Ønsker anbefaling Neste steg, Arcam DAC?

Xsess

Fersking
Ble medlem
17.06.2013
Innlegg
4
Antall liker
0
Sted
Åsnes
Torget vurderinger
2
Hei, sitter å funderer hvor veien går videre herfra.

Jeg bruker stort sett iPaden for musikk, og PCen som en sekundærløsning.
Spotify og wimp på begge platformer, og har selvsagt en Appletv for ipaden og bruker hdmi til tv fra både denne og PCen, så optisk til ampen, som er en XTZ A100D3 med innebygd DAC som spiller sammen med en XTZ Class AP100.

Så hvilken retning bør jeg gå?

1. Kjøpe iRdac, bruke optisk fra appletv og usb fra datamaskinen.

2. Kjøpe aiRdac fra samme firma, og eliminere appletv'en.

Og jeg lurer som den begynneren jeg er, er denne dacen så mye bedre enn den innebygde att det har noe for seg? Eller er jeg helt på jordet når jeg antar att en dac er ett av de neste trinn i denne evige trappa?

Utsyr er som signatur tilsier. Svarer gjerne på kontraspørsmål :)

Mvh Espen.
 

Torsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.08.2005
Innlegg
1.860
Antall liker
146
Vil tro at den innebyggde dacen ikke kan måle seg med mange andre opp til 5K uten at jeg skal si det sikkert.
Men du kan jo deponere for en dac og prøve. Er nok den enkleste vei å gå. Min erfaring er at Klipsch reagerer veldig på forskjellige dac.
Har selv prøvd 3-4 stk i det siste og endte opp med en Jolida FX rør dac ifra US. Er vanvittig bra til prisen.
 

pahf

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.12.2005
Innlegg
4.992
Antall liker
1.935
Sted
huttuheita
Torget vurderinger
8
IrDac fungerer svært godt på Klipsch etter min mening. Strammer opp ting og tang betraktelig!
 

Xsess

Fersking
Ble medlem
17.06.2013
Innlegg
4
Antall liker
0
Sted
Åsnes
Torget vurderinger
2
Takker og bukker for svar!

Leser side opp og side ned med informasjon om forskjellige produkter og blir jo ikke det skapte grann klokere, får vel bare bestille noe og starte ett sted :D
 

Torsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.08.2005
Innlegg
1.860
Antall liker
146
"Bare bestille noe"? Ville vel startet med irDac da det er flere her på HFS som bekrefter at denne passer med Klipsch :)
 

Xsess

Fersking
Ble medlem
17.06.2013
Innlegg
4
Antall liker
0
Sted
Åsnes
Torget vurderinger
2
Ja, tenkte å bestille den, men endte opp med å bytte A100D3 i en AP100 og kjøre annen forforsterker med XLR ut så jeg får balansert inn på effekten for å teste det.
Er en del rykter om att forforsterker delen i A100D3 ikke er "up to par" med effekt delen i den, så tenkte å teste dette først med en Emotiva XDA-2 som er en DAC med volumstyring og balanserte utganger.

Får se hvilken vei det bikker, og kan hende jeg ender opp med en annen forforsterker og en irDac i stedet etterhvert.
 
Topp Bunn