Verktøy Noen 3D-printere?

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
10.223
Sted
Holmestrand
Kjøpte en Tevo Tarantula som et prosjekt sammen med eldste datter for noen uker siden.

tevotantula_cr.jpg
(bilde fra nettet)
Andre som driver med dette?
Ute etter litt anbefalinger ang materialvalg, div programmer og generell kunnskap.

jakr

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.11.2004
Antall liker
115
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
1
Fikk en Ultimaker 2 extended+ i hus før jul, bra saker..

jakr

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.11.2004
Antall liker
115
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
1
Du får teste den og sjekke ut oppløsningen, er den såpass at den får med seg finere detaljer og kjører med akseptabel slitasje på dyser etc. så er det hipp som happ hva du kjøper om du ikke skal kjøre den ganske hardt som jeg gjør. Maskinen benyttes aktivt i sjekk av design og diverse passformer..så den går hver dag...

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
10.223
Sted
Holmestrand
Jeg skal bare leke, du ser ut til å sette opp litt mere proft?

Hva brukere du av programvare?

jakr

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.11.2004
Antall liker
115
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
1
Hei, konverterer filene til cura for effektiv og stabil printing + pluss at det har vist seg at den er stabil ved bruk av minnepinne, ikke direkte fra maskin. Noen av printoppgavene tar ganske lang tid så det er greit at den står der og hakker for seg selv..

jakr

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.11.2004
Antall liker
115
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
1
Dvs..mer spesifikt..lagrer modellen i designprogrammet som en .stp som igjen åpnes i Cura programmet som kan lastes fra nett. Filen som Cura lagrer er gcode fil som kan leses direkte av 3d printeren via et SD kort..

C

cruiser

Gjest
Jeg har en Micromake delta printer, veldig fornøyd. Har også en prusa klone slik som din av annet fabrikat, bruker Cura og simplify3d litt om hverandre

Topp Bunn