Noise Harvester

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
11.143
Antall liker
4.299
Torget vurderinger
1
Forutinntatte tanker er en ting, det kan ikke så mange kontrollere. En annen ting er det man uttrykker muntlig og skriftlig.   Det handler om å være habil i utgangspunkt - det å ikke å tatt et standpunkt før man setter i gang en utredning.   Hvis man har det, så vil man helt klart la seg farge av dette i sitt videre arbeid.   Hvis f.eks.et norsk medlemskap i EU skulle utredes, så ville jeg tvilet sterkt på objektiviteten i denne utredning hvis det var en erklært EU-tilhengerer som foretok denne.  Det hadde blitt mer å betrakte som et partsinnlegg enn en objekt utredning.
O.T.?
Det var da svært så «formalistisk». Bare synd at «formalismen» din, etter min ringe mening, er skivebom. Hvem du velger å tro på, før, underveis og etter på, er helt og holdent din sak, det samme med grunnlaget for din tro. Men å tilskrive folk større integritet fordi de holder kjeft om sine forutintatte holdninger, tanker og ideer ... i beste fall er det naivt.

For egen del setter jeg større pris på folk som utbasunerer sine meinger uavhengig av tid og sted, særlig vis de er i stand til å endre mening under veis og evt. redegjøre for hvorfor de har endret mening. Vi lar oss alle farge, av det aller mest vi omgir oss med. Utfordringen er ofte å være bevist at vi er farget ... eller endog prøve å forstå hvordan vi hadde sett på verden dersom fargen var en annen.

mvh
KJ
 

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Innlegg
2.466
Antall liker
11
Forutinntatte tanker er en ting, det kan ikke så mange kontrollere. En annen ting er det man uttrykker muntlig og skriftlig.   Det handler om å være habil i utgangspunkt - det å ikke å tatt et standpunkt før man setter i gang en utredning.
Uansett er mine målinger ikke foretatt i et akkreditert laboratorium. Hvis man ikke stoler på at jeg er objektiv i mine målinger, så måtte de i så fall blitt foretatt av f.eks. DNV eller NEMKO. Det hadde kostet minst 20-30 laken.

Hværsågodneste!
 

Hagto

Bransjeaktør
Ble medlem
26.03.2005
Innlegg
3.621
Antall liker
517
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
33
Ren lyrikk. I hate it! Det som er kommet fram i denne tråden overgår denne "anmeldelsen" hvilken vei en enn snur det.  Clement Perry er på min liste over "overse det". (Uavhengig av "virke, virke ikke, virke, virke ikke .....)
;D
Jeg bare informerte ihvertfall, Har absolutt ingen interresse lenger for denne noisegreia.
 
P

Parelius

Gjest
;D
Jeg bare informerte ihvertfall, Har absolutt ingen interresse lenger for denne noisegreia.
Ah, ikke noe personlig mot deg, Hagto. Linken var på sin plass den. Viktig med slikt.
 
O

om.s

Gjest
Nå også testet i Stereotimes:http://www.stereotimes.com/
Nja, hyggelig lesning denne artikkelen for de som leser den med litt positive øyne, i motsetning til andre finner jeg passende "advarsel" som en relativt edruelig konklusjon på lytte testen av NH og langt fra som antydet, noen form for lyrikk.......

Don't get too caught up in all that mumbo jumbo that manufacturers tell you about their products being "perfect" or "incompatible" and do their best work on their own because if that were in fact true, then the Harvesters shouldn't work?  Need I say more?

Clement Perry


mvh
 
P

Parelius

Gjest
Nja, hyggelig lesning denne artikkelen for de som leser den med litt positive øyne, i motsetning til andre finner jeg passende "advarsel" som en relativt edruelig konklusjon på lytte testen av NH og langt fra som antydet, noen form for lyrikk.......

Don't get too caught up in all that mumbo jumbo that manufacturers tell you about their products being "perfect" or "incompatible" and do their best work on their own because if that were in fact true, then the Harvesters shouldn't work? Need I say more?

Clement Perry


mvh
Jeg forstår det slik at du anser denne Clement Perry som en stor ironiker. Hvis ikke så må du ta deg bedre tid til lesningen.
 
O

om.s

Gjest
Jeg forstår det slik at du anser denne Clement Perry som en stor ironiker. Hvis ikke så må du ta deg bedre tid til lesningen.
Personen er for meg ukjent, det var mer, som nevnt konklusjonen hans om ikke å godt alle fabrikanters "mumbo jumbo" jeg mente, skal nok lese den mer inngående en den første skummingen, ja!...
Men her leser vi vel allerede artikkelen med forskjellige "briller" allerede :) ...

mvh
 
N

nb

Gjest
Synes faktisk ikke den anmeldelsen var så veldig ille, gitt sjangeren den tross alt hører til. Det jeg synes er litt morsomt med HiFi-anmeldelser, er at dersom man tar ut hvilket produkt det drerier seg om, så er det vanskelig å vite hvilken del av kjeden det er som testes;) Beskrivelsene av lydendringer er påfallende like om det er en effektforsterker eller en kabel som testes.
 

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.677
Antall liker
6
Jeg oppfattet ihvertfall ikke anmeldelsen som ironisk.  Når fyren går og kjøper en 5-pakk, så...  Jeg synes imidlertid at det faktisk virker fornuftig (i den grad produktet faktisk gjør noe fornuftig) å gå for flere enheter, siden det er grenser for hvor mye effekt som kan omsettes til lys i en enkelt lysdiode.

Synes likevel det er pussig at man ikke har gått for mange lysdioder i samme plugg hvis dette skulle være nødvendig...
 

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Innlegg
1.765
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
Synes likevel det er pussig at man ikke har gått for mange lysdioder i samme plugg hvis dette skulle være nødvendig...
dette hadde jo selvsagt vært en god ide, men de tjener da betyedlig mye mer penger på å selge 5 stk med en lysdiode enn 1stk med 5 lysdioder..
 

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Innlegg
2.466
Antall liker
11
Jan Pande Rolfsen spilte kamme-selger i et radiohørespill. Han skulle selge bakelittkammer, og kom da med sjefs-selger-argumentet:
- De er av svært dårlig kvalitet, så de bør kjøpe mange.

;D

Her er forresten det Paul McGowan sier om virkemåten til sitt eget produkt:

How does it work? Well, it's fairly simple and pretty straightforward. The "inductor" is not actually an inductor. It's a transformer with a primary and a secondary. The primary is across the line and, using a tank circuit, is tuned to couple 8kHz and above into the secondary of the transformer.

The transformer's secondary is then run through a bridge and converted to DC. We use a bit of circuitry to inject that DC into a capacitor group. There's a threshold detector that measures the charge level on the capacitors and when that reaches a certain voltage, we use a gate to discharge the caps through the LED.


Hvis du lurer så fungerer lyset på NH på følgende måte:
Spenning på nettet, med frekvenser mellom ca 5kHz og 50kHz kjøres gjennom en transformator, det likerettes og en kondensator lades opp. Når spenningen på denne kondensatoren har nådd et punkt, så tenner en triac, som lader kondensatoren ut gjennom dioden.
 

Ramses

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.02.2007
Innlegg
629
Antall liker
22
Kan jeg foreslå 20stk. NH og discohøyttalere ala. Jamo fra 80 tallet?
Da blir det party hele døgnet.
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Hei!
Det finnes mange gode selgere.

Hørte om en i Frankrike som solgte melkemaskiner.
Han greide det kunststykket å selge to maskiner til en bonde som hadde kun ei ku.
Han hadde ikke bare ei ku, men han hadde også lite penger, så selgeren fikk kua som betaling ;D

Det er ok å spøke med bønder, men la oss musikkelskere være i fred ;)

Mvh.KW
 
O

om.s

Gjest
Hørte om en i Frankrike som solgte melkemaskiner.
Han greide det kunststykket å selge to maskiner til en bonde som hadde kun ei ku.
Han hadde ikke bare ei ku, men han hadde også lite penger, så selgeren fikk kua som betaling ;D

Det er ok å spøke med bønder, men la oss musikkelskere være i fred ;)

Mvh.KW

;D

mvh
 
Topp Bunn