Nettbutikker med nedlasting av CD kvalitet

Veggen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.04.2006
Innlegg
1.224
Antall liker
6

Slinger

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.04.2002
Innlegg
1.030
Antall liker
45
Torget vurderinger
4
Takker for linkene,Veggen

Skulle gjerne hatt fler...

www.musikkonline.no.
De har startet levering av DRM-frie låter de selger,og leverer i Lydfilformatet mp3 og støttes av alle software- samt de fleste hardwarespillere ( inkl. Apples i-Produkter). Bitraten er 256 til 320 kbps.

http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/browse/-/163856011

Amazon har startet en konkurrent til Itunes og tilbyr over to millioner låter, alle sammen i MP3-format, de aller fleste i høy kvalitet (256 kbps), og samtlige fullstendig uten kopibeskyttelse.
 

ePi

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Innlegg
1.454
Antall liker
957
Jeg antar du har fått med deg at iTunes Plus har over 2 millioner sanger i 256 kpbs AAC, helt uten DRM? 8 kr per sang ;)
 

John_Harald

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2002
Innlegg
4.039
Antall liker
1.831
Sted
Sørumsand
Torget vurderinger
5
epi skrev:
Jeg antar du har fått med deg at iTunes Plus har over 2 millioner sanger i 256 kpbs AAC, helt uten DRM? 8 kr per sang ;)
8 kr per sang ganger over 2 millioner sanger = over 16 millioner kroner = kjempebillig ;)
 

Dr.No

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.07.2006
Innlegg
884
Antall liker
3
Torget vurderinger
15
Jeg har brukt www.magnagtune.com til å nedlaste noe musikk i full CD kvalitet. Man får en lisens, som tillater at man kan dele musikken legalt med 3 andre/venner.

Jeg har bare vært innom den klassiske seksjonen, og vet ingenting om utvalgetellers. Innen klassisk har de den sensasjonelle versonen til Pienaar av Bach's das Wohltemperierte Klavier, minst like original og personlig som Glenn Goulds, bare mer overbevisende og medrivende, jaffal i mine ører. På en rar måte mindre "sær". No
 
G

Gjestemedlem

Gjest
johnnygrandis skrev:
hei.

Er det noen som kjenner til denne........

http://www.fullreleases.biz/NewMembers/pre_download.php


Hadde vært fint hvis noen kan gi tilbakemeldinger?

Har lyst til å prøve men er usikker siden en må betale ett engangsbeløp ??? ???
MVH Johnny
Den så svært tvilsom ut den siden der. Jeg hadde aldri betalt en krone til den. Hvis du velger det grå markedet for nedlastinger i stedet for å sponse musikkmafiaen direkte kan du like godt bruke et ordentlig sted: http://www.easynews.com/ Her slipper du å dele noe som helst.
 

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Innlegg
9.238
Antall liker
2.373
Torget vurderinger
13
Gjestemedlem skrev:
johnnygrandis skrev:
hei.

Er det noen som kjenner til denne........

http://www.fullreleases.biz/NewMembers/pre_download.php


Hadde vært fint hvis noen kan gi tilbakemeldinger?

Har lyst til å prøve men er usikker siden en må betale ett engangsbeløp ??? ???
MVH Johnny
Den så svært tvilsom ut den siden der. Jeg hadde aldri betalt en krone til den. Hvis du velger det grå markedet for nedlastinger i stedet for å sponse musikkmafiaen direkte kan du like godt bruke et ordentlig sted: http://www.easynews.com/ Her slipper du å dele noe som helst.
Da tror jeg heller jeg gjør det..... ;D
Gjestemedlem; får en lastet ned flac/loosless filer her? Er utvalget brukbart?
.......ehhh har lest litt om usenet nå det virker som om en laster ned ett program til min maskin for ett lite beløp så får en tilgang til serverne til usenet? og disse fungerer som en søkemotor for det jeg ønsker å laste ned?? Er litt ny på dette så ........ :-\

MVH Johnny
 
G

Gjestemedlem

Gjest
johnnygrandis skrev:
Da tror jeg heller jeg gjør det..... ;D
Gjestemedlem; får en lastet ned flac/loosless filer her? Er utvalget brukbart?
.......ehhh har lest litt om usenet nå det virker som om en laster ned ett program til min maskin for ett lite beløp så får en tilgang til serverne til usenet? og disse fungerer som en søkemotor for det jeg ønsker å laste ned?? Er litt ny på dette så ........ :-\

MVH Johnny
Easynews er en ren web basert Usenet tjeneste. Du velger filene du vil laste ned og så pakker stedet dem i en zip fil til deg om du vil, og du laster ned denne på vanlig måte. Utvalget av filer er enormt, men det er ikke sikkert om 100% av dem er godkjent av for nedlasting av musikkmafiaen. Av musikk er det alltid mest i mp3 men det er nok til enhver tid et par tre tusen CDer i lossless formater (som flac). Men utvalget varierer fra dag til dag. Du må gjøre en vurdering selv av hva du vil laste ned. Det er en seriøs tjeneste og det er aldri noe tull med betaling eller når man vil avslutte abbonementet. Tjenesten koster ca 55-60 kroner måneden med mindre du laster ned mer enn 20GB pr. måned. Så Easynews er nok bedre til musikk og CDisoer og tv episoder. Laster du ned DVDer bruker du fort opp kvotaen og da er det andre løsninger som er rimeligere. Men dette er en grei plass for å bli kjent med Usenet og for å prøve ut forskjellige lydformater. Test det ut en måned og se om det er noe du har glede av.

Hvis du vil ha en smakebit av noe av hva som til enhver tid er tilgjengelig på Usenet kan du prøve denne søketjenesten: http://www.newzbin.com/ Det er en ren indekstjeneste og du kan ikke laste ned noe som helst fra den siden.
 

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Innlegg
5.715
Antall liker
1.259
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
Har kjøpt endel herfra jeg, ryddig og seriøst og ti sekunders tyvlytt på alle låter, også før du melder deg inn

www.emusic.com

;)
 

OS

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
1.587
Antall liker
11
Torget vurderinger
3
En annen plass som ikke er godkjent av musikkpolitiet (syns det er mere dekkende enn musikkmafiaen da mafiaen tradisjonelt driver på kanten av loven) er www.torrentportal.com. Du trenger bittorrent klient og du deler ut filene samtidig som du laster ned og det er ikke helt lovlig.

mvh,
OS
 
G

Gjestemedlem

Gjest
OS skrev:
musikkpolitiet (syns det er mere dekkende enn musikkmafiaen da mafiaen tradisjonelt driver på kanten av loven)
Er jo en diskusjon i seg selv, men endel av metodene minner mye mer om mafiaen enn politiet. Trusler, utpressinger (selv ikke bestemødre og barn blir spart), infiltrasjoner, provokasjoner, innleide soldater, bestikkelser av politikere og myndigheter, misbruk av advokater og rettsystem. Og da snakker vi om "kundene" deres. Dette er bare svin som skummer fløten av andres arbeide og som kun har som hensikt å presse mest mulig penger ut av vanlige folk, kringkastere og nettradiostasjoner.

Har mye mer sans for band som Radiohead og Saul Williams som legger ut musikken sin for fri nedlasting med muligheten til å donere hvis man har mulighet for det. Ingen trenger musikkmafiaen lenger, de er bare parasitter.
 

atonal

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.09.2006
Innlegg
3.256
Antall liker
424
Sted
Friedrichstadt
Slipper man å risikere å bli forfulgt av en horde advokater fra platebransjen hvis man bruker Easynews?
 
G

Gjestemedlem

Gjest
atonal skrev:
Slipper man å risikere å bli forfulgt av en horde advokater fra platebransjen hvis man bruker Easynews?
Det har iallefall ikke vært noen saker om Usenet så langt. Her deler man ikke noen filer med andre. Dvs. at ingen kan anklage deg for fildeling. Slik sett vil jeg tro at det er mye tryggere. Men musikkmafiaen vil nok etterhvert prøve å reise sak mot tilbydere, slik de gjør med alle konkurrenter. Men ingen av disse fører logger på hva som lastes ned og av hvem, så det er opp til deg å vurdere om du bryter noen regler eller ikke i hvert tilfelle.
 

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Innlegg
9.238
Antall liker
2.373
Torget vurderinger
13
KindOfBlue skrev:
http://www.musicgiants.com

Windows only - men ekstremt godt utvalg, inkl. 24-bit filer.

Også mulig å kjøpe harddisker med lagret innhold. Linn har lånt idéen derfra.
Jøss, for jo treff på nesten alle artister jeg søker på.
Denne skal prøves..

Hmm ....24 bit/96 hvordan var det mot SB igjen da...

Takk for linkene.

MVH Johnny
 

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Innlegg
9.238
Antall liker
2.373
Torget vurderinger
13
Aubi skrev:
KindOfBlue skrev:
http://www.musicgiants.com

Windows only - men ekstremt godt utvalg, inkl. 24-bit filer.

Også mulig å kjøpe harddisker med lagret innhold. Linn har lånt idéen derfra.
Dette er nesten ikke til å tro. Fremtiden er her NÅ!
Jo men hadde vært hyggelig å handle der visst de hadde godtatt Mastercard kortet mitt, får opp feilmelding idet jeg skal gjennomføre transaksjonen(-$20..
Noen andre som har lastet ned herifra?
Når jeg skal velge "state.....får jeg bare opp stater i U.S(kan dette ha noe å si ?,er det ikke bare å sette en..?

MVH Johnny
 

Joe

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.05.2005
Innlegg
243
Antall liker
53
Sted
Sweetspot
Torget vurderinger
2
Hei.

Under FAQ står det at du må bo i USA, men at internasjonal distribusjon kommer.

Jeg synes også denne siden var spennende, men det ser ut til at det bare er DRM-infiserte WMA lossless filer.

Eller er jeg på jordet nå?
 

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Innlegg
9.238
Antall liker
2.373
Torget vurderinger
13
Joe skrev:
Hei.

Under FAQ står det at du må bo i USA, men at internasjonal distribusjon kommer.

Jeg synes også denne siden var spennende, men det ser ut til at det bare er DRM-infiserte WMA lossless filer.

Eller er jeg på jordet nå?
Nei, det er rett leste det jeg også under FAQ,
- søren heller liker ikke slikt DRM sperrer like like som at det bare bare er US mennesker som får laste ned.....
Vel vel får smøre oss med litt tålmodighet, uansett nå som $ er så lav kunne det gjort seg å fått tilgang på en slik side som har litt utvalg av lossless filer.

MVH Johnny
 
K

KindOfBlue

Gjest
Man kan prøve å bruke en adresse i USA som man vet er gyldig. Kjenner enkelte som har etablert amerikanske kredittkort for å kunne betale, men det skal også gå å kjøpe med norsk kredittkort, så lenge man oppgir en amerikansk adresse.
 

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Innlegg
9.238
Antall liker
2.373
Torget vurderinger
13
Ser også at de skriver dette på sine sider:

MusicGiants' WMA lossless files can not be converted to any other audio file format at this time.

Stemmer dette? kan det ikke konverteres f.eks til Flac format.

MVH Johnny
 
P

Parelius

Gjest
La ut denne i en annen tråd. Hører vel hjemme her.

HDtracks

Fra "Om oss"-siden

Founded by David and Norman Chesky of the audiophile-record label Chesky Records, HDtracks is a high-quality music download service offering a diverse catalog of independent music from around the world. HDtracks does not believe in DRM, and as a result, we offer a selection of unencrypted files that play on any computer or portable device.

In an age when there is a computer in every home, we have grown accustomed to accessing music at the touch of a button. But, what about the quality of that music? Why should the sound suffer because of convenience? With HDtracks, we have discovered the way to have it all: world-class music, unrivaled sound, and files that play in any environment.

We have several formats available for fans of all types of music. If you would like genuine CD-quality sound, HDtracks offers both AIFF and FLAC lossless files. For those who wish to carry their music in a portable player, we have 320kbps files that far exceed the quality of standard MP3 files.

Finally, audiophiles take note. HDtracks will soon offer select titles in ultra-high resolution 96khz/24bit files. This is true DVD-audio sound quality for music lovers that demand the very best!


Uheldigvis er denne også bare for de over dammen.
[/quote]
 

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Innlegg
9.238
Antall liker
2.373
Torget vurderinger
13
KindOfBlue skrev:
Man kan prøve å bruke en adresse i USA som man vet er gyldig. Kjenner enkelte som har etablert amerikanske kredittkort for å kunne betale, men det skal også gå å kjøpe med norsk kredittkort, så lenge man oppgir en amerikansk adresse.
Prøvde med en adresse i california, hjalp ikke stort.

Dette var begrunnelsen når ikke transaksjonen ikke gikk igjennom:

Transaction declined. The transaction resulted in an AVS mismatch. The address provided does not match billing address of cardholder.

MVH Johnny
 
K

KindOfBlue

Gjest
Da har de sikkert strammet inn. Løsningen er å ev. søke om kredittkort i USA - det er faktisk ikke så vanskelig som man skulle tro. Søk litt på nettet om du er interessert.

Ellers tror jeg ikke det er lenge til Musicgiants begynner å tilby musikk utenfor, men det er jo ikke gitt at det kommer til Norge med det første. Veldig bra tilbud derfra.
 

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Innlegg
9.238
Antall liker
2.373
Torget vurderinger
13
KindOfBlue skrev:
Da har de sikkert strammet inn. Løsningen er å ev. søke om kredittkort i USA - det er faktisk ikke så vanskelig som man skulle tro. Søk litt på nettet om du er interessert.

Ellers tror jeg ikke det er lenge til Musicgiants begynner å tilby musikk utenfor, men det er jo ikke gitt at det kommer til Norge med det første. Veldig bra tilbud derfra.
Enig det var litt av en side, mye bra musikk i riktig kvalitet.
Satser på at de åpner opp for oss vikingar snart.. ;D

MVH Johnny
 

Aubi

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.10.2007
Innlegg
482
Antall liker
1
johnnygrandis skrev:
Enig det var litt av en side, mye bra musikk i riktig kvalitet.
Satser på at de åpner opp for oss vikingar snart.. ;D

MVH Johnny
Det virker lite "samfunnsnyttig" å drive å kjøpe CD'er på en amerikansk nettbutikk, som så blir sendt fra New Zealand :eek:, når det kunne vert gjort så mye mere elegalant på denne måten.
 

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Innlegg
9.238
Antall liker
2.373
Torget vurderinger
13
Aubi skrev:
johnnygrandis skrev:
Enig det var litt av en side, mye bra musikk i riktig kvalitet.
Satser på at de åpner opp for oss vikingar snart.. ;D

MVH Johnny
Det virker lite "samfunnsnyttig" å drive å kjøpe CD'er på en amerikansk nettbutikk, som så blir sendt fra New Zealand :eek:, når det kunne vert gjort så mye mere elegalant på denne måten.
Elegant å miljøbevist..... ;D

Vi grønne glitrende oS.v

MVH Johnny
 
Topp Bunn