Juss og økonomi Noen advokater her som er god på arbeidstvister?

X-Cell

Lorden av Nord!
Moderator
Ble medlem
23.10.2006
Innlegg
10.258
Antall liker
9.048
Sted
Narvik
Torget vurderinger
11
Vi er jo et sprett mangfold her inne.. så jeg lurte på om det er noen her som er advokat med spesialisering innefor arbeidslivet og tvister der?

Vis du er det send meg gjerne en PM med telefon nr jeg kan nå de.. har noen spørsmål angående en kommende tvist :)
 

Larson

Æresmedlem
Ble medlem
25.01.2014
Innlegg
11.476
Antall liker
4.214
Nå er du trolig klar over hva jeg skal nevne, men jeg velger å nevne for det, sånn i tilfelle.

Fagforeningene vet meget mye om dette og de har alle(?) advokater som daglig driver med slikt.
NITO, Tekna, Akademikerne (med diverse underforbund) utover LO-forbundene. Og en hel drøss andre og (men de pleier ofte å havne under en paraply som akademikerne til slutt).

Som medlem har man gjerne krav på en håndfull gratistimer, og timesatsen skal være grei utover disse. Er saken interessant nok tar de hele kostnaden.

Så er du fagforeningsmedlem burde du sjekke ut med fagforeningen. Alternativt kan du vurdere å melde deg inn i en. Vær obs på at det gjerne er minimumsmedlemstid på gratistimene.
 

X-Cell

Lorden av Nord!
Moderator
Ble medlem
23.10.2006
Innlegg
10.258
Antall liker
9.048
Sted
Narvik
Torget vurderinger
11
Fullstendig klar over, men kjekt med flere meninger for å bygge et godt forsvar :)
 

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Innlegg
8.512
Antall liker
6.908
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Som felles Narviking kan jeg si - lytt til erfarne fjellfolk, og ring fagforeninga i tide. Om det er problematisk i forhold til lokal representant, er ikke dette så veldig relevant. Advokatene sitter på hovedkontoret til foreninga.

Arbeidsrett er et eget spesialfelt, så det er gjerne hos arbeidstaker- og arbeidsgiverorganisasjonene du finner ee beste advokatene for slikt.

Det er ikke alltid den lokale representanten er like begeistra for å skulle kjøre sak, men har du en sterk sak, så tar gjerne den sentrale organisasjonen at det er greit. De sier ikke nei takk til å kunne få statuere et eksempel for å holde arbeidsgiverne i øret, heller.

Selv om det ikke blir snakk om sak, er det ikke noe sak å få lånt et øre hos en advokat hos fagforeninga uten at eet drar penger.

Gudd løkk...

Johan-Kr
 
Topp Bunn