Forsterkere Noen som har denne klasse A forsterkeren

666

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2013
Innlegg
2.511
Antall liker
6.120
Torget vurderinger
14
Har litt lyst til å teste klasse A
Lurer på om denne Xindak forsterkeren vil
klare seg bra på mine Dynaudio Fokus 140.
Den er på 2x25w og Fokus ht er ganske tungdrevne.
Takk for gode tips
Lasse
55_52777526 (1).jpg
 

Seskage

Baron af Skage ;)
Ble medlem
15.12.2014
Innlegg
1.954
Antall liker
5.537
Sted
Bergen
Torget vurderinger
7
http://www.hifisentralen.no/forumet/bransjenyheter/85691-mala-audio-sa-ker-test-piloter.html

Du har kanskje sett denne tråden allerede. Jeg var en av dem som hadde den på test hjemme og likte forsterkeren godt.

System Audio SA10 som jeg testet på også er ikke spesielt lettdrevne de heller, 89db/4ohm. SA anbefaler minimum 50 watts forsterker, PA-M hadde ikke problem med å kontrollere dem på de lyttenivåene jeg holder meg til. Så jeg var meget fornøyd med den.
 
Sist redigert:

larkrla

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.11.2005
Innlegg
3.098
Antall liker
2.290
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
2
2x20w er nok litt misvisende da dette kun sier noe om hva den yter i ren klasse A-drift. Dette er vel en "push-pull"-forsterker (correct me if I`m wrong...), dermed går den over i klasse B ved høyere dB-nivåer. De tekniske data oppgitt av Xindak sier ekstremt lite om hvor kraftig forsterkeren er, men all omtale jeg har lest tyder på at den er kraftig nok for de fleste.

Husker jeg leste en omtale av Pass Labs sin 30w klasse A. XA 30.5 var det vel den het. Stereophile målte at den ikke klippet før ved 195w, altså 30w klasse A og 165w klasse B. Produsentene har litt ulik praksis mht hva man velger å oppgi av data.
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
2x20w er nok litt misvisende da dette kun sier noe om hva den yter i ren klasse A-drift. Dette er vel en "push-pull"-forsterker (correct me if I`m wrong...), dermed går den over i klasse B ved høyere dB-nivåer. De tekniske data oppgitt av Xindak sier ekstremt lite om hvor kraftig forsterkeren er, men all omtale jeg har lest tyder på at den er kraftig nok for de fleste.

Husker jeg leste en omtale av Pass Labs sin 30w klasse A. XA 30.5 var det vel den het. Stereophile målte at den ikke klippet før ved 195w, altså 30w klasse A og 165w klasse B. Produsentene har litt ulik praksis mht hva man velger å oppgi av data.
Dette er riktig. Den yter konservative 100 watt i klasse A/B, og 20 watt i klasse A. Produsent oppgir de overskytende wattene over 20 i ekstra desibel. Jeg tror ikke trådstarter trenger være redd for at den ikke skal være i stand til å drive hans høyttalere. Tvert imot synes jeg det er en svært spennende forsterker i sin prisklasse.
 

SRM

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.06.2009
Innlegg
2.626
Antall liker
2.497
Sted
Oppland
Torget vurderinger
23
2x20w er nok litt misvisende da dette kun sier noe om hva den yter i ren klasse A-drift. Dette er vel en "push-pull"-forsterker (correct me if I`m wrong...), dermed går den over i klasse B ved høyere dB-nivåer. De tekniske data oppgitt av Xindak sier ekstremt lite om hvor kraftig forsterkeren er, men all omtale jeg har lest tyder på at den er kraftig nok for de fleste.

Husker jeg leste en omtale av Pass Labs sin 30w klasse A. XA 30.5 var det vel den het. Stereophile målte at den ikke klippet før ved 195w, altså 30w klasse A og 165w klasse B. Produsentene har litt ulik praksis mht hva man velger å oppgi av data.
Dette er riktig. Den yter konservative 100 watt i klasse A/B, og 20 watt i klasse A. Produsent oppgir de overskytende wattene over 20 i ekstra desibel. Jeg tror ikke trådstarter trenger være redd for at den ikke skal være i stand til å drive hans høyttalere. Tvert imot synes jeg det er en svært spennende forsterker i sin prisklasse.
Jeg tror ikke dette stemmer. Mener dette er samme forsterkeren.
https://www.stereophile.com/content/lindell-ampx-power-amplifier-measurements
35W 8ohm/60W 4 ohm før klipping.

Tror uansett det er en glimrende forsterker som gir veldig bra valuta for pengene, men har ikke hørt den selv.
 

666

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2013
Innlegg
2.511
Antall liker
6.120
Torget vurderinger
14
Okei og takk for svar. Så dette er ikke en rein klasse A forsterker?
Jeg har nok lest litt for dårlig :)
Har 2x150 w per dd. Får tenke litt her.
Lasse
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
2x20w er nok litt misvisende da dette kun sier noe om hva den yter i ren klasse A-drift. Dette er vel en "push-pull"-forsterker (correct me if I`m wrong...), dermed går den over i klasse B ved høyere dB-nivåer. De tekniske data oppgitt av Xindak sier ekstremt lite om hvor kraftig forsterkeren er, men all omtale jeg har lest tyder på at den er kraftig nok for de fleste.

Husker jeg leste en omtale av Pass Labs sin 30w klasse A. XA 30.5 var det vel den het. Stereophile målte at den ikke klippet før ved 195w, altså 30w klasse A og 165w klasse B. Produsentene har litt ulik praksis mht hva man velger å oppgi av data.
Dette er riktig. Den yter konservative 100 watt i klasse A/B, og 20 watt i klasse A. Produsent oppgir de overskytende wattene over 20 i ekstra desibel. Jeg tror ikke trådstarter trenger være redd for at den ikke skal være i stand til å drive hans høyttalere. Tvert imot synes jeg det er en svært spennende forsterker i sin prisklasse.
Jeg tror ikke dette stemmer. Mener dette er samme forsterkeren.
https://www.stereophile.com/content/lindell-ampx-power-amplifier-measurements
35W 8ohm/60W 4 ohm før klipping.

Tror uansett det er en glimrende forsterker som gir veldig bra valuta for pengene, men har ikke hørt den selv.
Jeg har mine tall fra enten produsent eller norsk importør, men kan ikke finne de i dag. Men hvis måler den 35 watt i 8 ohm så er det i alle fall svært konservative A-watt fabrikken selv oppgir, siden de oppgir den til 20 watt. Forøvrig er den testen i Stereophile god nok til å sjekke ut forsterkeren. Funker den ikke for trådstarter er det jo bare å returnere den. :)
 
  • Liker
Reaksjoner: 666
M

MusicBear

Gjest
Ikke så viktig, men denne forsterkeren selges under en rekke forskjelige navn, også til PA/studio bransjen.
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Ikke så viktig, men denne forsterkeren selges under en rekke forskjelige navn, også til PA/studio bransjen.
Studio, neppe PA. Men det stemmer, den ble vel konstruert på bestilling for Lindell i sin tid som studiomonitorforsterker.
 
Topp Bunn