NNNN noen som har kjennskap - hørt?

The Shy

Æresmedlem
Ble medlem
10.04.2017
Innlegg
10.508
Antall liker
14.233
Sted
Langesund
Har hørt litt av det de driver med, men foreløpig ikke i så kontrollerte former. Kjenner Produktutvikler Rune Skramstad litt, og kommer nok til å be om en nærmere demo etter hvert. Han har forresten vært her hjemme en tur. Meget dyktig og i tillegg har han et meget godt trent øre.
 

The Shy

Æresmedlem
Ble medlem
10.04.2017
Innlegg
10.508
Antall liker
14.233
Sted
Langesund
Var her nede å fikk en liten demo på spennende produkter. Både ute og inne på mastringsrommet.
Skramstadhorn.jpg
 

ymir

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2013
Innlegg
5.304
Antall liker
4.993
Torget vurderinger
2
Kjente til navnet Skramstad og la ut ett bilde en gang av ett horn ,laaaangt ett.
Slekta til fruen ,bassist /vokalist i ett metall band, kjente Skramstad og fortalte en del om fyren og dette hornet.
Likte designet av høyttalerne på bildet.Men firma startet i 2016..og ikke noe produkt ute enda?
 

The Shy

Æresmedlem
Ble medlem
10.04.2017
Innlegg
10.508
Antall liker
14.233
Sted
Langesund
Den låven på bilde samler en del Metall fans en gang i året på en festival og under scenen ses to hornmunninger - har hørt
De er vel i startgropa, men regner med at vi høre noe ganske snart.
 

ymir

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2013
Innlegg
5.304
Antall liker
4.993
Torget vurderinger
2
Var noen Skramstad horn til salgs litt nord for meg,Hardanger, for ett par år siden.
Lurer på om det kan ha vært noe DIY etter mål fra Skramstad..
 
Sist redigert:

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.082
Antall liker
10.486
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16

Fin TU artikkel
 

SiSt

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.01.2021
Innlegg
976
Antall liker
1.571
Sted
Hamar
Noen som har mer kjennskap til prinsippene som er i bruk her? Forsøkte å lese litt i patentene, men ser ikke annet enn at det benyttes en akustisk "brems" i bakkammeret, og får ikke resten av beskrivelsen til å rime med utseendet på høyttalerne de produserer, da i hovedsak at det ikke er noe horn å spore på fremsiden av elementene.

Absolutt veldig interessante produkter.
 

emokid

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2004
Innlegg
5.232
Antall liker
6.350
Jeg har vært på demo og hørt en rekke av både subber, og monitorer.
Lover veldig, veldig godt!
 

SiSt

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.01.2021
Innlegg
976
Antall liker
1.571
Sted
Hamar
Jeg har vært på demo og hørt en rekke av både subber, og monitorer.
Lover veldig, veldig godt!
Derfor jeg er ute etter å stjæle konseptet til DIY-bruk... Hvis det er realistisk mulig. Men da må jeg skjønne hva som foregår. Finlesing av patenter blir neste skritt.
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.903
Antall liker
13.162
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
jeg var på Rainbowmstudio i Oslo og hørte på endel av det
dritkul at bassen ikke kobler bak ht, men har full trøkk forover...de store subbene koster 260K stykk + moms
en kompis i Normandie som bygger heltre WE horn for rikinger rundt i verden, selger en del av de mellomste til disse folka
overrasket over hvor bra noen av de toppene er og....
 

emokid

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2004
Innlegg
5.232
Antall liker
6.350
Det er flere av oss som har DIY hvor Skramstad har bidratt, men konseptene i NNNN er tatt en del videre fra dette. Siste er nok midbasshorna mine og subbhorna til Hato, men all virksomhet går nok inn i NNNN nå.

Har sett og fått forklart noe, og mye av dette er nok ikke så lett å sette i live ut fra å se på produktene eller lese lektyre.
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.903
Antall liker
13.162
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
de blir ikke tillatt laget ventilerte FLH eller subhorn lenger og han leverer heller ikke "ventiler"
 

SiSt

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.01.2021
Innlegg
976
Antall liker
1.571
Sted
Hamar
Det er flere av oss som har DIY hvor Skramstad har bidratt, men konseptene i NNNN er tatt en del videre fra dette. Siste er nok midbasshorna mine og subbhorna til Hato, men all virksomhet går nok inn i NNNN nå.

Har sett og fått forklart noe, og mye av dette er nok ikke så lett å sette i live ut fra å se på produktene eller lese lektyre.
Det tror jeg på, men kveldens lesestoff er uansett sikret. Lærer garantert noe nytt uansett.
 

SiSt

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.01.2021
Innlegg
976
Antall liker
1.571
Sted
Hamar
de blir ikke tillatt laget ventilerte FLH eller subhorn lenger og han leverer heller ikke "ventiler"
Høres ut som det kanskje ligger noen byggetråder her som kan være nyttige?
 
  • Haha
Reaksjoner: LMC
Topp Bunn