med enda ein kabel.
 
Topp Bunn