Noen som kan reparere min forsterker og cd spiller

yoli

Fersking
Ble medlem
21.01.2006
Innlegg
3
Antall liker
0
Er det noen som kan tenke seg å se litt på en forsterker og cd spill som jeg har, og som ikke fungerer.

Forsterkeren er en Optimal Audio SA 20 som røk plutselig. Det sa puff, lyden forsvant og det begynte å komme ut røyk fra den. Har prata med noen som mener det kanskje kan være no utgangsgreier??

Cd spilleren er en Sony XA5ES som er montert xo clock original. Det fungerte med xo clock da jeg monterte det provisorisk, men etter at jeg gjorde en skikkelig installasjon av greiene begynte den plutselig å fjuske. CD drevet greier ikke å lese cder og den ejekter uten videre , spinner i ujamn fart etc. Kan ikke helt forstå hvorfor dette skjedde, men men, klok av skade.

Noen hobbe elektrikere her som kan tenke seg å feilsøke disse produktene. Selvsagt snakk om god betaling, men det blir mest trolig ikke i 600kr/timers klassen, så sant du ikke er veldig effektiv. Ønsker egentlig i utgangspunktet kontakt med noen som har lyst og motivasjon til å ta på seg dette.
Det er og selvsagt en forutsetning at vedkommende har innsikt og erfaring med slikt, skal man ha sjanse til å få orden på det.

Ta kontakt viss du føler dette er noe du kan tenke deg, så avtaler vi videre. Viss du vet om noen andre som kan hjelpe så hadde jeg satt pris på tips om det og.
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.128
Antall liker
10.590
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Re: Noen som kan reparere min forsterker og cd spi

Optimal Acoustics fikser Roar Malmin. Om han har tid er en annen ting. Kontakt informasjon til han finner du om du søker her på forumet.
 

nex_86

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.02.2005
Innlegg
352
Antall liker
8
Sted
Kr.sand
Torget vurderinger
1
Re: Noen som kan reparere min forsterker og cd spi

Skaffer du skjematikk til disse er jobben straks mye enklere, uten det er det stort sett som å være i skogen uten kart og kompass når en har gått seg vil...

Det er alikavel alltid noen vitale deler, en kan sjekke for å få løst problemet, men det tar deg bare et stykke på vei..

Det er få ganger en kan få reparert seriøse feil uten skjematikk..

Jeg er utdannet servicelektroniker, jobber tildageligdags med medisinsk eletronikk og jeg ville tatt på meg jobben uten skjematikk...

Noen tips som kan hjelpe:

finn ut om forsterker er helt død?

"lyddød" på begge kanaler, eller bare den ene?! Er den ene kanalen i orden, så skaper det en stor fordel hvis en skal feilsøke uten skjematikk..

Når det gjelder CD spilleren, så er det du selv som har gjort denne modifiseringen?!, og da er det som å trøkke i salaten..

Verdens vanskligste oppgave er å prøve å reparere eller feilsøke på noe som andre har prøvd å modifisere, elller reparere før deg..

Mitt råd er å få det levert inn til et autorisert verksted, men de vil kanskje ikke ta i mot din CD spiller pga modifiseringen..

For all del, ikke la flere personer prøve å reparere disse apparatene, hold deg til en og samme person!!

Jeg vil ikke påta meg oppgaven, men du er velkommen til å sende meg PM hvis du lurer på noe!!

Mvh Øystein.
 

yoli

Fersking
Ble medlem
21.01.2006
Innlegg
3
Antall liker
0
Re: Noen som kan reparere min forsterker og cd spi

Da har jeg fikset avtale med Roar Malmin om Optimal Audio. Men cd spilleren trenger litt hjelp..
 
Topp Bunn