Noe interesse for en lyttekveld i det nye hifirommet mitt?

sclalars

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2006
Innlegg
2.397
Antall liker
1.718
Sted
Skedsmokorset
Torget vurderinger
1
Herlig reportasje i stereo+ og gratulerer med det som du har fått til! Jeg er personlig i tenkeboksen om jeg skal lekte ut bakveggen min sånt som du har gjort med ca 60cm. Det jeg lurer på er hvordan det påvirker lyden, hvilke plater du har brukt og om det lukter noe. Jeg reagerer feks på at vanlig glava setter en ubehagelig lukt i romme før det blir kledd inn. Så om denne dempede bakveggen blir kledd i feks høyttaler stoff, er det nok til at det ikke preger romme? Mitt rom er ca 30m2 og bakveggen er ca 3meter bak lytte posisjon.

Utrolig takknemlig om du kan peke meg i rett retning her!

Mvh
Hei nøtte!

Jeg brukte Space Slab fra Byggmax etter råd fra Thohaug. Kan ikke si jeg har opplevd noe lukt fra denne. Og, den er visstnok den som er best når det kommer til demping av bass. Og det gjør ikke noe at den er veldig billig i tillegg ;)
Når det gjelder påvirkning av lyden, så strammer den først og fremst opp bassen din. Bassen blir mye bedre definert og du slipper den litt pløsete bassen man kan oppleve uten tiltaket.

Hvis du ser på første side i tråden min, så ser du bilde av den: http://www.hifisentralen.no/forumet...-etc/90351-kjellern-superkort-byggetra-d.html

Lykke til videre med prosjektet ditt!

Mvh
Lars
 

Final

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.03.2013
Innlegg
3.141
Antall liker
5.143
Sted
Bærum
Torget vurderinger
4
Veldig morsom reportasje. Virkelig en herlig mancave. Gratulerer med flott resultat og fin artikkel Stereo+.
 

sclalars

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2006
Innlegg
2.397
Antall liker
1.718
Sted
Skedsmokorset
Torget vurderinger
1
Takk for hyggelig besøk jonas! Håper du fikk inspirasjon til å fortsette med din søken etter godlyden! Ikke glem å sende meg en melding hvis du ønsker målsatte tegninger av bassene :)
Jeg har aldri vært noe fan av heavy metal, men nå, etter at du dro frem en god del kule låter for meg, så skal jeg jaggu gi det en sjanse ;) Skjønner nå at sånn musikk må spilles på kanten av uholdbart høyt. Dærsken å det svingte ;)
 
Topp Bunn