Naxos-tilbud

LPA

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.05.2003
Innlegg
269
Antall liker
4
Naxos har sendt ut en katalog med 20% rabatt på alt - tilbud ut juli.

Er det noen som har noen spesielle anbefalinger i Naxos-katalogen?

Det er mange historiske innspillinger som ser spennende ut, men jeg har vært svært skuffet over de jeg har kjøpt til nå, f.eks. Weingartner. Innspillingene er svært støyfrie (i hvertfall i forhold til LP-ene jeg hadde), men det er noen ganger litt innelukket, som om noe mangler.

Men tar som sagt gjerne anbefalinger både på nye og gamle utgaver.

LPA
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
271
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Jeg har noen titalls av disse Naxos Historical, og skjønner hva du mener; de blir ikke riktig like åpne som om man skulle være så heldig å finne en original analog skive med musikken.
Men jeg synes det er synd at du er "svært skuffet", for det skulle det sjelden være grunn til i den katalogen? Iallefall alderen på innspillingene tatt i betraktning?

Det er endel gode historiske Naxos'er nevnt i historisk-tråden! Ellers er det endel gode av de nye også, synes nå jeg da. Men da helst med litt perifere komponister.

Hvor får man kjøpt disse med 20% rabatt?

Mvh Vidar P
 

LPA

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.05.2003
Innlegg
269
Antall liker
4
Men jeg synes det er synd at du er "svært skuffet",
OK da - svært skuffet var i sterkeste laget. :) Men jeg liker bedre lyden på f.eks. Lebendige Vergangenheit hvor det ikke er gjort noe særlig for å fjerne sus og knitring, men overført fra gode 78-matriser/plater.

Hvor får man kjøpt disse med 20% rabatt?
Tilbudet kom fra Naxos Norge, Munkerudstubben 2, 1454 Fagerstrand. Tlf. 66965540.
Kan godt skanne den ekstra tilbudslisten (10 for 250,-) for deg, bare send meg en PM.

LPA
 

kibsgard

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.02.2004
Innlegg
818
Antall liker
1
LPA skrev:
OK da - svært skuffet var i sterkeste laget. :) Men jeg liker bedre lyden på f.eks. Lebendige Vergangenheit hvor det ikke er gjort noe særlig for å fjerne sus og knitring, men overført fra gode 78-matriser/plater.
Plateselskapet Pearl gjør ingen tiltak for å fjerne støy, og har mange gode titler. Men disse titlene er sjeldent (aldri?) på tilbud. Det varierer vel også hvor mye filtrert disse Naxos-titlene er. Jeg tror noen er temmelig gode.

Hvem er det som har gjort disse remastringene? Ward Marston og Mark Obert-Thorn er jo meget kyndige på dette området, og har gjort noen svært gode jobber for blant annet Naxos.
 
Topp Bunn