Noen tilbakemeldinger vi får er så overveldende at de bare må deles:

Til Erik Hillestad/KKV

Bare kom på noe jeg grubla på for en stund siden angående innspillingskvalitet, og som jeg synes er verdt å meddele deg som produsent av de fleste - om ikke alle - KKV-innspillingene.
For noen få år siden utga KKV Hyrdenes Tilbedelse med Iver Kleive på et gammelt flygel i Jacobs kirke. Kona og jeg gleder oss enormt til hver eneste jul etterpå for å få spille den om igjen sammen med bl. a. Rosa fra Betlehem (som forresten har en rar surre/romlelyd mellom enkelte av strofene, i hvert fall på to innspillinger, Electrocompaniets utstyr avslører absolutt alt…. ).

Men tilbake til saken: Maken til flygellyd som i Hyrdenes tilbedelse er neppe oppnådd noen gang ellers i verdenshistorien på en CD. Spiller via EC d/a-konverter, EC preamp, EC monoblokker og EC Prelude høyttalere, Helt rått. Flygelresonnansen og tonene dirrer i huset, tennene klaprer og vibrasjonene fyller hver sitrende nerve med godlyd.

Fortsett å produsere lyd på CD’er i KKV slik dere gjør og har gjort det: ”Over en by” som et annet eksempel, med Kari Bremnes: Overjordisk lydkvalitet. Og folk på besøk hos oss bare gir seg ende over og løper og kjøper skikkelig musikkanlegg for CD’er.

Takker og bukker for at dere driver på med lydkvalitet som topp prioritet i disse selvdestruktive MP3-, ipod- og og streamingtider.

Det var bare det som var meldinga.

Beste hilsener Svein Erik Madssveen
 

Vedlegg

Kommentarer

Informasjon om bruker

KKV
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
0
Link til alle artikler
2
KKV sine annonser
Bransjenyheter
Knut Reiersrud & Sam McClain med ny CD, også gitt ut på Dobbel Vinyl!

Knut Reiersrud & Sam McClain med ny CD, også gitt ut på Dobbel Vinyl!

  • 0
Ny CD fra Kirkelig Kulturverksted Knut Reiersrud og Mighty Sam McClain ONE DROP IS PLENTY Slå sammen Knut Reiersrud og den amerikanske blues- og soul-legenden Mighty Sam McClain. Du får en...
Fortsett
Topp Bunn