Node X – ti års jubileumsmodell fra Bluesound

NodeX (6 of 9).jpg

I dag er visst dagen for jubileumsmodeller. Tidligere i dag presenterte vi 30 årsjubileumsmodell for B&W Nautilus, og nå i ettermiddag kan vi følge vi opp med et 10-årsjubileum for strømmegiganten Bluesound. Og det er en virkelig godbit som kommer fra Bluesound, som vi antar vil appellere til mange.

Bluesound sin historie startet i 2013, med Node N100 som debutmodell. Eller faktisk ble den lansert allerede i desember 2012, men det er i år Bluesound velger å markere ti-års jubileet for Node. Og denne Node N100 er fremdeles i bruk rundt omkring, deriblant har undertegnede et eksemplar som er satt opp i nettverk sammen med en Node 2, Node 2i og en første generasjon Vault.

Bluesound hadde en litt trang fødsel da det var litt knirk i operasjonssystemet BluOs til å begynne med. Men Bluesound viste at de mente alvor, og etablerte seg raskt som en av de mest seriøse konkurrentene til Sonos, og kan på mange måter sammenlignet som NAD sin variant av Heos, som er Denon/Marantz sin strømmeplattform....

Les hele nyhetsartikkelen om Bluesound Node X hos Audiophile.no

NodeX (8 of 9).jpg

Kommentarer

Karl_Erik

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.10.2002
Antall liker
1.098
Torget vurderinger
1
Gratulerer. Ser ut til å være et godt valg.

• Liker
Reaksjoner: TT.

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Antall liker
88.491
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
99
Veldig lekker, synd den ikke kommer i champagne/gull for da tror jeg måtte slått til for å matche til forsterkeren min 😬
Låter ikke noe dårligere for det...

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Antall liker
3.189
Torget vurderinger
2
Hifiklubben kan skjerpe seg
3719FB44-B7EA-4952-B1BC-744B7EE0B835.jpeg

Den har da vitterlig både coax og optisk utgang.

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Antall liker
3.189
Torget vurderinger
2
Dessuten, min node har optisk inngang og får lydsignal fra tv, hva blir anderledes når dette kommer via hdmi?

Informasjon om bruker

Audiophile.no
Bransjemedlem
Medlem siden
Antall liker
1.019
Link til alle artikler
419
Audiophile.no sine annonser
Audiophile.no
TEST HD 620S – et annerledes bidrag til Sennheiser sin 600-serie

TEST HD 620S – et annerledes bidrag til Sennheiser sin 600-serie

• 0
Da Sennheiser annonserte sin nye HD 620S i begynnelsen av mai var det en nyhet som fenget min interesse langt over middels. For dette er et nytt bidrag i produsenten sin klassiske 600-serie, og da...
Fortsett
Audiophile.no
Dårleg lyd – Stig Arne si dagbok april 2024

Dårleg lyd – Stig Arne si dagbok april 2024

• 2
Omfattande utskiftingar i stereoanlegget kasta meg ut i ei reise kor det tok tid å koma attende til eit akseptabelt resultat. Slikt lærer ein av. ORSAKINGAR I KØ I førre dagboka orsaka eg meg...
Fortsett
Audiophile.no
Sonos Ace – hodetelefondebut fra multiromspesialisten

Sonos Ace – hodetelefondebut fra multiromspesialisten

• 0
Sonos har i dag lansert et produkt vi har sett komme i fem år. Det gjør ikke produktet mindre spektakulært, og ganske overraskende. Sonos Ace er hodetelefoner som på noen områder går helt nye...
Fortsett
Audiophile.no
HD 620S – Sennheiser går nye veier i 600-serien

HD 620S – Sennheiser går nye veier i 600-serien

• 0
Sennheiser har annonsert en ny spennende modell i den klassiske 600-serien. Men her er det mye som ikke samsvarer med signalementene til det vi er vant med i denne serien som mange av oss har...
Fortsett
Audiophile.no
TEST: Jasmine Turtle – en ærlig sak

TEST: Jasmine Turtle – en ærlig sak

• 2
Jasmine er en kinesisk produsent som har vært på markedet i ganske mange år allerede. Jeg har ikke vært mye borti de selv, men har blant annet merket meg at RIAA-trinnene deres har fått mange...
Fortsett
Audiophile.no
Sonos med redesignet app

Sonos med redesignet app

• 4
Sonos har annonsert at de kommer med en nyfrisert app om en drøy uke. Med den oppdateringen har Sonos ambisjoner om å tilby en app som er mer brukervennlig, og har bedre tilpasninger til den...
Fortsett
Topp Bunn