Neil Young

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.045
    Antall liker
    2.989
    Torget vurderinger
    2
    Plateanmeldelse: Neil Young - «Storytone» - Musikkanmeldelser - VG


    voldsomme kunstmusikktrykket bak. Strykerarrangementene er dessuten langt fra Youngs forrige symfoniske forsøk, «A Man Needs A Maid» og «There’s A World», de desidert dårligste sporene på «Harvest» (1972).
    Er dette en "sannhet"? Personlig syns jeg kanskje a man needs a Maid er den beste låta på plata.
    Universelle sannheter om musikk er det få av, jeg synes selv at "A man needs a maid" er helt nydelig og at plata trenger den låta for variasjonens del.

    Allikevel må vi innse at den ligger litt ut fra fra det som er kjernen i Neils produksjon, de låtene som har gitt ham trofaste fans over hele verden og som fortsatt
    oppdages av nye generasjoner.

    Neil Young er et av de store tyngdepunktene i mitt musikalske univers, men jeg følger bare med i det han gjør nå med et halvt øre. Han har vel alltid vært et surrehue, men nå er han blitt et gammelt surrehue.
    En dag sitter han på Letterman og snakker om at bransjen er i ferd med utslette alt av lydkvalitet med salg og strømming av mp3, i det neste øyeblikk står han inne i telefonkiosken til Jack White ( som ellers har mye bra for seg ) og gjør opptak som holder så dårlig styring på tiden at det er direkte smertefullt å høre på.

    Da setter jeg heller på "After the goldrush" enda en gang.
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Den nye plata er bra den. Og lyden er faktisk (utrolig nok) mer enn ok. :)
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.639
    Antall liker
    10.642
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    A.V. Club gir den "D", så den får jo tilsynelatende gjennomgående slakt. Men det har vel alt han har gjort siden Are you passionate fått (den fikk jo rimelig hard medfart husker eg)? Kanskje med unntak av Prairie wind.

    Jeje, spm er om eg klarer å vente til julaften - regner med smøysa har tatt det forsiktigte hintet: "EG HAR IKKJE RÅD TIL DEN NYE NEIL SKIVA, KJØP DEN TIL MEG TIL JUL!!"
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.783
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Den akustiske delen er ikke helt borte, mens delen med orkester er for de mer spesielt interesserte.
     

    vinyllp

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    11.07.2014
    Innlegg
    64
    Antall liker
    61
    Stoppet det her?
    Peace Trail er veldig bra syntes jeg. Og til "vanlig pris". Jeg hører oftere på Psychedelic Pill,men syntes Peace Trail var veldig bra.
    Og så kom det jo en relativt billig reutgivelse av Decade på RSD. De har fortsatt igjen noen på både Big Dipper,og The Garden ser jeg. 349 er ikke dyrt for den samlingen. Trippel,og med noen låter man vel bare finner der. Fra Neils første ti år.
    Neil Young er helt klart en av mine topp fem favoriiter,og den som opptar mest plass i platehylla. For en fyr.
     

    vinyllp

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    11.07.2014
    Innlegg
    64
    Antall liker
    61
    Ingen som hører på den nye til Onkel Neil?
    Jeg syntes The Visitor er ganske bra. Et par låter jeg har lyst til å høre igjen ganske ofte,noen litt mer middelmåddigheter,og et par jeg ikke er så fan av. Men alt,i alt jeg jeg fornøyd med plata.
    Håper på en ny Archives Preformance series utgivelse igjen snart nå. Gjerne noe live fra Tonight`s the night,eller noe rundt der.
     

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.608
    Antall liker
    3.202
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Ingen som hører på den nye til Onkel Neil?
    Jeg syntes The Visitor er ganske bra. Et par låter jeg har lyst til å høre igjen ganske ofte,noen litt mer middelmåddigheter,og et par jeg ikke er så fan av. Men alt,i alt jeg jeg fornøyd med plata.
    Håper på en ny Archives Preformance series utgivelse igjen snart nå. Gjerne noe live fra Tonight`s the night,eller noe rundt der.
    Jeg har ikke fått gitt den en skikkelig omgang enda. Ved første avspilling så fikk jeg følelsen av at «denne låten har du laget og spilt 100 ganger før Neil...» - så jeg slo den rett og slett av. Mulig det var dagsformen min som feilet.
     

    vinyllp

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    11.07.2014
    Innlegg
    64
    Antall liker
    61
    Carnival låta var jo helt nye takter fra Neil. Men jeg er enig,han er litt lite kritisk med utgivelsene om dagen. Han stjeler jo riff fra seg selv på The Visitor. Unknown Legend gitaren,jeg husker ikke på hvilken The Visitor låt det er. Jeg kjøper,og hører på alt jeg. Jeg likte også Peace Trail. Men jeg tror ikke det kommer noe nytt klassikeralbum av standarden til On The Beach,After The Goldrush,Everybody Knows,Rust platene,osv. Men så lenge det kommer låter jeg liker her,og der (som Carnival,og Already Great på The Visitor) er jeg glad. Det finnes jo klassikere i The Vault som venter på å bli sluppet,så greit å ha noe mens man venter.
     

    vinyllp

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    11.07.2014
    Innlegg
    64
    Antall liker
    61
    Neil Young Roxy er noe man må ha hvis man liker Onkel Neil. Analog,og fantastisk på alle måter.
     

    Vinsnobben

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.04.2002
    Innlegg
    311
    Antall liker
    440
    Sted
    Oslo
    Neil Young Roxy er noe man må ha hvis man liker Onkel Neil. Analog,og fantastisk på alle måter.
    Jeg kjøpte Record Store Day utgaven på lørdag. Veldig bra plate. RSD-utgaven er for øvrig ikke veldig forskjellig fra den ordinære utgaven som kommer i morgen. Forskjellen er kun et A5 fotoark av bandet på scenen. Og opplag på 9000, som ikke gjør den alt for sjelden.
     

    vinyllp

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    11.07.2014
    Innlegg
    64
    Antall liker
    61
    Neil Young Roxy er noe man må ha hvis man liker Onkel Neil. Analog,og fantastisk på alle måter.
    Jeg kjøpte Record Store Day utgaven på lørdag. Veldig bra plate. RSD-utgaven er for øvrig ikke veldig forskjellig fra den ordinære utgaven som kommer i morgen. Forskjellen er kun et A5 fotoark av bandet på scenen. Og opplag på 9000, som ikke gjør den alt for sjelden.
    Samme her. Kjøpte på Big Dipper på Lørdag. Har egentlig kjøpt en Neil Young plate de siste RSD. Decade,og Harvest Moon som er blitt avbildet over her har vel også vært RSD utgivelser om jeg ikke husker helt feil. Nå skal jeg høre på Roxy igjen. TTN er en av mine absolutte favoritter med Neil Young. Jeg er helt i ekstase over denne nye utgivelsen. Tredje plate fra ham allerede i år,og vi er ikke i Mai enda. Aktiv fyr. Nå annonserte han et par show med Crazy Horse på Archives siden. 1,og 2 Mai. Han har vel også hintet om at det Alchemy kommer i løpet av året. Liveopptak fra 2012 turneen med Crazy Horse hvor de turnerte Psychedelic Pill platen. Jeg har så lyst på Walk Like A Giant live. Nesten like lyst som jeg har på en liveversjon av No Hidden Path.
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.151
    Antall liker
    6.731
    Torget vurderinger
    4
    Jfr. discogs er Harvest Moon RSD fra 16-44 fil.
     

    vinyllp

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    11.07.2014
    Innlegg
    64
    Antall liker
    61
    Konserten med Neil Young & Crazy Horse streames visst live på neilyoungarchives.com
    I morgen 1 Mai. Usikker på klokkeslett.
    Neil,Billy Talbot,Ralph Molina,og Nils Lofgren. De skulle visst IKKE øve først ble det understreket av Neil.
     

    vinyllp

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    11.07.2014
    Innlegg
    64
    Antall liker
    61
    Nå har Neilyoungarchives startet abonementpraksisen. 20 USD for et år,eller 2USD i måneden.

    Complete Neil Young High Res catalogue streaming for you in Xstream by NYA
    Pre-sale concert tickets for yearly subscribers - the best seats in the house.
    Exclusive live concert streams at the Hearse Theater.
    NYA Times-Contrarian Newspaper (new articles written by NY and our Times- Contrarian staff writers added regularly).
    Previously unreleased albums, songs and videos premiered here for you first.
    Unreleased archival video content made available to you first.
    Info cards for each song contain lyrics, credits, photos, memorabilia and documents.
    First Buy Discounts at NYA’s Greedy Hand store / vinyl / CDs / files / swag & more.
    For those who want to own their music collections, $1.29 High Res Track downloads from the Xstream by NYA store (powered by Orastream) minimum 5 tracks per order.
    Browse the NYA File Cabinet and Info Cards.
    Cruise the NYA Timeline and see how it all unfolded and continues to grow.

    Kopiert fra Archives siden.

    Men det beste er vel nesten at det ble annonsert at Neil Young,OG Bob Dylan spiller samme dag i Hyde Park til sommeren. Billettsalget starter i morgen. Jeg skal nok til Hyde Park 12 Juli 2019.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn