Digitale avspillere Nettverksspiller + wimp hifi

kasol

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.03.2005
Innlegg
4.320
Antall liker
3.482
Torget vurderinger
4
Jeg trenger en nettverkspiller med følgende krav:
  • Balansert
  • God dac - kan også kjøpe ved siden av
  • Må kunne spille av Wimp Hifi
  • NAS ready etc
  • Forforsterker en bonus

Jeg har sondert nettet og finner følgende (sikkert flere alternativer) i prisklassen 20-35k

  • Electrocompaniet EMC 2
  • Primare NP30
  • Marantz Na 11Si
  • Krell Connect både med og uten dac
  • T+A Music Player Balanced
  • Div NAIM spillere
  • Bladelius Mimer
  • Linn Majik DS

Av disse er det vel bare Bladelius Mimer som skriver at de er Wimp Hifi kompatible. Noen som har erfaringer med de andre ?
Jeg trenger ett plug & play produkt.
 
Sist redigert:

Lynvingen

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.01.2010
Innlegg
887
Antall liker
295
Sted
Bergen
Torget vurderinger
5
Den Bladeliusen ser unektelig spennende ut.
Jeg hadde gått for den hvis alt i ett løsning er det du ønsker.
 

kasol

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.03.2005
Innlegg
4.320
Antall liker
3.482
Torget vurderinger
4
Jeg var å så på den og den er høyt oppe på lista men den store skjermen har jeg litt blandete følelser for. Ble ikke helt dus med det. Vil liksom ha den på stereobenken og ikke på veggen...
 

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Innlegg
3.625
Antall liker
3.746
ER inne på de samme tankene for tiden. Mimer er interessant, men den mangler balansert tilkobling. Jeg har en Marantz na11s1, som låter fabelaktig, men mangler preamp og "innebygd Wimp". Spiller for tiden wimp via airplay og det låter helt ok.

Mistenker at vi er litt "inbetween" nå, og at mange av de store jobber febrilsk for å få frem Mimer-aktige løsninger.
 

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Innlegg
5.533
Antall liker
3.692
Torget vurderinger
96
Jeg kan ikke begripe hvorfor de skal bygge inn kostbare forforsterkere inn i streamere. Jeg vil tro de fleste har er anlegg å koble kildene sine til??
 

Norcane

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Innlegg
1.453
Antall liker
308
Sted
Tomter
Torget vurderinger
34
kanskje ett tips så kommer WIMP HIFI til MAC i slutten av måneden.
 

2112

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.04.2011
Innlegg
150
Antall liker
44
Torget vurderinger
7
Kjører wyred 4 sound modifisert Sonos. Fungerer veldig bra!
 
M

MusicBear

Gjest
Jeg sikler på Bladelius Mimer og SKAL ha den så snart økonomien tillater det, og jeg tro da bestemt den kan kjøre balansert BigSwifty, via en ekstern koblingsboks som gjør dette og mere til. Antar de med vilje har plassert det mest nødvendige i selve enheten som skal henge på veggen. Min mening er at denne mediespilleren nærmest er uten konkurranse mht øvelsene pris/ytelser/design.
 

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Innlegg
3.625
Antall liker
3.746
Jeg sikler på Bladelius Mimer og SKAL ha den så snart økonomien tillater det, og jeg tro da bestemt den kan kjøre balansert BigSwifty, via en ekstern koblingsboks som gjør dette og mere til. Antar de med vilje har plassert det mest nødvendige i selve enheten som skal henge på veggen. Min mening er at denne mediespilleren nærmest er uten konkurranse mht øvelsene pris/ytelser/design.
Snakket med Morten her om dagen, og forsto det slik at xlr ville være i en ekstern boks, i likhet med riaa og at disse boksene ville komme senere, uten at Bladelius kunne si når - men jeg kan ha misforstått?
 

Karl_Erik

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.10.2002
Innlegg
2.191
Antall liker
1.065
Torget vurderinger
1
Bladelius Mimer er et veldig spennende produkt, som jeg er i ferd med å få inn til en korttest.
Ellers har alle streamerne fra Linn mulighet for å streame Wimp Hifi, men foreløpig bare via et IOS / Android apparat. Det ryktes om at windows er rett rundt hjørnet, og MAC om litt.
 

GrEmLiNgS

Medlem
Ble medlem
24.02.2008
Innlegg
38
Antall liker
12
sonos connect, BNC over til en god dac av valgritt ønske, så har man wimp hifi på en ganske så ok måte :)

veldig forelsket i DAC30 til Primare selv om dagen
 

kasol

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.03.2005
Innlegg
4.320
Antall liker
3.482
Torget vurderinger
4
sonos connect, BNC over til en god dac av valgritt ønske, så har man wimp hifi på en ganske så ok måte :)

veldig forelsket i DAC30 til Primare selv om dagen
Ok er det så enkel da er jo det ett alternativ hvis den spiller Wimp hifi som du sier :)
 

kasol

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.03.2005
Innlegg
4.320
Antall liker
3.482
Torget vurderinger
4
Jeg kan ikke begripe hvorfor de skal bygge inn kostbare forforsterkere inn i streamere. Jeg vil tro de fleste har er anlegg å koble kildene sine til??
Hvis det blir mimer så blir det med tanke på senere oppgradering med Bladelius effekt. Ellers låser man seg jo litt, er enig i det.
 

kasol

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.03.2005
Innlegg
4.320
Antall liker
3.482
Torget vurderinger
4
Jeg sikler på Bladelius Mimer og SKAL ha den så snart økonomien tillater det, og jeg tro da bestemt den kan kjøre balansert BigSwifty, via en ekstern koblingsboks som gjør dette og mere til. Antar de med vilje har plassert det mest nødvendige i selve enheten som skal henge på veggen. Min mening er at denne mediespilleren nærmest er uten konkurranse mht øvelsene pris/ytelser/design.
Snakket med Morten her om dagen, og forsto det slik at xlr ville være i en ekstern boks, i likhet med riaa og at disse boksene ville komme senere, uten at Bladelius kunne si når - men jeg kan ha misforstått?

Er slik jeg har forstått det også. Liker ikke helt at man ikke kan si når xlr er tilgjengelig.
 

kasol

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.03.2005
Innlegg
4.320
Antall liker
3.482
Torget vurderinger
4
Ser på hifiklubben sine hjemmesider om Sonos connect: Støtter ikke 24-bit høyoppløst lyd - som da betyr ?
 

Ketil

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.05.2004
Innlegg
2.318
Antall liker
886
Ser på hifiklubben sine hjemmesider om Sonos connect: Støtter ikke 24-bit høyoppløst lyd - som da betyr ?
Det betyr vel ikke annet en at du blir nødt til å holde deg til gode gamle redbook hvis du tenker å gå for Sonos'en.
Selv bruker jeg Bryston BDP-2 sammen med APL DAC-S. Synes dette spiller veldig bra sammen og dac'en fungerer også bra som pre. Kan f.eks. rippe en CD på den bærbare for deretter å kopiere den direkte over til BDP-2 som ligger som en nettverksstasjon på pc'en. Men Wimp er det vel litt verre med, tror ikke BDP-2 støtter det.
 

skorob

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
3.790
Antall liker
1.991
Sted
Brumunddal
Torget vurderinger
9
Ser på hifiklubben sine hjemmesider om Sonos connect: Støtter ikke 24-bit høyoppløst lyd - som da betyr ?

Om du ønsker å dra nytte av format høyere enn CD kvalitet, så er dette sonos sitt akilles. Og ikke overraskende, da Sonos er utrolig sene med å komme med noe bedringer i systemet sitt (spotify tok veldig lang tid...).

Brukergrensesnittet er dog helt topp. Men finner du en rimelig Squeezebox på markedet så er det et utrolig godt kjøp (spesielt modellen touch). Om du ønsker en boks som også har god DAC, så syns jeg Bluesound (som er et streaming samarbeid i PSB og NAD gruppen) er veldig bra og tett opp mot Sonos i brukerkvalitet, mens lydkvaliteten er flere hestehoder foran! God DAC i BS!
 

GrEmLiNgS

Medlem
Ble medlem
24.02.2008
Innlegg
38
Antall liker
12
men wimp hifi støtter ikke mer enn 16 bit 44.100 khz så hva er problemet?

perfekt løsning, og gir valgfri mulighet til DAC :D

ELSKER fleksibiliteten med dette hjemme i den enkle sonos hverdagen, og skal jeg leke med 48000khz eller høyere skal det selvsagt igjennom audirvana uansett, og da vil jo ikke en nettverksspiller hjelpe, da må man bruke ett mediasenter ala macmini, etc...
 

GrEmLiNgS

Medlem
Ble medlem
24.02.2008
Innlegg
38
Antall liker
12
sonos connect, BNC over til en god dac av valgritt ønske, så har man wimp hifi på en ganske så ok måte :)

veldig forelsket i DAC30 til Primare selv om dagen
Ok er det så enkel da er jo det ett alternativ hvis den spiller Wimp hifi som du sier :)
per dags dato dessverre en av få bokser som støtter wimp hifi ja :( MEN wimp gutta har lovet at det skal komme wimphifi kompabilitet på OSX og WINDOWS ganske snart
 

kasol

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.03.2005
Innlegg
4.320
Antall liker
3.482
Torget vurderinger
4
men wimp hifi støtter ikke mer enn 16 bit 44.100 khz så hva er problemet?

perfekt løsning, og gir valgfri mulighet til DAC :D

ELSKER fleksibiliteten med dette hjemme i den enkle sonos hverdagen, og skal jeg leke med 48000khz eller høyere skal det selvsagt igjennom audirvana uansett, og da vil jo ikke en nettverksspiller hjelpe, da må man bruke ett mediasenter ala macmini, etc...

Var vel det jeg ville vite - cd kvalitet holder vil jeg tro :)
 

Baard

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.04.2002
Innlegg
2.163
Antall liker
689
Torget vurderinger
1
Du mangler Linn i oversikten din.
 
R

rudo

Gjest
Har selv en Bluesound Powernode. Alt-i-ett boks jeg synes funker meget bra. Men jeg bruker den sammen med HE6, koblet rett på høyttalerutgang.

Bruker Wimp, bra brukergrensesnitt i Appen, men da helst med iPad...så jeg anbefaler iPad mini som remote.

Ikke 110% sikker ang Wimp Hifi, men vil påstå med 99% sikkerhet det ligger i din brukerkonto, Bluesounnd kan umulig begrense bitrate når du abonnerer på Wimp HIFI. Den støtter også hi-res avspilling fra flashminne, godt fornøyd med mine 24/96-192 flac filer her...
 

kasol

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.03.2005
Innlegg
4.320
Antall liker
3.482
Torget vurderinger
4
sonos connect, BNC over til en god dac av valgritt ønske, så har man wimp hifi på en ganske så ok måte :)

veldig forelsket i DAC30 til Primare selv om dagen
Ok er det så enkel da er jo det ett alternativ hvis den spiller Wimp hifi som du sier :)
per dags dato dessverre en av få bokser som støtter wimp hifi ja :( MEN wimp gutta har lovet at det skal komme wimphifi kompabilitet på OSX og WINDOWS ganske snart
Den kom idag :) Vil utfordre Spotify med rikere musikkopplevelse - kultur - Dagbladet.no
 

GrEmLiNgS

Medlem
Ble medlem
24.02.2008
Innlegg
38
Antall liker
12
hehe jepp, iknow!

Endelig :D hihi! da kjøper du deg en macmini, utrolig lekker sak som passer fint inn i de fleste anledninger. Da får du mulighet til å leke med wimp hifi og cd kvalitet ELLER 24 bit i feks nedlastet matriel :D FLEKSIBILITET er nøkkelen :D remote dekstop fra ipaden, så slipper du å slå på tveen for å styre den i tillegg
 
Topp Bunn