Noen som kjenner til denne Dual'en?

are_e

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.10.2004
Innlegg
200
Antall liker
3
Jeg har kommet over en dual jeg aldri har sett før... ;) Noen som har noe informasjon om denne?



Den var litt støvete og jeg har bare tørket forsiktig av den med en fuktig klut. Må nok gå løs på den med q-tips langs kanten etterhvert.
Den er laget i aluminium og gummi, produsert i vest-tyskland så jeg antar at den er eldre enn 1989.



A
 

are_e

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.10.2004
Innlegg
200
Antall liker
3
Ja, jeg syns den var utrolig kul, med et pent og litt minimalistisk design... Samboeren var IKKE enig ::)

Jeg må nesten nevne at denne klokka fant jeg igår når jeg var innom haugen hos ett firma som driver med gjenvinning, bare flaks at den ikke var blitt most mellom knuste pc'er, crt-skjermer og annet EE avfall.

Klokka går riktig og den ser ut til å være helt original, ikke noe køstom som er hjemmesnekret, gummikant rundt dual-logoen og det er jo markeringer for hver hele time. Selve tallerkenen er i aluminium selvfølgelig.
Er dette noe som forhandlere kanskje har hatt på veggen?

A
 

Delle

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.03.2007
Innlegg
1.496
Antall liker
267
Mener å huske at det hang en slik en i butikken til Kvelland & Sønner i Flekkefjord på 80-tallet.
Hvor mange rpm går den?

Mvh
 

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
23.822
Antall liker
38.492
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
det har du nok helt rett i delle,hang en slik en der ;)
koselig med flere flekkefjæringer her på sentralen

mvh
 

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Innlegg
3.798
Antall liker
352
Torget vurderinger
3
Delle skrev:
Mener å huske at det hang en slik en i butikken til Kvelland & Sønner i Flekkefjord på 80-tallet.
Hvor mange rpm går den?

Mvh
Forhåpentligvis 1/60 runde. Er ikke dette swiss-made ur ;)

Eller er det en tysker, de pleier vel også å være mer enn vanlig punktlige.....
 

Slabbedask

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
3.077
Antall liker
34
Jeg synes å erindre en viss herremann som ble nokså fornærmet over påstander her på forumet om at Dual var produsert av tiloversblevne deler fra tyske gjøkurprodusenter.
Det var kanskje noe i den påstanden alikevel? ;D
 

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Innlegg
3.798
Antall liker
352
Torget vurderinger
3
Det var vel VidarP som kom med den påstanden og erta på seg noen Dualister som hadde slengt med leppa om LP12 :)
 

are_e

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.10.2004
Innlegg
200
Antall liker
3
Morsomt å se at det er noen som hadde litt info om denne klokka :D
Jeg tenkte meg at dette kanskje var noe reklamegreier myntet på forhandlere.

Den ser ut til å gå på 1/60RPM, både tallerken og urverket er laget i W.Germany, hadde egentlig ikke trodd at den virket med tanke på hvor jeg fant den. Det er quartz urverk, og det burde jo være et relativt presis et siden det er litt dårlig reklame om en klokke fra en platespillerprodusent ikke snurrer riktig til enhver tid.
Jeg får vurdere å bytte urverket dersom det ser ut som om den viser feil etterhvert.

Jeg syns det er tragisk at noen bare har slengt denne i søpla, men på en annen side er det genialt at jeg fikk meg en veldig kul klokke ;D

A
 
Topp Bunn